KT etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
KT etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Haziran 2026 Perşembe

!!!! 2026b+F: F SON OGRIS Not + Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar ve KT_Kalite Toplantısı-Serzeniş ve "TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi" ile + Ciddi Analizler + "Yeni Teşvik ve Destek Paketi"

!!!! 2026b+F: F Taslak ve OGRIS Not + Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar ve KT_Kalite Toplantısı-Serzeniş ve "TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi"+ Çok Ciddi Analizler + (Yeni Teşvik ve Destek Paketi) 

Gelecek Kısaltma: 26b(=2026b=25-26b)

KT_Kalite Toplantısı

Sınav kağıtları yapılış sırasına göre birer gün arayla okunur ve yine birer gün arayla 12:00 de ilan edilir:

---

ÖZET

Ama Büt. için F'den farklı "mevcut ve geç teslimli" verdiğiniz yarısı ciddiyetsiz ödevler dışında apayrı özel bir NY durumu yok, çünkü dönem bitti!

19/6 İÇH geldi ve F duyurularım da artık bitti. 

Bknz. OGRIS (artık ayrı serviste beklemeyin, çok havai ve yorucusunuz...)

16/6: (İYE + SKY işlendi) 

SP2'ye göre daha başarılı, geçenler var. 

Bknz.

!!!! 2026b+: Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar ve KT_Kalite Toplantısı-Serzeniş ve "TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi" ile "Yeni Teşvik ve Destek Paketi"

---

615

sp2+iye+sky Analizi ve Mevcut Durumunuzun ilk dersten (sp2) görünümü içeren bu sayfayı ıskalamıştınız, pek çok ayrıntı alttaki bu tek orijinal sayfadan verildi:


---

19/6 İÇH geldi ve bitti. Hikayesi yok.

16/6: (İYE + SKY işlendi) (İYE Hikayesi var. Bknz. Bu sayfada!)

---

BAZI NOTLAR (SKY, SP2, İYE)


F NOT SÜRECİ ve İLK DUYURULARI


17/6 İÇH geliyor.

16/6 İYE OGRIS'e işlendi.

SP2'ye göre daha başarılı, geçenler var. 

Bknz. BU SAYFADALAR

16/6: (İYE + SKY OGRIS'e işlendi)

12/2 (SP2 OGRIS'e işlendi) 

!!!! 2026b+: Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar ve KT_Kalite Toplantısı-Serzeniş ve "TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi" ile "Yeni Teşvik ve Destek Paketi"

---

1.SP2 Notu

SP2 c.tesi 12:00 ilan ile başlayacaktı. Ancak haftaya (ptesi-salı veya sonra)ya kalır. *(Önce devamsız ve unutulan 1 kişi listeden sildirilecek: 27:YEE...) Ama taslak zaten alttadır! Bknz. 613 F Taslak Not 

  • 36 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • *12 kişi devamsızdır. (1k+)

SP2 F Taslak Not :

-SP2 : F tahm. ogris ort. (54k) (~7,3+/100) < V ogris ort. (9/100) KALIR...

-SP2 : F tahm. İLK gerç. ort. (36k-SGiren) (~10,9+/100) > V ogris ort. (9/100) 

SONUÇ: -SP2 : (İYİLEŞTİRMİŞ*) F tahm. SON gerç. ort. (~15,5/100) / (SGiren 36k) > V ogris ort. (9/100) (mevcut üzerinden) 


---

2. SKY Notu:

OGRIS. Ort. ~<17p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. p*/10k (S.Girenler) (boş kağıt veren, F<13 dahil)

En Yüksek Not: p*

  • 10 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 1 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 4 kişi devamsızdır.
---

3. Bazı YY Önerileri (1+2+3s)

Bknz. Detayları var. 

Kağıt düzeninde sıkıntı yaratan eksikleri tekrarlamayın! Not kırılır...

Üstteki yolun başlığındaki her şey alt başlıklar içinde her ders için ayrı ayrı ve sınav zaman sırasına göre maddeler halinde çok kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır:

(Bu dönemi hatırlamak üzerinden isterseniz tekrar tekrar okuyun)

(Size bu kadar eksiklerinizi kimse söylemez, düzeltmez, önerilerde de bulunmaz, teşvik ve destek hiç vermez, anketlerde hala olumsuz saplantılar içinde kalanlar ise kendilerini çok daha ciddi sorgulamalılar...)

SP2+SKY - Artık her bir ders için belki bu ilk 2 si kadar da ayrıntı verilemez. 

NY tüm derslerin sınavları için belki gelecekte de geçerli olabilir ama pek güvenmeyin, zaten durumunuz hiç iç açıcı değil, ne yapılsa olamıyor da...

Yine de yeni teşvik ve destek paketiniz ile mevcut fırsatlarınız daha da genişletildi.

Çabanız bekleniyor...

---

İçindekiler 


!!!! 
Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar ve KT_Kalite Toplantısı-Serzeniş ve "TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi"

+ Çok Ciddi 4tud Sınav Analizleri (Numaralandırılan md.ler halindedir)

+ (Yeni Teşvik ve Destek Paketi) 


SP2 +

SKY+


---


SP2+SKY 

SP2 15/6 p.tesi ...

SKY 14/7 pazar

Ancak Kağıtlardan Manzaralar Sıkıntı yaratmakta 

Bknz. Serzeniş 

ve notlarınızın ilanının da gecikmesine sebep olmaktadır.

Bu tutumlar alttaki gibi size duyurulur,  izlenir ve o öğrenci notla da uyarı alır.

Bknz. "Sıkıntı" tutumlar artık TSNo izlenir:

F+"TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi" 

!!!! 0p/NY/YE/Tp/PİA-2026.

NY_Not Yükseltme: 

Bknz. Altta

5-Yeni Teşvik ve Destek Paketi (NY) = (Size Risksiz Kaldıraçtır !!!):

YE_Yaz Etkinlikleri 

---------

Finallerdeki Kağıtlardan Manzaralar

Genel Serzeniş ! + Uyarılar 

KT yaptım ve yüzünüze defalarca söyledim, tutumunuz yine değişmedi:

Alttaki tutumları izleyenlerin artık durumlarını her sınav kağıdında (Kurallar diye açıkça da SİZE belirtildiği gibi) düzeltmesi gerekiyor!!! 

"Sıkıntı" tutumlar artık TS# izlenir:

TS#_T.S.No. (Tutanak Sıra Numarası)

(Kendi numaranızın dersin sınavına ait olan bu numaradan farklı olduğunu SINAVDA GÖRÜP biliyorsunuz, 

alttaki kusurlarınız varsa kara listeye alınanlar buradan kendisini İZLEDİN, tekrar etmeden düzeltsin...)

F+"TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi" 

F Kara liste:
SP2 23g (TS# 1. ilk) kişiden itibaren!
SP2 24g (TS# 7. ilk) kişiden itibaren!
SP2 25g (TS# 23. ilk) kişiden itibaren!

---

613

SP2 F Taslak Not :

-SP2 : F tahm. ogris ort. (54k) (~7,3+/100) < V ogris ort. (9/100) KALIR...

-SP2 : F tahm. İLK gerç. ort. (36k-SGiren) (~10,9+/100) > V ogris ort. (9/100) 

SONUÇ: -SP2(İYİLEŞTİRMİŞ*) F tahm. SON gerç. ort. (~15,5/100) / (SGiren 36k) > V ogris ort. (9/100) 


(İYİLEŞTİRME*) Bknz. Altta!

