https://sbp2s.blogspot.com/2025/07/sbpb-yllk-eylem-planlar-ve-stratejik.html
Anahtar
ŞBPB,Eylem Planları,Stratejik Plan,Öz Değerlendirme Raporu,Bağlar,Yıllık Raporlar,NOHU-ŞBPB,
[Temel blog: ohusbp.blogspot.com] [Danışmanlık : nohusbp@gmail.com] 2023+ Temel Blog ve 4 Sınıfa ayrı Bloglarla Erişim (sbpsehirplanlama@gmail.com 1.sınıf için geçici devam) (Bu adres eskidi: sbpsp.blogspot.com)
https://sbp2s.blogspot.com/2025/07/sbpb-yllk-eylem-planlar-ve-stratejik.html
ŞBPB,Eylem Planları,Stratejik Plan,Öz Değerlendirme Raporu,Bağlar,Yıllık Raporlar,NOHU-ŞBPB,
2024-2025 Güz+Bahar 1.sınıf ve 2.sınıf - 3 dersin OGRIS FB - V Karşılaştırmalı Sınıf Ortalamaları
FB Not dağılımı : (Vize x 0,4 + Final x 0,6) Klasik sınavlar
2024-2025 Bahar
2. yılın ardından sözün özü
Bahar dönemi ve bir başka eğitim ve öğretim yılı daha tamamlanmıştır.
Başarılı öğrencilerimizi yürekten kutluyorum. Gayretleri özenle desteklenmiştir.
Başarıyı yakalayamayan öğrencilerimize ise koskoca bir tatil fırsatı var, onu iyi değerlendirmelerini öneriyorum.
Kitaplar, blog/lar ve OGRIS size yol göstericidir.
Spor, hareket, doğal ve kültürel geziler, sahada gözlem ve araştırmalar vaz geçilmeziniz olsun.
Yazılı da soru sorabilirsiniz. İletişim kanalları sizin için sürekli açık tutuluyor.
İyi tatiller
ve Gelecek dönemlerde daha yüksek başarılar dileğiyle...
---
Büt.
Bu dönem ki 1. sınıfın 2 dersinde de B ort. < V ort. : ( p) düşmüştür!
İYE: Geçmişi anlayamayan geleceği de hiç öngöremez ve planlayamaz!
SP2: Ders mesleki bilgi ve kavramları işler. Genel kültür dersi değildir.
Mesleğinizi hiç tanımadan sınıf atlayamazsınız!
Mevcut 41, Devamsız 13+, Sınava girmeyenler 2-16+
Tablo düşündürücü olmakla birlikte yine de oldukça umutludur.
---
Bu dönem ki 2. sınıfın 1 dersinde de B ort. < V ort. : ( p) düşmüştür!
İÇH: 4 dönem geçirdiniz, ama sınava girmeden yada testle geçmek hayali kurarak, vakit kaybettiniz, kaynakları da oldukça boşa kullanıp zorladınız, yarınlar sizi beklemez!
Başarısızlıkta alışkanlık haline getirilemez...
Mevcut 17, Devamsız 4+, Sınava girmeyenler 13+
Tablo oldukça düşündürücüdür. Böyle olmakla birlikte umut bu kadar kolay da tüketilemez.
---
*Öğrencideki çabanın taktir görmesi için çok daha fazla olması gerekir.
Siz çalışmaktan da vazgeçip sınava gelmiyorsunuz. Boş yere sürekli kaynakları tüketiyorsunuz.
Size hayatta başarılar.
Sınıf Ortalaması: | 23,22 |
Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla 3 /7 günü bildirilmiştir.
Sınava 2 kişi girmiştir!
(23,22 ! ) B ort. < F ort. (28,83)
(14,8 ! ) B ort. < V ort. (18)
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 28,83
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 25
---
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
Sınıf Ortalaması: | 14,8 |
Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla 4 /7 günü bildirilmiştir.
(14,8 ! ) B ort. < F ort. (18)
(14,8 ! ) B ort. < V ort. (18)
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 24,78
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 18
---
Sınıf Ortalaması: | ! |
Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla 4 /7 günü bildirilmiştir.
Sınava 1 kişi girmiştir!
( ! ) B ort. < F ort. (17,91)
( ! ) B ort. < V ort. (25)
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 17,91
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 25
---
Final (+ Büt.)
Bu dönem ki 1. sınıfın 2 dersinde de F ort. > V ort. : (3-6p) geçmiştir!
Bu dönem ki 2. sınıfın 1 dersinde de F ort. > V ort. : (1,91p) geçmiştir!
*Öğrencideki çabanın taktir görmesi için çok daha fazla olması gerekir.
Bütünlemede başarılar.
