(ŞBPB-ACK) Dersleri (Bologna)
CV-Akademik Geçmiş
Son 24 yılda 3 ayrı üniversitede, 5 farklı fakültede, 14 farklı bölümde, 40'tan fazla ders yürütmüştür:
Dersler (OGRIS-Bologna)
Eski Güncellemeler:
2023 Ekim 15:
ŞBPB OGRIS sistemi üzerindeki Bologna tanımlı ACK-gözüken ve gerçekleşen dersler listesi ve dönemsel güncellemeleridir:
2024/1 listesi 2025/02 güncellenmiştir:
SBP1005 ŞEHİR PLANLAMA I ;2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:9 F+/18/31 öğrenci
SBP1004 ŞEHİR PLANLAMA I I ; 2023-2024 Bahar eklenmiştir!
SBP1006 İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ ; 2023-2024 Bahar gerçekleşmektedir!
---
PKT SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ : 2023-2024 Güz gerçekleşmiştir!
İÇH SBP2004 / İMAR VE ÇEVRE HUKUKU : 2023-2024 Bahar gerçekleşmektedir!
-----
2023/10 listesi 2024/1 güncellenmiştir:
SBP1005 ŞEHİR PLANLAMA I ;2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:9 F+/18/31 öğrenci
SBP1004 ŞEHİR PLANLAMA I I ; 2023-2024 Bahar eklenmiştir!
SBP1006 İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ ; 2023-2024 Bahar gerçekleşmektedir!
---
Verilen Derslerin Öğrenme Çıktıları
SBP1005 / ŞEHİR PLANLAMA I
Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Meslek alanına dair bilgisi olur.
2 Kent, kentleşme, kentlileşme kavramlarını öğrenir.
3 Şehir planlama sistematiğini öğrenir.
4 Şehir plancısının görev ve sorumluluklarını öğrenir.
SBP1005 / ŞEHİR PLANLAMA II
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI
1 Kentleşme problemlerini öğrenmek.
2 Şehir planlama ile ilgili temel yasa ve yönetmelikleri öğrenmek.
3 Şehir plancısının diğer disiplinler ile birlikte çalışma sistematiğini öğrenmek.
4 Şehir planlama temel ilkelerini öğrenmek.
5 Şehir planlama ve meslek etiği yaklaşımını öğrenmek.
SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kent planlamasında geçerli olan kuramlar hakkında temel bilgilere sahip olmak.
2 Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlama becerisine sahip olmak.
3 Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede ele alabilme kabiliyetini kazanmak.
4 Yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerisine sahip olmak.
---
2s
SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kent planlamasında geçerli olan kuramlar hakkında temel bilgilere sahip olmak.
2 Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlama becerisine sahip olmak.
3 Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede ele alabilme kabiliyetini kazanmak.
4 Yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerisine sahip olmak.
SBP2004 / İMAR VE ÇEVRE HUKUKU
|
---
...++
Listenin 2.sınıf / 3. yy kısmından itibaren altı aynı kalmıştır.
---
SBP1005 ŞEHİR PLANLAMA I dersi; 2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:
Başarı : 9 F+ Başarısı / 17 Devamlı / 18 Katılan / 31 Kayıtlı öğrenci ile halen sürmektedir.
2023/10 ACK-Dersleri listesi 2024/1 üstte güncellenmiştir:
SBP1005 ŞEHİR PLANLAMA I
SBP1006 İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ
++
2s 3.yy Güz:
SBP2005 ŞEHİR SOSYOLOJİSİ
SBP2021 ŞEHİRSEL COĞRAFYA
2s 4.yy Bahar:
SBP2004 İMAR VE ÇEVRE HUKUKU
SBP2010 KENT EKONOMİSİ
SBP2024 WEB TASARIMI VE PORTFOLYO
+++
3s 5.yy Güz:
SBP3003 ŞEHİR TARİHİ
SBP3023 MEKANSAL VERİ MADENCİLİĞİ
SBP3045 ARKEOLOJİ
SBP3051 KRİZ YÖNETİMİ
SBP3055 DÜNYA MÜZİK KÜLTÜRLERİ
3s 6.yy Bahar:
SBP3004 ŞEHİR KORUMA VE YENİLEME
SBP3022 PLANLAMADA KATILIM
SBP3036 ÇEVRE VE TOPLUM
SBP3048 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
++++
4s 7.yy Güz:
...