Öğr. Bekl. Not Tahmini = ~2x F tahm. gerç. ort. (36k-SGiren) (7,3+/100) 

23g: 4,6  - inatçı gedikliler/eskiler

24g: 9,12,13,15,18,    -gelişmeye ters kalıp yerinde sayanlar aslında iyice geri gitmeye de adaylar !

25g (TS# 23. ilk) : 23!,29,31,32,36,38,40,42,   -şaşkın yeniler


Uymayan, ciddiye almayan hiç ciddiye alınmaz, bu tutumlar defalarca söylenmesine karşın 2. tekrar sonrası geriye dönülmez bir hal alıyorsa ...

Sonuçların ilanı daha da gecikir ve SADECE onların teşvik notları düşer, destekleri de kesilir!!!

---

Çok Ciddi Analizler (Son kez - Gelecekte düzeltici tutumlar bekleniyor)

Tekrarlarında artık not kırılır!

(Kağıtlarda sürekli sıkıntı veren hatalı "Sıkıntı" tutumlar)

0-

Sıkıntı:

Girdiğin sınavın hangi derse ait olduğunu bilmeyen, sınava geç gelen, ... dersleri  karmakarışık ifade ederek yarattığı görünen sorunu çözmek yerine ortamı daha da karıştıran, ... sınava girip gidip rapor alan, ...

sınavda kimlik bilgilerini belirtildiği gibi YERİNE yaz ve imzala, 

kimliğini masanın üstüne koy, 

olmadık yerlere olmadık şekilde numaralar yazma, senden öğrenci numarası istendiğinde onu baştan yaz,

sınav tutanak numarası istendiği yere de onu da baştan yaz, ...

beklediğin notu yazmayı ihmal etme, ...

önce soruları oku kontrol et eksikler varsa belirt, 

sınav kağında belirtilen tüm düzeltmeleri kağıda hemen işle,

baştan ek kağıt alma, bekle, Soruyu iyi oku sadece beklenen yanıtları yanına yazabileceğin kadar yaz, yazamayacagini uzayacagini düşündüklerin için okla belirt ve kağıt al. Ör-6 (20 alamayan baştan 2.kağıt alıp, 1.kağıt sağ yanlara niye yazmaz?)

yanıtı yanına yaz, arkasına değil, arkadaki sayfada diğer kitap soruları var, 2 yıldır hala görmüyor musun?! : yanıtları yanına yazın diye size niye boşluk bırakıyoruz sanıyorsun?...  Ör-12, vd her şeyiniz ters, okuyup sayfayı çevirip kitap karıştırıp yanıt vermek ne anlam taşır?

sorunun sorulduğu yer de sizden o sayfa o kitaptan yanıt ister! sayfa üstünde boşuna mı yazılı? Ör-12 , vd

(gereksiz yerde yanıt arattırma, gerekli ise yönlendir ve baktır)  

(sınıfın çoğunluğu yarısını yerinde veriyor, bir kısmı ise olmadık masallar anlatarak ek kağıtlarda dolaştırıyor...)

birinci sayfa üstü olacak şekilde teslim et 

sınav tutanak numarası ve ogr no vs İSTENEN bilgilein bu birinci sayfada gözükmeli, İMZAN DA ...

2. sayfaya yazılması gerekenler de (fotoğraf alındığı için) GEREKLİ ek bilgidir, istenilmişse yazılır yani ATLANMAZ.

1- 

Sıkıntı:

ARTIK kalın kurşun kalemle okunaklı ve koyu yazmayanın kağıdını okumayacağım... (...gece okunmuyor ve notların ilanı gecikiyor)

Sert kurşun kalemlerle silik ve ufak harflerle olan kağıtlar hem okunmuyor, hep de kurallara uygun yazılmayan cümleler zaman kaybettiriyor.

Size tükenmez kaleme +5 puan verdiğimi söylediğim halde 2-3 kişi dışında onu da kullanan yok!

2-

Sıkıntı:

Size sınav kağıdında bir baskı hatası  olduğunda ve fark edildiğinde düzeltmeniz bekleniyor ki söyleniliyor, söylenenleri hiç yapmayacaksanız/umursamayacaksanız ... bu söylemler giderek oldukça kısalır ve korkarım ki pek çok konuda da zamanla yalnız kalırsınız, çünkü 3-5k/38 düzeltmiş görünüyor, hataları zamanında ve yerinde düzeltmeniz daha uygun olacaktır, yoksa alışkanlık yapar ve hayat boyu göz yummaya devam etmeniz söz konusu olabilir, bunu ne siz ne toplum kaldırabilir... Özetle bu tür  durumlara bazen hiç tahammül edilemez.

3-

Sıkıntı:

Kararlarınızı tek başınıza aldığınızda tutarlılık, kalıcılık/geçicilik, vb. pek çok şeyi en uygun şekilde sorgulamanızı bekliyoruz.

Bizi sürekli saçma sapan ifadelerle ve seçimlerle şaşırtan, akışa ayak sürüyen, isteksiz hatta gönülsüz, aslında amaçsız ve başıboş gezen bir güruh ile uğraşmak istemiyoruz. Gerekirse asker olabilecek kadar öz bir disiplinle yürümeniz şart!

Böyle bir topluluğu, hiç kimse hiçbir şekilde desteklemez!

4-

Sıkıntı:

Sonra bir de moralimiz bozuluyor diye ortalıkta gezip söylenmeyin, derdiniz neyse yüzleşip, çözün: 

Yüzleşirken de ifadelerinizi doğru ve uygun bir şekilde seçin, öfkenizi aşırı bastırmayın ve var olan tahliye sistemlerini çalıştırın, ortama oynayıp tansiyonu tırmandırmayın, diyaloğu koparmayın, hak yemeyin ve etik kuralları zedelemeyin.

Güncellemeler hiç bitmeyecek gözüküyor...Yıllardır mesleki bir eğitime geçemedik henüz...

---

5-Yeni Teşvik ve Destek Paketi (NY) = (Size Risksiz Kaldıraçtır !!!):

2 grupta (5a+5b) duyurulup, 2. grup (5b) uygulanmıştır.

5a.

Sporcuya, edebiyat, felsefe, kültür ve sanat alanlarına ya da topluma her özgün katkı sunana gelecek ilk V sınavında özel destek başlatıyorum: +5p/V

İlgi duyduğunuz güncel her hangi bir konuya yönelik derleme/analiz/sentez içeren her yeni çalışmada/araştırmada, ders dışı (öncesi ve sonrası) açık sunum ile sınıfa gelenlere her dönem ilk gelecek V sınavında: 

(görünür makul bir mesleki ve toplumsal katkısı fikir düzeyinde dahi olduğunda): +5p/V  

(görünür eylemlilik planı içeren katkı düzeyinde ise): ++5p/V  

2 kişi bir arada ortak/lidersiz/uyumlu mesleki bir eylem/iş geliştirene: +5p/Vx2k

O dönem alınan derslerimin hepsinde birden odaklanma ve başarı sağlayana ise ertesi dönem proje önceliği verilecektir. 

Geçmiş teşvik ve desteleriniz de halen ve her şeye rağmen sürüyor...