---
Bu dönem ki 3 dersin V-F-B sınıf ort. karşılaştırma tablosu:
iye* sp2 içh
V 18 25 16
F 24,78 28,83 17,91
---
SP2-1.sınıf
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
Gerçek B Sınıf Ortalaması:
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 28,83
24-25b_sp2_F_41 öğrenci=5 Başarılı+21 Başarısız+ 13 Devamsız+2 Girmedi
41 öğrenci=5 Başarılı+21 Başarısız+ 13 Devamsız+2 Girmedi
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 25 (Devamsızlar dahil)
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 24,78 (Devamsızlar dahil)
24-25b_iye_F_41 öğrenci=4 Başarılı+22 Başarısız+ 14 Devamsız+1 Girmedi
17 öğrenci=0 Başarılı+13 Başarısız+ 4 Devamsız
F ort. > V ort. : +6,78p
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 18 (Devamsızlar dahil)
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
OGRIS F Sınıf Ortalaması: 17,91
24-25b_içh_F_17 öğrenci=0 Başarılı+13 Başarısız+ 4 Devamsız+0 Girmedi
F ort. > V ort. : ~1,91 p artmıştır!
Gerçek V Sınıf Ortalaması: 20,1
---
2024-2025 Güz
SP1
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
Gerçek B Sınıf Ortalaması:
OGRIS F Sınıf Ortalaması:
Gerçek F Sınıf Ortalaması:
F ort. > V ort.
OGRIS V Sınıf Ortalaması: 16 (Devamsızlar dahil)
Gerçek V Sınıf Ortalaması:
---
PKT
OGRIS B Sınıf Ortalaması:
Gerçek B Sınıf Ortalaması:
OGRIS F Sınıf Ortalaması:
Gerçek F Sınıf Ortalaması:
F ort. > V ort.
OGRIS V Sınıf Ortalaması: (Devamsızlar dahil)
Gerçek V Sınıf Ortalaması:
---
Anahtar
Ortalama,VFB,2024-2025 Bahar,2024-2025,2025,Kalite,Güz,Bahar,1s,2s,Karşılaştırma,PKT,İÇH,SP2,SP1,İYE,Tatil,
Blog/lara özgü istatistikler-Bölüme özgü güncel sayısal veriler
Sınıflar ve Blog/lar istatistiklerle birlikte sınıflara özgü her blog üzerinde ve bu temel blog ile duyurularak izlenmektedir.
Bölüme özgü dönemlik sayısal verilere ait duyuruları ve devamsızlıkları ilgili bloglar üzerinden izleyebilirsiniz:
Temel blog (2023-2024) + (2024-2025) (son 2 yıl) (toplam 77# yayın) (>3800 görüntüleme)
1.sınıf (2023-2024) + (2024-2025) (son 2 yıl) (toplam 109# yayın) (>5100 görüntüleme)
2.sınıf (2024-2025) (son 1 yıl) (toplam 30# yayın) (>1500 görüntüleme)
İstatistikler,1.sınıf blog,Tebrikler,2.sınıf blog,1s,2s,2024-2025,2023-2024,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,İÇH,İYE,Kalite,Sınav,SP 2,Devamsızlıklar,Temel blog,Sınav,Başarı,Veri,(ŞBPB-BHP) ,
Önemli periyodik akademik - bilimsel etkinlikler
Bu kaynaklardaki açık erişimli yayınlardan tatillerde düzenli okumalar önerilir.
Akademik - Bilimsel
ŞPO DŞG Kolokyumu - https://www.spo.org.tr/etkinlikler-kolokyum-detay.php?kod=84
24. BBTMK Bölge Bilimi Kongresi - https://bbtmk2025.mersin.edu.tr/
10.KBAM -KEntsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı - https://kbam.metu.edu.tr/10-kbam-sempozyumu/
icus2025 - (UKAK) Kentsel Araştırmalar Kongresi - https://www.kentarastirmalari.org/icus2025/
ULUSLARARASI KONGRE - ICONARCH ( INTERNATIONAL CONFERENCE OF ARCHITECTURE AND PLANNING ) Kongre sitesine ulaşmak için tıklayınız.
CBS Kongreleri - https://cbskongresi.org/
---
Mesleki
Fakülte içi buluşmalar/çalıştaylar
Bölüm siteleri
GTÜ ŞBPB Çalıştayları - https://ohusbp.blogspot.com/2025/05/gtu-calstay-bilim-kuruluna-davet-ve.html
---
Akademik,Bilimsel,Etkinlikler,Bildiriler,Proceedings,Bildiri Kitapları,Abstracts,Özetler,Kolokyum,DŞG,Şehircilik,Çalıştay,Kongre,Araştırmalar,Konular,Danışman,
Devamsızlıklar
Sınıflar ve Blog/lar istatistiklerle birlikte izlenmektedir.
İlgili duyurular izlenebilir.
---
1.sınıf
İlk dönem ~10 kişi sürekli devamsızlık içine girmiştir.
Bu sene 1. dönemde 1 dersten kalanlardan sadece 1 kişi bölümü bırakmıştır.
sadece 1 dersten bir devamsızlık tercihi içine girmiştir.
Bu sene 2. dönemde derslerden sürekli kalanlardan ise 1 kişi sadece 1 dersten bir devamsızlık tercihi içine girmiştir.
Bu yıl ki devamsızların ve bölümü bırakanların toplam sayısı ise derslere hiç gelmeyenlerle de birlikte ~11 sayısı civarındadır!
2.sınıf
Geçen sene ve bu sene derslerden sürekli devamsız olan 2 kişi vardır.
Bu sene 3. dönemde 1 dersten sadece 2 kişi de artık bölümü bırakarak listelerde görülmüştür.
Geçen sene ve bu sene derslerden sürekli kalanlardan ise ayrıca 2 kişi yine sürekli devamsızlık içindedir.
Bu yıl ki devamsızların toplam sayısı ise (bölümü bırakan 2 kişi hariç) derslere hiç gelmeyen sürekli devamsız 2 kişi ile birlikte 4 sayısı civarındadır!
Bu yıl ki yeni devamsızların 2 kişi ve bölümü bırakanların 2 kişi toplam sayısı ise derslere hiç gelmeyenlerle de 2 kişi birlikte ~2+2+2=6 sayısı civarındadır!
---
Devamsızlıklar,1s,2s,2024-2025,2023-2024,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,İÇH,İYE,Kalite,Sınav,SP 2,Dersin genel sınavları,Başarı,
İstatistikler,1.sınıf blog,Tebrikler,İkinci kuşak öğrencilere,2024-2025,2023-2024,2.sınıf blog,1s,2s,2024-2025,2023-2024,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,İÇH,İYE,Kalite,Sınav,SP 2,
Yapay Zekâ, teknolojinin neleri beraberinde getireceğini gösterirken, organizasyonlar ve bireyler için de güçlü bir uyarı oluyor.
Öğrencilere,
Erişilebilir çalışma kaynakları artık oldukça zenginleşmiştir.
Kendi kendine öğrenme pratiklerinizi gerçekleştirerek, kariyer patikalarınızı gecikmeden kendi yöntemlerinizle inşaa etmeye başlayınız.
Yapay Zeka,e-Danışman,Girişim,Model,Analiz,Sentez,Tez-Antitez,Felsefe,İş hayatı,Tatil,Serbest çalışma,Stajlar,Kaynaklar,ŞBPB-BHP,ACK-ŞK,ŞBPB-ACK,
İzlenmesi gereken önemli bazı mesleki akademik dergilerin listesi ve yolları verilmiştir:
Bazıları ise henüz yenidir (5 yıllıktan az).
Alan Endeksli Önemli Dergiler
ODTÜ Mim. Fak. Dergisi https://jfa.arch.metu.edu.tr/tr
YTU Megaron Dergisi https://megaronjournal.com/
İTU A/Z Dergisi https://mim.itu.edu.tr/az-dergisi/
Gazi Üniversitesi Mim. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazimmfd
MSGSÜ Tasarım ve Kuram Dergisi https://tasarimkuram.com/index.php/dtj
EGE Mimarlık https://dergipark.org.tr/tr/pub/egemimarlik
Çankaya Üniversitesi Mim. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/grid
Konya Teknik Üniversitesi Mim. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/en/pub/konjes
ULUSLARARASI DERGİ - ICONARP (INTERNATIONAL JOURNAL OF ARCHITECTURE AND PLANNING)
Dergiye ulaşmak için tıklayınız.
---
DergiPark - Mimarlık alanı ile ilişkili içeriği olan tüm dergiler (143#):
http://www.mimarlikdergisi.com/
https://www.arredamentomimarlik.com/index.php?p=basic-page/hakk%C4%B1m%C4%B1zda
Kent Akademisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kent
İdealKent https://www.idealkent.com.tr/
PLANARCH Atatürk Üniversitesi - Mim. Fak. Dergisi - Erzurum https://dergipark.org.tr/tr/pub/planarch
PEYZAJ https://dergipark.org.tr/tr/pub/peyzaj
Bazı Üniversitelerin - Mim. Fak. Dergileri:
Kocaeli Üniversitesi - Mim. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/my
9 Eylül Üniversitesi Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/eksen
KTÜ Mim. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/livenarch (Yeni)
Çukurova Üniversitesi Müh. Fak. Dergisi https://dergipark.org.tr/tr/pub/cukurovaumfd
MTD Dergisi https://www.mtddergisi.com/bilimdallari.html
---
Tezler
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Karşılama ve Tanışma (Akademik Çalışmalar) (2025-2026) 2025-2026 Güz döneminde tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum. --- Karşılama 1.Sı...