4s 8.yy Bahar:
SBP4023 KENTSEL KİMLİK
SBP4032 KENTSEL AFET RİSK YÖNETİMİ VE AZALTIMI
---
Kodlama (Dosya ismi):
(Dönem(YY)+Ders ismi(Baş Harf)+z/s/t+SBP#.pdf)
z : zorunlu
s : seçmeli
t : Türkçe
Ders tanımlarının içeren OGRIS'te ve (OHU) sitede gözüken bu pdf lere topluca erişim yolu:
1SP1zt SBP1005.pdf
2iyezt SBP2006.pdf
3SCst SBP2021.pdf
3SSz SBP2005.pdf
4KEzt SBP2010.pdf
4WTPst SBP2024.pdf
4İHzt SBP2004.pdf
5Asst SBP3045.pdf
5DMsst SBP3055.pdf
5MVMust SBP3023.pdf
5STzt SBP3003.pdf
6CTsst SBP3036.pdf
6KYsst SBP3051.pdf
6ODsst SBP3048.pdf
6PKst SBP3022.pdf
6SKYzt SBP3004.pdf
7KKst SBP4023.pdf
8KARYst SBP4032.pdf
Planlanan Öğrenme Yöntemleri
ACK-Teorik derslerimde (- hariç) kalan hepsini kapsar!
-Proje
-Atölye/Stüdyo Uygulamaları
Hepsi
Akran Eğitimi Gösterim Problem Çözme Tartışma
Anlatım Gösterip Yaptırma -Proje Teknik Gezi
-Atölye/Stüdyo Uygulamaları Klinik Uygulama Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama Tez
Beyin Fırtınası Laboratuvar Seminer Uygulama
Bireysel ve Grup Çalışması Okuma Soru Cevap Vaka Çalışması
Ders Konferansı Ödev Sunum
---
Programın Öğrenme Çıktıları
ACK-Teorik derslerimde
PÇ: +(5 düzeyinde) ~(4) .(2) -(1) kapsanır!
-1 PÇ1. Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlkeleri ve İnkılaplarını ve çağdaş dünyadaki evrensel
değerleri tanımak.
+PÇ2. Şehir planlama, bölge planlama, kentsel tasarım konularında yeterli bilgi ve beceriye
sahip olmak.
+PÇ3. Çalışılan her konuya ve her mekânsal ölçeğe özgü bütüncül kararlar ile yaklaşarak,
genelden özele detaylı analiz, sentez, yaklaşım ve planlama yapabilme becerilerine sahip
olmak.
+PÇ4. Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu
farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme gücüne sahip olmak.
.2 PÇ5. Şehir plancısının mesleğini icra ederken kullanacağı malzeme, yazılım ve teknik
donanım hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanabilmek.
+PÇ6. Yaşanılan gezegene, coğrafyaya, tarihe, yapılaşmış ve doğal çevreye karşı bilinçli ve
hassas yaklaşım geliştirebilmek.
+PÇ7. Bilgi birikimini, yazılı ve sözlü olarak konusunda uzmanlarla tartışabilirken konu
hakkında fikri olmayan sade vatandaşa da aktarabilecek düzeyde grafik anlatım ve sunum
gücüne sahip olmak.
+PÇ8. Farklı meslek dalları ile bir arada çalışabilmek ve onları koordine edebilmek.
~4-5 PÇ9. Dönemin gerektirdiği teknolojik ve akademik gelişmeleri izleyerek uygulayabilmek.
+PÇ10. Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb).
---
Program Çıktıları 6+
ACK-Tüm derslerimle 4-5 oranında örtüşür!
1+ Planlama becerisi
2+ Grafik anlatım becerisi
3+ Araştırma becerisi
4+ Eleştirel düşünme becerisi
5+ Takım çalışması becerisi
6+ Örneklerden yararlanma becerisi
Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler 6+
1+ Kentsel tasarım ve kent planlama konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
2+ Sürdürülebilirlikle ilgili kavrayış ve tasarım becerisine sahip olmak.
3+ Bilgi donanımını yazılı ve sözlü olarak konusunda uzmanlarla tartışabilirken konu hakkında fikri olmayan sade vatandaşa da aktarabilecek düzeyde hitabet gücüne sahip olmak.
4+ Çalışılan her konuda ve her mekanda bütüncül kararlar ile yaklaşarak, özele objektif biçimde kararlar verebilmek.
5+ Farklı meslek dalları ile bir arada ve onları koordine ederek çalışabilmek.
6+ Dönemin gerektirdiği teknolojik ve akademik gelişmeleri izleyerek uygulayabilmek.