YE_Yaz Etkinlikleri kapsamında (staj dışında) en az 2+1 ciddi eylem içeren bir planı ortaya koyup gerçekleştirene gelecek 1 yıl 2 dönem boyunca tüm sınavlarda sürekli ek puanlar: +5p/V+FB  

---

Ör: (SP2 - 2.s başarısızlar)

! NY ödevi verenlere X/10pxÖdev# 

(Ör: 2s-13: V>30+ olup 1ö veren öğr. nihayet geçti, diğer 2s,3s ilgisizler kaldı, 1s şimdilik ilgisiz...!) 


(Ör: 2s-12 ve 21. V23+ olsa da F 30p alıp başarısız oldunuz,  2s-2k yani sınırdaydınız, 

Büt. için bir yerde bildiri sunumlu 2'şer ö verseydiniz, şansınız da artardı! 

Ö: 2s-İ

---

5b.

F İYİLEŞTİRMESİNDE PEŞİNEN UYGULANANLAR:

! Beklenen Not Tahmini yapanlara (sadece x2-4 kat olanlara bile) (ama diğerlerine yok) : +1p

! d+ Devamı 3h eksik ve altı olanlara (sadece 1h 2h 3h yok olanlara bile) (ama diğerlerine yok) : +3+2+1p

! Tükenmez+ kullananlara +5p

3s-SKY tarzı zorunlu ödevlerde ise Büt. için ayrı bir 2.şans yoktur! 

Bknz. 26b+ 614: Ödev Teslimi+Sunumu+Eksik Tamamlama, PİA... 

Tüm ödevlerde önemli etik kusurların da ayrıca dönüşü yoktur! 

Ödevler bulut teslimdir, her aşaması tek tek izlenmektedir!

! 6soru+ gerçekten (1 ve 2.k dengeli dahil ise) yanıt arayanlara +puanlar ile iyileştirme yapılmıştır ve SON sonuç alttadır:

* (İYİLEŞTİRME*) Bknz. Altta!

Tüm bunlar sayesinde 

-SP2 : (İYİLEŞTİRME*) F tahm. SON gerç. ort. (36k-SGiren) (10,3+/100) > V ogris ort.  (9/100) (sadece mevcut üzerinden)

-SKY : (İYİLEŞTİRME*)

+

Bu dönem Büt. için (gecikmeli de olsa) her derse 2 ek özgün araştırma (bildiri ve/veya makale) ödevi şansı: 

Dönem içinde verilmiş olan tarzda yani onu (veren için somut %3-50 iyileştirme içeren tekrarı veya vermeyen için yeni), TEK teslim : Gelecek hafta sonu (21/6 Pazar-23:59) 

verilecektir. 

Her türlü bildirim için kalıcı tek adres : nohusbp@gmmail.com

---

6-Genel:

Sıkıntı:

yanıtladığın sorunun numarasını alttaki gibi yaz!

1 b 1c 1d diye soru numarası ve şık yazmaktan aciz, sorunun şıkkının yanına karşısına yazmak yerine boş kağıtlar alıp onda kendi peşinden beni koşturup kurallara uymaktan kaçınıp bir iş yaptığını zannedip dili kullanmayı biliyormuş gibi sürükleyici yanıtlar verme çabasına girenler,

kavramları birbirine karıştıranlar, matematiksel düşünmekten çoktan uzak kalmış ayrım yapmayı dahi bilmeden kavramları yorumlayanlar, 


ne anlattığı dahi belli olmayan sözde yanıtlar veren ama kitap okumaktan uzak ve tanım yapmanın yanına bile yaklaşamayanlar, atıp tutma merakını bitiremeyenler ...


başlıklar ve maddeler halinde beklenenleri sen de öyle yaz,


Eğer 

bildiklerinizi yazın + yorumla

denilmemişse,

safsata/uydurma ile oyalama, not kırılır!

soruyu tekrar tekrar yazma

şıkkı da vermişsen zaten özneyi de (uzatmadan) kısaca belirt, sorularını yanıtla.

(Ör: -SP2: 13, vd)


---

7. Öğrencilerin ortalama profili- Yorum:

Sorulanları (belirtilenleri de, kuralları da) hiç-pek anla/madan başka şeylerle (konularla hatta derslerle, yanıtlarken garip uygulama şekilleri ile-yer/işaret/bozuk anlatım) karıştırarak yanıtlar yazmak kitapları okumadığınızı konuları kavrayamadığınızı, bağlantıları kuramayacak kadar mesleğinizi tanımaya özen göstermediğinizi gösteriyor ve yeterli not sağlayamamanıza sebep oluyor. 

Ayrıca kağıtta şeklen beklenebilecekler de, yani kuralları bilinse de, sizlerce yapılmadığı için vurgulanarak tekrar verilmiş olan usule dair kurallardaki uygulamalarınız da makul olan ortalamalardan bazen 2s ama oldukça çok çok sapıyor... Or:  -SP2:  9 ! 

Ort. bazısında ise 3s ama hala çok sapıyor... (Or:  -SP2: 4, vd-bir şık bir yerde bir kere yazılır, bir yanıtta sonunda yine bir kez çizilir... her bir şıkka zaten paragraf  başı yapılmışsa ve başlarına da şıkkı unutulmadan yazılmışsa tüm sorularda aynı yol izlenmişse ve sayfa düzeni de boşluk kullanımları gereği karışık değilse çizmeye de bu kadar gerek kalmayabilir) Düşündürücü...

Çok uzak (bazılarının oldukça saçma) beklenen not tahminleri mesleğe uygun olmadığınızın ve fanatikliğinizi apaçık kanıtı... Ör: 23! (100 tahmini) Bu tutumunla gelecek sonuçlarının altından kalkamayabilirsin!

Boş denilebilecek yada yanıt olmaktan uzak söze ilgisiz yanıtları dolduranların ise kağıdı geç vererek puan alamaması da kendinizi ve karşıyı ne kadar ve nasıl kandırmaya çalıştığınızın göstergesi...  

Moralinizin en baştan bozulacak kadar pasif kalışınız çaresizliğiniz...

Umut yaratamayışınız kapasitesizliğin delili...

Teşvik ve destekler bile sizi kurtaramıyorsa, sebep ÇOK DİSİPLİNSİZ ve TEMBELSİNİZ... 

Sizin için harcanan onca emekleri anında hep boşa çalıyorsunuz... Yazıklar olsun.

Dersli dinleyen bile kavrar, siz o sırada ne yapıyorsanız, ...

Bu çabalarınız; yetenekleriniz, algınız ve kapasitenizle sınırlıysa, patinajda yapıyor, bunları da kurallarla ilgili her şeyi uygulayıp hata yaparak düzeltmek,  geliştirmek ve genişletmek durumundasınız.

Aksi halde bu konuları önemsemeyerek hiçe sayarak karıştırarak planlama da  yapamazsınız, size diploma verilmesi de  mümkün değildir, üstelik ileride bir takım  görev, yetki ve sorumluluk almış olsanız dahi bu halinizi sürdürdüğünüz sürece onları da taşıyamazsınız.

---

8. Genel (Farkındalık ve Bilinç Düzeyine Katkı) - Başaranlar (Geçebilenler)

zaten çok çok azdır, eksik ve hataları da hala çoktur, 

en azından biraz disiplin edinebilmiş, 

kitaplara ve konulara dengeli ve stratejik çalışabilmiş, 

ama sınıftan ve dersten elene elene gelenlerdir...

beklediği notun yarısını bile zor alabilecek kadar farkındalığı da eksik olabilmektedir...

belki sadece 1k+ 


Bknz. Ek puanlarla başarı yolu:

Özetle rastgele (şansa) geçilemez.

Sınıfın çoğunun beklediği notun yarısını hatta 1/3'ünü bile zor alabileceği açıktır, 

Bunun farkındalığı da hep eksik kalabilmektedir...

---

9-sp2 - Başarıyı yakalama örnekleri:

Sorunun puanına göre 1/3 (=<6p) veya 1/4 (=<10p) puanının altında kalacak olan ek puanlarla başarıya giden yolun kırıntılarından bazı örnekleri:

d+ Devamı tam olanlara +5p a kadar ek not...
s# Çok sayıda sorularla (yarıdan fazla soruya) gerçekten yakından ilgilenip, geçerli ve makul maddeler ve cümleler kurarak yanıt verme çabasında olan ilk , böyle her 2 soruya yanıtta 1p+  (1k: 4k/5s, 3k/4s) + (2k: k/5s, k/4s) ...
Geçerli ve makul maddeler ve cümleler: soruyla ve kitapla* ilgisi varsa (en azındaN %20-30) Mesleki teknik kültürden veya o da olamadıysa, Mesleki genel kültürden, gelebilmelidir (Halbuki sorunun beklenen gerçek yanıtı bile değillerdir!) +1 veya +2p 

--------------------------

10.  3s - SKY Sınav Kağıtlarında Saptamalar ve Analiz Örnekleri 

OGRIS. Ort. ~<17p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. p*/10k (S.Girenler) (boş kağıt veren, F<13 dahil)

En Yüksek Not: p*

*(Tükenmez ve iyileştirmeler dahil)

(Yarattığınız) Sıkıntılarınız ve İzleme (isimle)

Y,G,I: Hala her sayfada isminiz yok, kime not vereceğimi aratmaktan vazgeçip artık sağ üste yazın,

F,Y: zımba altına denk gelen soru numaralarınızla da uğraştırmayın!!!

V-F farkınız 

613_1k+2k:

*iyileştirmeler ayrıca da verilmişti.

Bu kez geçmişe nazaran kimi daha da iyi çalışmış, kimi uygulama sentezlemesi yapmış, kimi da aynı çizgide uzak kalmış ve üç kağıt vermiş, kimi ise kopuk olabiliyor sınava girmiyor....

Tüm bu farklara karşın 11 kişilik bir sınıf kalarak başarı ortalamasını bu derste belki ilk kez biraz yükselteceğiniz peşinen düşünülebilir mi? 

Y,I,G,S : Yoksa tükenmez kalem ek notuna mı kalacaksınız, bakalım?

F farkınız 

613 İlk saptamalar:

Bu kez geçmişe nazaran kimi daha da iyi çalışmış, kimi uygulama sentezlemesi yapmış, kimi da aynı çizgide uzak kalmış ve üç kağıt vermiş, kimi ise kopuk olabiliyor sınava girmiyor.... Tüm bu farklara karşın 11 kişilik bir sınıf kalarak başarı ortalamasını bu derste belki ilk kez biraz yükselteceğiniz peşinen düşünülebilir mi? 

Henüz 1.kitap sorularınızı okudum O yüzden ancak bu kadar bilebiliyorum. İlk notlarım altta:

Bu nedenle destekleyici notlar verilmiştir.
Saptanan bazı eksikleriniz de altta tamamlanmak üzere yine bilgi için paylaşılarak iletilmiştir.
Bütünleme veya gelecek sene için hazırlıklar yaz etkinlikleri içinde bu ortak sayfada da ayrıca önerilmiştir.

Başarı niye düşer?

Sorunun sorulduğu kitaptaki yerinden yani ilgili bölümdeki ve bağlam üzerinden ve alıntılar varsa onları da içerecek şekilde yanıtını vermeniz gerekiyorken;

Siz derse çok yetersiz bir şekilde yaklaşıyorsunuz; kâğıtlarınızda görünen şey kaynağı belirsiz ve hiç okumadan okuduklarını da ezbere yöneldiyseniz belki unutup karıştırarak, derste sözde dinlediklerinizi de pek özümsemeden, sorgulamadan, bağlantılarını kuramadan, (sorudaki esas bağlama da hiçbir şekilde yakınsayamadan), bir yerlerden edindiğiniz genel bilgilerle, kendinize özgü cümleler kurarak ama onlar da çoğunlukla tutarsız, eksik, yetersiz bazen de çelişkili ve hatalı ifadelerle, (yer yer böyle sabitlenmiş tekrarlardan da pek kaçınmayarak), içeriğini bile tanımlayamadığınız kavramlar da içerecek şekilde düşük cümlelerle yanıt vermeye çalışıyorsunuz...

613 İlk Öneri:

Sınavdan sonra çıkan soruları grup halinde çalışmanız, eksiklerinizi kavramanız ve hatalarınızı artık düzeltip tekrar etmemeniz gerekirken belli ki yine bunu da yapmıyorsunuz.

Ama söyleyecek çok sözünüzde olduğunu görüyorum ( bazılarınızın iki bazılarınızın da üç kağıt almasından ötürü)...
Ancak sorularda soruları pek bildiğiniz söylenemez ve yanıtlamaktan da oldukça uzaksınız...

Uygulamadan edinebileceğiniz bilgiler de oldukça sınırlı, bunu daha en baştan kavrayarak kitaplara önem vermeniz gerekiyordu.

---

SKY Ayrıntılı Notlama Analizi

613-614_1k+2k+3k+4k:

OGRIS. Ort. ~<17p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. 36p*/7k (F<13 hariç

Gerç. Ort. 25p*/10k (S.Girenler) (boş kağıt veren, F<13 dahil)

En Yüksek Not: 45p*


1+2k ort. 3,9p/11k
en fazla top. not /1+2k : 20 (en yüksek 1. kişi)

3+4k ort. 4,5p/11k
en fazla top. not /1+2k : 19 (en yüksek 1. kişi başkasıdır)

Detay Açıklaması:
en fazla top. 1+2k destekli (1+2k için; en yüksek top . notu alanda max +9p iyileştirme +5p Tükenmez kalemle iyileştirilmiş) not /1+2k : 25=20 Top ham ort. p (9p iyileştirmeli hali)+5pTük!

en fazla top. 3+4k destekli (3+4k için; en yüksek top . notu alanda max +6p iyileştirme (Bu öne çıkan 1.kişinin tükenmez k.i de yok) /3+4k : 19=19 Top ham ort. p (5p iyileştirmeli hali)

*iyileştirmeler ayrıca da verilmişti.

1k KY  ort. 3,9p/11k
en fazla not /1k : 11

2k TCK  ort. 3,9p/11k
en fazla not /2k : 9

3k TCK  ort. 3,5p/11k
en fazla not /3k : 8

4k TCK  ort. 5,6p/11k
en fazla not /4k : 11

Kağıt okuma bitti, son kontrol ve notları girme kaldı.

---

SKY Ciddi Analizler

SKY (Kitaplara Özgü Yanıtlarınıza) Ciddi Analizler (Eksiklere Yönelik Ayrıntılı)

Tekrarlarında artık not kırılır!

---

SKY-1k

1k Türkiye örneklerini bu kadar sade toparlamış anlattığı halde siz hala yeteri kadar kavrayamadığınız için seneye yeni 3k ile daha detaylılarıyla karşılaştığınızda ne yapacaksınız? 

(3k UA örneklerdeki verimsizliğiniz nedeniyle değiştirildi, Ek bir okuma olarak size bırakıldı, Çünkü dünyaya açılmadan önce 8 saat çalıştığınız uygulama alanındaki yerel odakları da kavrayabilmek için artık çoktan bu şehirden başınızı dışarıya doğru çıkarıp ülke örneklerine ve  geçmişe gitmeniz de gerekiyordu, onun için size kendi ilinizden çalışma yapma şansı verildi ama onu da yeteri kadar önem verip  değerlendiremediniz)

---

SKY-2k


Sorulanlarla sizce anlattıklarınız aynı şey mi?


Rest. öncesi denilince siz ne anlıyorsunuz?

(Kitapta 4.bölüm başlığından bu soru)

Anlatılarınız o bölümde yok...

---


SKY-3k


Kitap kapağı açılmadan not alabilmeniz çok zor.

Sürekli kitap dışından yanıtlarla bir yere varamazsınız. 

Yan yollara sapmış halde ki tüm bu seçim ve  tekrarlarınızdan da kendinizin bıkacağı noktada olmalıydınız.


Hilekarlıkta da üstünüze yok:

Size biraz alan genişletip genel soru soruluyorsa yine o kitabın ve vize öncesi veya sonrasının sınırları içinde kalacak şekilde soruluyor, o bölümün numarası başında varken;

Siz burada bile ya başka soruların yanıtlarından çalıyorsunuz ya da

sınır/kitap dışına çıkıyorsunuz,

yapacağınız planlamada sınırları gözetlemeyecek kadar zayıf  kuralları hiçe sayan bir yolda olacaktır...

Size not verilecekse de artık - üstüne - not verilecek!


---


SKY-4k


Kaç kez vurgulansa da,
hiç öğrenemeyen bu sınıfın ıskaladıkları bitmez,
üstelik sorulan her şey hep temel konular:

Değerlerden 1 tane sayan yok
Yerel - merkez ayrımında hatalısınız...
UA ve U sözl ?
ölçütler ?
...

Dersi pek alamamış gibisiniz.

Sorulanların hepsini öğrenip gelin,
soru dışına çıkana not yok,
3s olarak 7.d : artık - alırsınız!


---


11. İYE Sıkıntılara girmeden


Ayrıntılı Notlama Analizi


616_1k+2k:


1k KT


En önemli kültürel oluşumları gerçekleştiren ulusların özelliklerini açıklayamamak, ...

Unesco dünya mirasımızı bilememek...

Moderni tanimlayamamak, bıraktığı izleri örnekleyememek...



2k TBK


Bölümleri, dönemleri ve ulusları her şeyi birbirine karıştırmak...

Ana fikirlerden konuları özümsemekten oldukça uzak ve hatalı ifadeler, bozuk plak gibi takılmış anlatılar..

Romantik çıkarımlar....

Dönüşümü süreçler üzerinden biraz olsun izah etmeye vakıf olamamak...

Saçmalamalarım binbir türlüsü


---

Anahtar 

!!! 0p/NY/YE/Tp/PİA-2026,!!!!,+5p,123s,2025-2026,2025-2026b+,2026b+,Final,KT,Kara liste,Serzeniş,Sınav,TSNo,VB,VFB,TSNo ile Tutum İzleme Kara listesi,Yeni Teşvik ve Destek Paketi,İzleme,Teşvik ve Destek,26b,26b(=2026b=25-26b),

-e:

+5p,123s,2025-2026,2025-2026b,2026+,2026b+,Destek,Final,KT,Sınav,Teşvik,VB,VFB,Proje,PİA,!!! 0p/NY/YE/Tp/PİA-2026,YE,Serzeniş,Yeni Teşvik ve Destek Paketi,!!!!,TS#,Kara liste,İzleme,

1 Şubat 2026 Pazar

Bütünleme Notları ve SKT_Son Kalite Toplantıları (2s+PKT, 1s-SP1, 2s-SC)

Bütünleme Notları ve SKT_Son Kalite Toplantıları (2s+PKT, 1s-SP1, 2s-SC)

Kağıtlar sınav sırasına göre okunur, OGRIS te yayımlanır.

1/2 - 12:00 pkt yayımlandı.

4/2 - 12:00 sp1 yayımlandı. (2/2 - 21:00 yetiştirilemediği için 2 gün daha ertelendi) 

4/2 - 16:00 sc yayımlandı. (2/2 - 21:00 yetiştirilemediği için 2 gün daha ertelendi) 

---

Başarı için 

Meselenin Özü

  • Yeni proje-ödev sezonu sömestr tatiliyle birlikte artık başlamıştır.
  • Sezonun ilk çağrı dönemi bu 2h sürer: Şubat başı 3h
  • Derslerin 1h : Yeni dönemin gözde proje-ödev sunumlarına da yer verilerek başlar. 
  • Elini çabuk tutabilen bahar döneminde kazanır, diğerleri ise bu son güz büt. benzeri yine yolda kalır.
  • Yine de bu güz dönemi büt. ile ilk kez belirgin iyileşme çabaları da vardır, ancak geç kalınmıştır ve yeterli değildir. Bu bariz/açık bir şekilde tekrar deneyimlenmiştir.
Bknz. Örnek B sonuçları ve önerileri zaten bu sayfadadır:


Diğer proje-ödevler ile ilgili kaçırılmayacak fırsatlar da duyurulardadır.

---

Ödevlerdeki eksikliklerin tamamlanması bekleniyor!

---

2s PKT, 1s SP1 için altta belirttiğim her şey (görüşler) artık diğer tüm sınavlar için de geçerlidir.

Özellikle 2s+3s başarısızlar!


---

Bu sayfada şu 2 alt başlık var:

1.Bütünleme Notları (2s+PKT, 1s-SP1, 2s-SC)

2.Son Kalite Toplantıları (2s-PKT, ...)

ÖZET ile başlanıp alt ayrıntılar sırasıyla güncellenir.

(Güncellemeler: Sınav sırasıyla gelir.)

(Ek ödevler varsa ek notlar da sınav kağıdındaki ek ödev sorularına verilen yanıtlarla birlikte sınavda alınan notlara eklenecektir.)

Bknz. Projelerde/Ödevlerde Teslim Kuralları

Böyle ek süreler de size bir daha verilmez!!



Sınav süreçlerindeki kalite artışı için SKT_Son Kalite Toplantıları içeriği de alttadır: Önemsenip okunmalı, anlaşılmalı ve uygulanmalıdır. 

Sınav kuralı olarak sürekli yazılamayacak olan buradaki beklentilere de uyulması gerekir. Tükenmez kalem kullanımı vd belirtilen bu kurallara uymak size +5p kazandırır. 
Aksi halde uymamak ve düzensiz kağıtlar vermek ise -5p not kırılmasına sebep olacaktır!

Or:

2s PKT için altta belirttiğim her şey (kural/beklenti) artık diğer tüm sınavlar için de geçerlidir!


Bu imkanlar da size bir daha verilmez!!


---

ÖZET

1.Bütünleme Notları

3gd_3 güz dersi:

(2s+PKT, 1s-SP1, 2s-SC)

Notlar yarından itibaren  1/2 - 21:00 1 gün aralıklarla ve sırayla yayımlanacaktır:

1/2 - 12:00 pkt
4/2 - 12:00 sp1 

5/2 - 16:00 sc

---

Ödevlerdeki eksikliklerin tamamlanması bekleniyor.

---

SC (OGRIS SO_Sınıf Ort. 39,10) 

Dikkat!

  • 10 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 5 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
2. Sınıfın derse, ödevlere ve projelere son dönemde artan etkin katılımından ötürü notlar hem orantısal ve kademeli olarak hem de kağıtlardaki ilgi ve içerikle çarpan etkisi kazandırılarak ayrıca ödevlerin getirdiği ek notlarla birlikte toplamda +20 puan kadar bu sınavda oldukça yükseltilmiş, 
Ancak yine de (OGRIS SO_Sınıf Ort. 39,10) çıkmaktadır.
Bundan sonra da derslere vd. faaliyetlere aynı ilginin sürmesi dileğiyle... 

En düşük-yüksek not: 15-85

Büt. : 85 CB -66 DD-63 FD-

Başarı Notu: 58,2 CB / 46,4-47,8 DD / 44,6 FD / 10,2-36 FF

CB 1
DD 4
FD 1 
FF 4

Bundan sonra da derslere vd. faaliyetlere aynı ilginin sürmesi dileğiyle... 

SC-Sınav İstatistikleri

Toplam Öğrenci Sayısı: 10
Değerlendirilen Öğrenci Sayısı: 10
Devamsızlıktan Kalan Öğrenci Sayısı: 0
BDKL Altındaki Öğrenci Sayısı (Devamsızlar hariç): 0
BPAL Altındaki Öğrenci Sayısı: 0
GSL Altındaki Öğrenci Sayısı: 2
Sınıf Ortalaması: 39,10
Sınıf Düzeyi: 1,3



---

1s-SP1

  • 10 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 22 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.

---


SP1-Büt. SO_Sınıf Ort. 24,27  (10 k)

1 DD
1 FD
8 FF

En düşük-yüksek not: 16-57 

---

2s-PKT 

pkt Büt. SO (2026g:29,20) (2025g: 31,8) 

Bknz.

Karşılaştırmalı Analizi 

Yarın 

(Geçen yıldan bu yana 2s ile ilk örnek bir değerlendirme)

---

Notlar ogris'te 1/2 12:00 yayınlanmıştır:

SO_Sınıf Ortalaması: 29,20

25-26g pkt Genel Ort. Geçen 4k (+)

G_Sınava giren 16 kişi (+)
SG_Sınava girmeyen 12 kişi (5-3s+7-2s) (-1h*)
TM_Tutanak Mevcut 28 kişi 

D_Devamsız 5 kişi (+1h HE*) 
YM_Yoklama Mevcut 26 kişi 

AA 
BA 1k
BB 2k
CB 1k

Genel Ort. >30 Geçen 1k 31
Diğer<30 FF

 Büt. Ort. =62
(035<4k geçen/16k sınava giren için<40)

 Büt. Ort. =49,33
35<9k /16k sınava giren için<40
 
 Büt. Ort.  
20<28k OGRIS için<25

---

2024-2025 Güz 

---

Anahtar


PKT, Bütünleme,2024-2025 Güz,2024-2025,G_G_Sınava giren,
SG_Sınava girmeyen,1h,
TM_Tutanak Mevcut,

D_Devamsız,
YM_Yoklama Mevcut,


---

Güncellemeler bitti.

---

2.Son Kalite Toplantıları 

(2s+PKT, 1s-SP1, 2s-SC)

2s-PKT, ...

Sırayla tüm sınıfların tüm derslerinde büt. sınavlarda verdiği kağıtlardaki bazı sorunlara karşı önerileri kapsar.

3gd_3 güz dersi:

2s-PKT 

1s-SP1

tamamlandı.

Güncellemeler:

2s-SC

---

Şimdi alt ayrıntılar sırasıyla güncellenir:

1.Bütünleme Notları 

3gd_3 güz dersi:

SC

SC (OGRIS SO_Sınıf Ort. 39,10) 

Dikkat!

  • 10 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 5 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
2. Sınıfın derse, ödevlere ve projelere son dönemde artan etkin katılımından ötürü notlar hem orantısal ve kademeli olarak hem de kağıtlardaki ilgi ve içerikle çarpan etkisi kazandırılarak ayrıca ödevlerin getirdiği ek notlarla birlikte toplamda +20 puan kadar bu sınavda oldukça yükseltilmiştir:  SC (OGRIS SO_Sınıf Ort. 39,10)

En düşük-yüksek not: 15-85

Büt. : 85 CB -66 DD-63 FD-

Başarı Notu: 58,2 CB / 46,4-47,8 DD / 44,6 FD / 10,2-36 FF

CB 1
DD 4
FD 1 
FF 4

Bundan sonra da derslere vd. faaliyetlere aynı ilginin sürmesi dileğiyle... 

SC-Sınav İstatistikleri

Toplam Öğrenci Sayısı: 10
Değerlendirilen Öğrenci Sayısı: 10
Devamsızlıktan Kalan Öğrenci Sayısı: 0
BDKL Altındaki Öğrenci Sayısı (Devamsızlar hariç): 0
BPAL Altındaki Öğrenci Sayısı: 0
GSL Altındaki Öğrenci Sayısı: 2
Sınıf Ortalaması: 39,10
Sınıf Düzeyi: 1,3


---

1s-SP1

SP1-Büt. SO_Sınıf Ort. 24,27  (10 k)


---

2s-PKT 

Notlar yukarıdadır:

pkt Büt. SO (2026g:29,20) (2025g: 31,8) Karşılaştırmalı Analizi 

---

Notlar yarın 1/2 - 12:00 yayımlanacaktır.

Ödevlerdeki eksikliklerin tamamlanması bekleniyor.

Genel Ort. Tahmini Geçen <5k

Büt. notu Tahmini Ort.  35<=9k

Tahmini Kısmen Eksik veya Tam Teslim Ödev yaparak geçebilen sayı =7

Tahmini Kısmen Eksik veya Tam Teslim Ödev yaparak geçemeyen sayı =5

Tahmini Kısmen Eksik veya Tam Teslim Ödev yapan sayı =12

Tahmini Ort.  35<16k sınava için<40
 
Tahmini Ort.  20<28k OGRIS için<25

---

Öğrenci not tahminleri

Boş bırakılamaz!
Yanlışta anlaşılamaz!
Gerekiyorsa tanımları da yapılır:

Tanımları:

Beklenen not 
100 üzerinden 100 altındaki yanıtlarınla kağıt notu  tahminin!
(Ek ödev 100+ olduğu için dahil değildir, ama verdiğn ödevlerin toplam tahminini de alttaki yere ayrıca yaz!)

Ek ödev notun:
Ek ödev 100+ olduğu için sınıftaki durumuna göre belli sınırlar (0-5-10p/ödev) dahilinde ve teslim uyumuna göre verilir.
Verdiğn ödevlerin toplam tahminini de ayrıca yaz!

Geçer not: 
OGRİS FB notu hesaplaman!
(ne olursa geçersin ?)
 

Başarı Notu: 
(OGRIS) (V/FB Ağırlıklı ort.)

---

1s-SP1


tamamlandı.


---

Güncellemeler:

SC

2.Son Kalite Toplantıları 2s-PKT

Sırayla tüm sınıfların tüm derslerinde büt. sınavlarda verdiği kağıtlardaki bazı sorunlara karşı önerileri kapsar.

2s-PKT 

Size bildiğiniz sorudan başlayarak beklenen bir yere yanıtı uygun şekilde vermeniz isteniyor. bayramda yazacağınız çok şey varsa doğru dürüst bir strateji ile izlemeniz beklenir. Bu strateji önce okunaklı sonra anlaşılır kolay bulunur bir düzene sahip olmayı gerektirir, siz bunu da sağlayamıyorsunuz.

Soruların tam yanıtlarını bilemediğiniz gibi yanıt sıralamasında eklentilerle ve ek sayfalarla karmaşık bir düzende izleyebiliyorsunuz.


Sınav süreçlerindeki kalite artışı için SKT_Son Kalite Toplantıları içeriği de alttadır: Önemsenip okunmalı, anlaşılmalı ve uygulanmalıdır. 

Sınav kuralı olarak sürekli yazılamayacak olan buradaki beklentilere de uyulması gerekir. Tükenmez kalem kullanımı vd belirtilen bu kurallara uymak size +5p kazandırır. Aksi halde uymamak ve düzensiz kağıtlar vermek ise -5p not kırılmasına sebep olacaktır!


Yapılmasını istemediğim bu sınavla birlikte artık eklenen şeyleri kısaca yazayım: 


Sınav kağıtlarındaki yanıtlarda biçimsel kusurlar:


1.Sol üst köşeye zımba gelmektedir altını doldurmanız da haliyle istenmiyor ve sayfa üstüne ve o da sadece 1. sayfada sağ tarafa beklenilenler yazılıp imzalanmalıdır. diğer yapraklarda ise sadece aynı yere gelecek şekilde isim ve imza yeterlidir.

2.Kağıdı sorulmayan şeylerle doldurmanız istenmiyor.

3.Yanıtları soruların karşılarına vermeniz yer yoksa ek yaprağı ve ilgili yani tek veya çift numaralı belli bir sayfayı kullanmanız tercih edilir.

4.Sorulara ilk verdiğiniz yanıtlara ek yapacaksanız ise kalan boş yerleri kullanabilirsiniz. Belki o zaman üçüncü bir kağıt da alabilirsiniz.

5.Yanıtlarda sorular da şıklar da karışıyor: Anlaşılmayı beklemeden anlaşılır olun, size başına yazın bile denildi, neyi yanıtladığınızı vurgulayın, arasına da çizgi çekin, ...


yoksa alacağınız notta artık 0 ile de kalmaz, -5p oluverir!


---


Yapılmasını istemediğim şeyleri bir de açıklayayım. 


Sınav kağıtlarındaki yanıtlarda biçimsel kusurlar:


Kiminiz ondan beklenildiği gibi gayet olumlu bir yanıt bölgesi belirleyip sorularının karşılıklarını karşılarına bildiği kadarıyla da olsa aramaya gerek bırakmadan veriyor, veremediğini ise atlıyor, Dolayısıyla yeteri kadar boş alanı kaldığı için akışı önce soru kağıdının 2 sayfası üzerinde sürdürüyor, atladığı soruya da bazen tutarlı olarak bir daha da dönmüyor. Yapmadığı atladığı bir soruya dönecek olursa da bunu yeni bir kağıt alarak onun da 1 sayfadaki sorular için sadece ön yüzü kullanarak yanıtlıyor, 2 sayfadaki soruları da onun arka yüzüne gelecek şekilde verebiliyor, bu şekilde yanıtlar sürekli aranmadan ve sayfa çevirmeye de gerek kalmadan akış korunarak düzenli bir şekilde yanıtlanıyor.

Ek kağıdı aldığında ise örneğin arka yapraktaki 3. ve 4. kitap sorularında hiç yanıt veremediklerini yine sıradan yanıtlara ek yapmadan ayrıca yanıtlayarak devam ediyor, yani akışı da bozmuyor, aranıldığında bulunacak yeri belli ve düzeni yani basit sistematiği var, kağıtları böyle kullanıyor ve anlaşılırlığı koruyor. 

Yanıt sırasını bozmayacağım diye 1. sayfanın yanıtlarını 2. sayfaya yazmıyor, ayrı kağıdı tercih ediyor ve onun da tek bir yüzünü 1. sayfanın yanıtları olarak 3. sayfayı kullanıyor.

diğer yüzüne de 2. sayfanın yanıtları olarak 4. sayfayı kullanarak veriyor, adeta 3. yaprak gereksiz oluyor.

 Ama söyleyecek sözü çoksa tabii ki 3.ek yaprak da olabilir, verilmiş yanıtlara ek de olabilir, kısıtlama yok.

...

Diğerleri ise atlamalı eklemeli karışık yanıtlar verdiği gibi birleştirmek için kağıtları 10 kere çevirmek gerekiyor.

Üstelik zımbalanan yere de ufak ufak yazılar soru numaraları geldiği için oraların da her defasında hata yapmamak için bir kez daha kontrol amaçlı açılıp bakılması icap edebiliyor. 

Sayfa düzeninde her sayfanın sağ üst köşesi zımbalı olmayacağı için oraya mutlaka görüntüsü de alınacağı için isim yazılmalı denilmişti, hala buna uyulmuyor.

Ayrıca yanıtların çok küçük harflerle ve sert uçlu silik yazan kurşun kalemlerle yazılmaması gerekiyor.


Sınav kağıtlarınızda sizi anlamakta zorluk çekilmemesi gerekir, halbuki soru numaralarını bile yazarken yanlışlıklar yapmakla başlayıp, içerikte oldukça farklı yönlere akmalar bile yaşayabiliyorsunuz. Kağıdı sorulmayan şeylerle doldurmanız istenmiyor.


Sınav kağıtlarındaki yanıtlarda içerik kusurları


Sizden sınavdan sınırlı sayıda olan bazı sorularda şematik bir yanıt beklendiğinde; bunu vermek yerine, metinsel yanıt vermeyi tercih edebiliyorsunuz halbuki görsel yayınımızın gelişmiş olması da gerekiyor.


2s PKT için yukarıda belirttiğim her şey artık diğer tüm sınavlar için de geçerlidir.


---

1s-SP1

sp1 Büt. SO (2026g:  ) (2025g: ) Karşılaştırmalı Analizi 2/2

---

Sınav kağıtlarındaki yanıtlarda biçimsel kusurlar:
  1. Kurşun kalemlerin silikliği ve küçük yazılar hep sorun, okunmayı anlaşılmayı geciktiriyor.

Sınav kağıtlarındaki yanıtlarda içerik kusurları


İçeriklerde yapılmasını istemediğim şeyleri bir de açıklayacak gücüm artık kalmadı, duyuruları okuyun, 1s+Kalanlar için sinir edici plancı adayı profillerine dair bazı kısa özetler: 

Bu sınavdan da size 10 kısa lakap çıktı, bu lakaplar sadece durumunuzu biraz daha size hatırlatıcı olması içindir! Yanlış yorumlanmasın/kötüye de kullanılmasın...

  1. Papağan: Soruyu envayi çeşit yoldan tekrar ederek kağıdı doldurmak anlamsızdır. 
  2. Sözde entellektüel: İlgili kitapları okumadan sorulara genel kültürü varmış gibi yanıtlar vermek saçmadır.
  3. Ezberci: Şablon bilgileri ezberleyerek plancı olunamaz, onların niçin ve nerede, kimler için nasıl kullandığını bilmek ve yeniden düzenleyebilecek cesarete ve güce sahip olmak önem taşır.
  4. Cahil: Kavramlardan uzak plancı ne gerçeği anlayabilir, ne de o meramı anlatabilir, ancak ortamın kuklası olur. Kukla da yetiştirmiyoruz.
  5. Sıradan: Sorgulamayı idareciliği/yöneticiliği bilemeyen de/yapamayan da bir plancı da olamaz.
  6. HZ-Hangi Zeka: YZ gibi olmak zor, peki HZ sizi kurtaracaktır? En azından ondan faydalanın, bunu da yapabilmenin bu kadar zor olmaması gerekiyor... 
    1. Tembel-Hazırlopçu: Her hafta soru hazırlayın veya YZ ile hazırlatın, tabii yanıtlarını da alın.
    2. Ödev şampiyonu*: Bunları bir ödev formatına taşıyın  veya YZ ile taşıtın... Puan kazanın...
  7. Uyduruk: Bilmeyen dersi dinler, duymayan önde oturur, derste anlamadığını sorar. Siz ise bilmeseniz de nasılsa uydururuz sanıyorsanız yine yanılıyorsunuz. 
  8. Türkçesi sorunlu: İmla hataları bir yana siz daha bir cümleyi bile kuramıyorsunuz. Sıfat, zarf vs kullanımlarınız da aşırı berbat... Sizin bu yollarda daha çok okumanız lazım. Böyle herhangi bir kolay bölüm diplomasına dahi oldukça uzaksınız.  
  9. Oyalanıcı: Sıradan film seyrederek plancı olunmaz. Planlamaya yönelik konuları içeren filmler bulunup onlar izlenilmelidir. Tavsiyeler için yine YZ...
  10. Bilgisiz: Yorum yapamaz, yapsa da inandıramaz, çünkü ters yorumlarla hata da yapar. Bundan ilk başta biraz açılım gösterdiği için bir kerelik ufak bir puan bile belki alır ama farkında olmadan sonraki tekrarlarını sürdürürse, o puanı da artık alamaz! Dersten ola ki geçmişse iler ki çalışmalar da artık tam bir dürüstlük esastır!! Farkındalık ise zamanla artacağından öğrenci hoş görülmektedir ama kendisi bir çok şeyi de henüz pek hoş göremez...
  11. devam
  12. Soru … Stratejik Planı kapsamında neler amaçlıyoruz?  Siz saptamada bulunuyor ama şunları amaçlıyoruz, diye sıralayamıyorsunuz. Sonra başka yerde de plan hiyerarşisi aklınıza gelmiş onu da bu yanıtına eklemiş... Böyle çorba bile yapılamaz.
  13. ifadeler sözde anlaşılır bile değil, kopuk, imla hatalı … ifadesiz bir diliniz var.
  14. Kentin fiziksel gelişme formlarını sayabilen de yok.
  15. Sur hakkı da sizin anladığınız kadar basit değil.
  16. Serbest uçuştasınız, uçmanız da çabalıyorsunuz ama bir sanat haline gelmiyor.
  17. Size özel anketi de (1f) doldurun, yoksa genel durumunuzu bilemem. ör: ort. yazın. Yoksa 40+60 çarpanlarına göre çaba sarf ettiğimde de işe yaramıyor, yine kalıyorsunuz, kalırsanız bir daha da biraz zor geçersiniz, bari böyle kalmayın... 
  18. Siz kendinizi düşünmezseniz, kimse de bu kadar uğraşıp, düşünemez...  
  19. Bilgisizken sorgulamaya bu kadar uzakken fikir yürütmekte gülünç kaçıyor.
  20. Bunu derste yapsanız, bu durumunuzu da çoktan düzeltirdiniz.
  21. Burada liseyi de tekrar okumuyorsunuz. O seviye ile bu derslerden geçilemez.
  22. Üniversite o kadar gereksizse burada 4 sene daha durmanıza da gerek yok.
  23. Siz soruları da ve kendi kağıdınızı da tekrar ediyorsunuz. Bu da başka ciddi bir durum..
  • devam
Her kağıt tek tek birbirinden ayrılan özellikleriyle de beraber değerlendirilir, 
ancak soruların beklenen yanıtları kitaplardandır, basittir, nettir ve tektir, onu yakalamakta görünen mevcut seviyelere göre hiç okuma yapılmadan yeter notu almak yeterince zor kalacaktır, 
yine de varsa soruya yorum ve yaklaşımlara da bu yüzden belli sınırlar içinde önem verilir ve hep okunurlar.
Toplanan bu ek puanların çoğu da biraz alakasız bile olsa anlamlı ve tutarlı cümlelerin akışı şeklinde gelişen yanıtlardan ise +1p şeklinde verilen bu yanıtlardan alınan puanlardır.

Kağıdın bütünlüğü de ayrıca önemlidir, derse konulara bakış seviyesi ek kanaat notunu da hak ederse, 
yine toplam nota belli sınırlı ve orantısal ölçülerle yeni eklemeler de yapılmaktadır:
Örneğin; bir kitaptan 5p ve 10p'ların ve toplamda da 30'un geçilmesi hep yeni orantısal eklemeler getirir.

Ne kadar çok soruya ne kadar anlamlı yanıtla temas varsa o kadar not alınacaktır. 
Hatalı, anlamsız ve eksik cümleler hiç not getirmez. Okunur ve 0p çakılır. Hatta bazen -p bile söz konusu da olur. maya başladı. 
(Hatırlatma: Bu -p lar yani yanlış doğruyu götürür notlaması, eğer geçmişte testte de olsaydı, notlarınız tamamen düşeceğinden testten de vazgeçmiştiniz.) 
(Klasik sınava geçiş size eskisinden çok daha fazla dersi dinleme alışkanlığı getirdi, kimlik kazandırmaya başladı ama hala okuma alışkanlığını da getiremedi, o yüzden gelecek dönem daha çok sorgulama içinde olacağız. okuma alışkanlığı da gelince başarı aratacaktır.)
O yüzden soruların okunup yanıtların biraz daha düşünülerek verilmesi önemlidir.
Sınavdan hemen çıkanlar bu seviyeyi pek yakalayamamış demektir.

*Sınav kağıtlarında hiç görünmeyen tek olumlu karakter odur. Üstelik bu kez ödev bile yapmıştır, ama tam bir sorumluluk sahibi henüz olunamamıştır, bu yolda ısrarla bulunulması ve sıradan değil, biraz daha dürüstçe iyileştirmeler yapılması beklenir/gerekir. Başarılar.

1s SP1 için yukarıda belirttiğim her şey artık diğer tüm sınavlar için de geçerlidir.

Özellikle 2s başarısızlar!


tamamlandı.

---


2s-SC


Söylenecek çok söz kalmıyor.
Bu kez seçmeli bir dersin ilk alınışı toleransları içinde kalınmıştır.
Halbuki bölümde 2s-SC dersi bir zorunlu ders kadar son derece önemlidir.
Seneye bu önemin kavranılarak gelinmesi dileğiyle...

---

Anahtar

Bütünleme,KT,2s,PKT,SKT_Son Kalite Toplantısı,Not,SP1,SC,1s,Kurallar,Sınav,2-DERS,3gd,4bd,Teslim,Ödev,1s,2s,3s,SBP,3gd,4bd,Teo-ACK+,Bulut,

Bütünleme,KT,2s,PKT,SKT_Son Kalite Toplantısı,Son Kalite Toplantısı,Not,BÜT. NOTLARI,SP1,SC,1s,Kurallar,Sınav,2-DERS,3gd,4bd,

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

2025-2026 Güz. Dersler (9tud)

2025-2026 Güz. Dersler (9tud) Tablo 624. 2026-2027 Güz Dersler Listesi Dönem Ders Adı Dili Saat 2025-2026 SBP4031 - TEKNOLOJİ, ÜRETİ...