Genel Yetkinlikler 5+
1+ Mesleğe ilişkin temel bilgi
2+ Ekip çalışması yapabilme yeteneği
3+ Teknolojik araçları kullanabilme yeteneği
3+ Sorumluluk alabilme yeteneği
4+ Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
5+ Çeşitli disiplinlerle iletişim ve işbirliği yeteneği
---
Eğitim Amaçları 5+
ACK-Tüm derslerimle 4-5 oranında örtüşür!
1+ Ülkemiz için yaşam kalitesinin artırılması adına çağdaş, planlama ilkelerine sahip çıkan, bilgili, araştırmacı, yenilikçi anlayışın kazandırılması
2+ Mesleki teknik bilginin yanında Şehir ve Bölge Planlama ile ilişkili olan konular hakkında araştırmayla edinilen bilgiyi kullanma becerisinin kazandırılması
3+ Teorik bilgilerin uygulamaya geçiş süreci ve uygulama sonrası etkilerin öneminin öğretilmesi
4+ Başta yaşadığı kent olmak üzere farklı coğrafyaları tanıma, algılama ve planlayabilme becerisinin kazandırması
5+ Yalnızca eğitim süresince değil yaşam boyu çevresine duyarlı, etik değerlere sahip bireyler yetiştirebilmeye katkıda bulunmak.
---
Hedefleri 4+
ACK-Tüm derslerimle 4-5 (en çok) oranında örtüşür!
1+ Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen bireyler yetiştirmek,
2+ Şehir ve Bölge Planlama alanında teorik ve pratik bilgi sahibi bireyler yetiştirmek,
3+ Aldığı eğitim ile çok yönlü düşünme, doğru karar verme ve etkili iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmek,
4+ Mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri, yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek.
---
GZFT Analizi
Güçlü Yanlar:
Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı ve İç Mimarlık gibi tasarım disiplinlerin aynı fakültede karşılıklı etkileşim içinde olması,
Programın içeriği itibariyle Mühendislik, İktisadi ve İdari Bilimler ve Fen-Edebiyat Fakülteleri ile aynı kampüste olma, ilgili bölümleri ile etkileşim içerisinde olunması,
Bolonya süreci ile ulusal ve uluslararası akademik ilişkilerin güçlendirilme olanağının bulunması.
Zayıf Yanlar:
Nitelikli öğretim elemanı bulmanın eksikliğinin yaşanması,
Çevre illere göre Niğde'de kamu veya özel sektörde çalışan şehir ve bölge plancısı sayısının az olması,
Niğde'de meslek odası şube veya temsilciliğinin bulunmaması.
Fırsatlar: ,
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü'nün ülkemizde tanınırlığının artmış olması
Niğde merkez nüfusunun önemli bir oranının üniversite öğrencisi ve öğretim elemanı olması; Niğde’nin bir üniversite kenti olma yolunda hızla ilerleyişi,
Üniversitemiz ulusal ve uluslararası ilişkilerin giderek güçlenmesi, yurt dışı üniversitelerle öğrenci ve öğretim elemanı değişimi programları.
Tehditler:
Öğretim elemanı temininde yaşanan zorluklar,
Ekonomik koşullar ve diğer nedenlerle akademik kadrodan büyük üniversitelere yaşanan göç,
Niğde'nin sahip olduğu kentsel olanakların kısıtlılığının öğrenci ve akademisyen tercihlerini olumsuz yönde etkilemesi.
----
Not Değerlendirme
Başarı Notu
- Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.
Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı notu elde edilir. Ara sınav puanının %40'ı ile genel sınav puanının (en az 50 olmak kaydıyla) %60'ının toplamları başarı notunu olşturur.
- Ders başarı puanları, başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir.
Başarı Puanları Başarı Notları (harf ile) Katsayılar
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
75-79 CB 2,50
70-74 CC 2,00
65-69 DC 1,50
60-64 DD 1,00
50-59 FD 0,50
00-49 FF 0,00
Başarı Notlarından;
a) S: Kredisiz derslerde başarılı,
b) U: Kredisiz derslerde başarısız,
c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,
d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,
e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu,
f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız olarak tanımlanır.
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarımış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formunda yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise dersi/dersleri başarmış sayılır.
Bir dersten başarılı olamayan öğrenci o dersi ders kaydı esnasında öncelikle almak zorundadır.
Akademik Ortalama
Öğrencilerin başarı durumu: yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir.
Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir.
Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.
Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır.
---
Anahtarlar:
ŞBPB Şehircilik ABD,SBPB,SBP,Bologna,Dersler,Bölge Planlama ABD,(ŞBPB-ACK) Dersleri (Bologna),
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder