(ŞBPB-ACK) Dersleri (Bologna)

(ŞBPB-ACK) Dersleri (Bologna)  

CV-Akademik Geçmiş

Son 24 yılda 3 ayrı üniversitede, 5 farklı fakültede, 14 farklı bölümde, 40'tan fazla ders yürütmüştür:



---

2024-2025 Güncellemesi:  


Güncellenen dersler ayrı sınıf blogları üzerindedir:

SBPB 1.sınıflar  -  https://sbp1s.blogspot.com/  - 2023+2024
SBPB 2.sınıflar  -  https://sbp2s.blogspot.com/  - 2024+

... bknz. 5 ayrı Blog -  üst ve yan menüler...



---

Dersler:

2023+2024+... 

Dersler (OGRIS-Bologna) 

Derslerle ilgili her türlü içerikler (OGRIS-Bologna üzerinden) izlenmelidir:

Gelecek dönem ve yılların derslerine ve haftalık içeriklerine bakınız. 
Kaynakları önceden araştırıp, temin ediniz, yeni baskılarını fark edip öneriniz.

Sizlere danışmanlık olarak bu blog/lar üzerinden sağlanan kolaylıkları da fark edip, talep ediniz:
... vd.

İlk ve son haftaların derslerine katılıp, 
Ödevler-Gelecek-Öneriler-Tartışma hakkında fikir sahibi olup, sorularınızı baştan sorabilirsiniz.

Ödev listeleri ilk derste sistematik bir şekilde belirlenir, ödevlere katılım zorunlu ve başarı açısından önemlidir. Sınıf ve ders etiğine katılım da kusurlar tekrarlanamaz. 

Geçerli mazereti olmadan devamsızlıklar sizin derslere katılımı aksatmanıza ve mesleki kayba sebep olur. İnsan kaynaklarımız oldukça sınırlıdır. 

Dersle ilgili başarı ve sorumluluklara zamanında katılım başarının anahtarı olacaktır: 
Başarı düzeyinizi yükseltmek için önceki deneyimleri ve yapılan uyarıları, lütfen sürekli sormak yerine öncelikle buradan okuyun, bu blog/lar sizlerin derslere tam katılımınızı teşvik eder ve ortaklaşa emeklerimizin de boşa çıkmasını önler, sürekli geliştirilerek uygulanan yöntemler, size de kalıcı bir meslek etiği sağlayarak, derslerde ve hayatta başarı getirir, tüm bu ilgi ve sorumluluklar da yine sizin seçimlerinize bağlıdır.

İç disiplin sağlayıp, lütfen duyuruları izleyiniz ve katılım da gecikmeyiniz.

---

Eski Güncellemeler:

2023 Ekim 15:

ŞBPB OGRIS sistemi üzerindeki Bologna tanımlı ACK-gözüken ve gerçekleşen dersler listesi ve dönemsel güncellemeleridir:

2024/1 listesi 2025/02 güncellenmiştir:

SBP1005                 ŞEHİR PLANLAMA  I                                   ;2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:9 F+/18/31 öğrenci

SBP1004                 ŞEHİR PLANLAMA  I I                                ; 2023-2024 Bahar eklenmiştir!    


SBP1006              İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ       ; 2023-2024 Bahar  gerçekleşmektedir!                      


---


PKT            SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ  : 2023-2024 Güz gerçekleşmiştir!   

İÇH            SBP2004 / İMAR VE ÇEVRE HUKUKU   : 2023-2024 Bahar  gerçekleşmektedir!   


-----  

2023/10 listesi 2024/1 güncellenmiştir:

SBP1005                 ŞEHİR PLANLAMA  I                                   ;2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:9 F+/18/31 öğrenci

SBP1004                 ŞEHİR PLANLAMA  I I                                ; 2023-2024 Bahar eklenmiştir!    


SBP1006              İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ       ; 2023-2024 Bahar  gerçekleşmektedir!                                      


---

Verilen Derslerin Öğrenme Çıktıları  


SBP1005 / ŞEHİR PLANLAMA I

 

Dersin Öğrenme Çıktıları  

1 Meslek alanına dair bilgisi olur.

2 Kent, kentleşme, kentlileşme kavramlarını öğrenir.

3 Şehir planlama sistematiğini öğrenir.

4 Şehir plancısının görev ve sorumluluklarını öğrenir.



SBP1005 / ŞEHİR PLANLAMA II


DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI  

1 Kentleşme problemlerini öğrenmek.

2 Şehir planlama ile ilgili temel yasa ve yönetmelikleri öğrenmek.

3 Şehir plancısının diğer disiplinler ile birlikte çalışma sistematiğini öğrenmek.

4 Şehir planlama temel ilkelerini öğrenmek.

5 Şehir planlama ve meslek etiği yaklaşımını öğrenmek.



SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ

 

Dersin Öğrenme Çıktıları  

1 Kent planlamasında geçerli olan kuramlar hakkında temel bilgilere sahip olmak.

2 Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlama becerisine sahip olmak.

3 Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede ele alabilme kabiliyetini kazanmak.

4 Yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerisine sahip olmak.



---


2s


SBP2007 / PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ

 

Dersin Öğrenme Çıktıları  

1 Kent planlamasında geçerli olan kuramlar hakkında temel bilgilere sahip olmak.

2 Kent planlamasının sorunlarını kuramsal bir bakış açısıyla tanımlama becerisine sahip olmak.

3 Kent planlamasının çözüm üreteceği konuları kuramsal bir çerçevede ele alabilme kabiliyetini kazanmak.

4 Yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerisine sahip olmak.



SBP2004 / İMAR VE ÇEVRE HUKUKU



 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Hukuk sistemi, imar ve çevre hukukunun yeri ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olmak.
2Yasal düzenlemelere ilişkin öneri geliştirebilme ve eleştiri getirebilme becerisi kazanacak, imar planlarına ilişkin teknik beceri ile yetki ve sorumluluklarını öğrenmiş olmak.
3Yasal mevzuatın planlamanın uygulama alanında nasıl kullanılacağını öğrenmek.

---


...++


Listenin 2.sınıf / 3. yy kısmından itibaren altı aynı kalmıştır.


---

SBP1005  ŞEHİR PLANLAMA  I  dersi; 2023-2024 Güz gerçekleşmektedir:

Başarı : 9 F+ Başarısı / 17 Devamlı / 18 Katılan / 31 Kayıtlı öğrenci ile halen sürmektedir.

---               

2023/10 ACK-Dersleri listesi 2024/1 üstte güncellenmiştir:

SBP1005                 ŞEHİR PLANLAMA I                                                         

SBP1006              İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ                                             


++

      

2s 3.yy Güz:         

SBP2005               ŞEHİR SOSYOLOJİSİ                                                         

SBP2021               ŞEHİRSEL COĞRAFYA                                                     


2s 4.yy Bahar:

SBP2004               İMAR VE ÇEVRE HUKUKU                                                             

SBP2010               KENT EKONOMİSİ                                                           

SBP2024               WEB TASARIMI VE PORTFOLYO                                                 


+++

3s 5.yy Güz:         

SBP3003               ŞEHİR TARİHİ                                                     

SBP3023               MEKANSAL VERİ MADENCİLİĞİ                                                  

SBP3045               ARKEOLOJİ                                                         

SBP3051               KRİZ YÖNETİMİ                                                 

SBP3055               DÜNYA MÜZİK KÜLTÜRLERİ   


3s 6.yy Bahar:


SBP3004               ŞEHİR KORUMA VE YENİLEME                                                    

SBP3022               PLANLAMADA KATILIM                                                

SBP3036               ÇEVRE VE TOPLUM                                                         

SBP3048               ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ                                                   

++++


4s 7.yy Güz:         

 ...


4s 8.yy Bahar:


SBP4023               KENTSEL KİMLİK                                                              

SBP4032               KENTSEL AFET RİSK YÖNETİMİ VE AZALTIMI                                                         

---

Kodlama (Dosya ismi):

(Dönem(YY)+Ders ismi(Baş Harf)+z/s/t+SBP#.pdf)

z : zorunlu

s : seçmeli

t : Türkçe

Ders tanımlarının içeren OGRIS'te ve (OHU) sitede gözüken bu pdf lere topluca erişim yolu:

1SP1zt SBP1005.pdf

2iyezt SBP2006.pdf

3SCst SBP2021.pdf

3SSz SBP2005.pdf

4KEzt SBP2010.pdf

4WTPst SBP2024.pdf

4İHzt SBP2004.pdf

5Asst SBP3045.pdf

5DMsst SBP3055.pdf

5MVMust SBP3023.pdf

5STzt SBP3003.pdf

6CTsst SBP3036.pdf

6KYsst SBP3051.pdf

6ODsst SBP3048.pdf

6PKst SBP3022.pdf

6SKYzt SBP3004.pdf

7KKst SBP4023.pdf

8KARYst SBP4032.pdf

---

Planlanan Öğrenme Yöntemleri


ACK-Teorik derslerimde (- hariç) kalan hepsini kapsar!

-Proje

-Atölye/Stüdyo Uygulamaları


Hepsi

Akran Eğitimi Gösterim Problem Çözme Tartışma

Anlatım Gösterip Yaptırma -Proje Teknik Gezi

-Atölye/Stüdyo Uygulamaları Klinik Uygulama Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama Tez

Beyin Fırtınası Laboratuvar Seminer Uygulama

Bireysel ve Grup Çalışması Okuma Soru Cevap Vaka Çalışması

Ders Konferansı Ödev Sunum


---


Programın Öğrenme Çıktıları  


ACK-Teorik derslerimde 

PÇ: +(5 düzeyinde) ~(4) .(2) -(1) kapsanır!


-1 PÇ1. Türkiye  Cumhuriyeti  Atatürk  İlkeleri  ve  İnkılaplarını  ve  çağdaş  dünyadaki  evrensel 

değerleri tanımak. 


+PÇ2. Şehir planlama, bölge planlama, kentsel tasarım konularında yeterli bilgi ve beceriye 

sahip olmak. 


+PÇ3. Çalışılan  her  konuya  ve  her  mekânsal  ölçeğe  özgü  bütüncül  kararlar  ile  yaklaşarak, 

genelden  özele  detaylı  analiz,  sentez,  yaklaşım  ve  planlama  yapabilme  becerilerine  sahip 

olmak. 


+PÇ4. Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu 

farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme gücüne sahip olmak. 


.2 PÇ5. Şehir  plancısının  mesleğini  icra  ederken  kullanacağı  malzeme,  yazılım  ve  teknik 

donanım hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanabilmek. 


+PÇ6. Yaşanılan gezegene, coğrafyaya, tarihe, yapılaşmış ve doğal çevreye karşı bilinçli ve 

hassas yaklaşım geliştirebilmek. 


+PÇ7. Bilgi  birikimini,  yazılı  ve  sözlü  olarak  konusunda  uzmanlarla  tartışabilirken  konu 

hakkında  fikri  olmayan  sade  vatandaşa  da  aktarabilecek  düzeyde  grafik  anlatım  ve  sunum 

gücüne sahip olmak. 


+PÇ8. Farklı meslek dalları ile bir arada çalışabilmek ve onları koordine edebilmek. 


~4-5 PÇ9. Dönemin gerektirdiği teknolojik ve akademik gelişmeleri izleyerek uygulayabilmek. 


+PÇ10.  Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb).


---


Program Çıktıları 6+


ACK-Tüm derslerimle 4-5 oranında örtüşür!


1+ Planlama becerisi

2+ Grafik anlatım becerisi

3+ Araştırma becerisi

4+ Eleştirel düşünme becerisi

5+ Takım çalışması becerisi

6+ Örneklerden yararlanma becerisi

   

Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler 6+


1+ Kentsel tasarım ve kent planlama konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.

2+ Sürdürülebilirlikle ilgili kavrayış ve tasarım becerisine sahip olmak.

3+ Bilgi donanımını yazılı ve sözlü olarak konusunda uzmanlarla tartışabilirken konu hakkında fikri olmayan sade vatandaşa da aktarabilecek düzeyde hitabet gücüne sahip olmak.

4+ Çalışılan her konuda ve her mekanda bütüncül kararlar ile yaklaşarak, özele objektif biçimde kararlar verebilmek.

5+ Farklı meslek dalları ile bir arada ve onları koordine ederek çalışabilmek.

6+ Dönemin gerektirdiği teknolojik ve akademik gelişmeleri izleyerek uygulayabilmek.


Genel Yetkinlikler 5+


1+ Mesleğe ilişkin temel bilgi

2+ Ekip çalışması yapabilme yeteneği

3+ Teknolojik araçları kullanabilme yeteneği

3+ Sorumluluk alabilme yeteneği

4+ Eleştiri ve özeleştiri yeteneği

5+ Çeşitli disiplinlerle iletişim ve işbirliği yeteneği



---


Eğitim Amaçları 5+


ACK-Tüm derslerimle 4-5 oranında örtüşür!



1+ Ülkemiz için yaşam kalitesinin artırılması adına çağdaş, planlama ilkelerine sahip çıkan, bilgili, araştırmacı, yenilikçi anlayışın kazandırılması

2+ Mesleki teknik bilginin yanında Şehir ve Bölge Planlama ile ilişkili olan konular hakkında araştırmayla edinilen bilgiyi kullanma becerisinin kazandırılması

3+ Teorik bilgilerin uygulamaya geçiş süreci ve uygulama sonrası etkilerin öneminin öğretilmesi

4+ Başta yaşadığı kent olmak üzere farklı coğrafyaları tanıma, algılama ve planlayabilme becerisinin kazandırması

5+ Yalnızca eğitim süresince değil yaşam boyu çevresine duyarlı, etik değerlere sahip bireyler yetiştirebilmeye katkıda bulunmak.



---


Hedefleri 4+


ACK-Tüm derslerimle 4-5 (en çok) oranında örtüşür!



1+ Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen bireyler yetiştirmek,

2+ Şehir ve Bölge Planlama alanında teorik ve pratik bilgi sahibi bireyler yetiştirmek,

3+ Aldığı eğitim ile çok yönlü düşünme, doğru karar verme ve etkili iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmek,

4+ Mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri, yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek.



---


GZFT Analizi



Güçlü Yanlar:

Mimarlık,  Peyzaj Mimarlığı ve İç Mimarlık gibi tasarım disiplinlerin aynı fakültede karşılıklı etkileşim içinde olması, 

Programın içeriği itibariyle Mühendislik, İktisadi ve İdari Bilimler ve Fen-Edebiyat Fakülteleri ile aynı kampüste olma, ilgili bölümleri ile etkileşim içerisinde olunması,

Bolonya süreci ile ulusal ve uluslararası akademik ilişkilerin güçlendirilme olanağının bulunması.



Zayıf Yanlar: 

Nitelikli öğretim elemanı bulmanın eksikliğinin yaşanması, 

Çevre illere göre Niğde'de kamu veya özel sektörde çalışan şehir ve bölge plancısı sayısının az olması,

Niğde'de meslek odası şube veya temsilciliğinin bulunmaması.



Fırsatlar: ,

Şehir ve Bölge Planlama Bölümü'nün ülkemizde tanınırlığının artmış olması

Niğde merkez nüfusunun önemli bir oranının üniversite öğrencisi ve öğretim elemanı olması; Niğde’nin bir üniversite kenti olma yolunda hızla ilerleyişi,

Üniversitemiz ulusal ve uluslararası ilişkilerin giderek güçlenmesi, yurt dışı üniversitelerle öğrenci ve öğretim elemanı değişimi programları.



Tehditler:


Öğretim elemanı temininde yaşanan zorluklar,

Ekonomik koşullar ve diğer nedenlerle akademik kadrodan büyük üniversitelere yaşanan göç,

Niğde'nin sahip olduğu kentsel olanakların kısıtlılığının öğrenci ve akademisyen tercihlerini olumsuz yönde etkilemesi.





----


Not Değerlendirme



Başarı Notu

- Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.

Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı notu elde edilir. Ara sınav puanının %40'ı ile genel sınav puanının (en az 50 olmak kaydıyla) %60'ının toplamları başarı notunu olşturur.


- Ders başarı puanları, başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir.


Başarı Puanları Başarı Notları (harf ile) Katsayılar

90-100 AA 4,00

85-89 BA 3,50

80-84 BB 3,00

75-79 CB 2,50

70-74 CC 2,00

65-69 DC 1,50

60-64 DD 1,00

50-59 FD 0,50

00-49 FF 0,00


Başarı Notlarından;

a) S: Kredisiz derslerde başarılı,

b) U: Kredisiz derslerde başarısız,

c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,

d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,

e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu,

f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız olarak tanımlanır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarımış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formunda yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise dersi/dersleri başarmış sayılır.


Bir dersten başarılı olamayan öğrenci o dersi ders kaydı esnasında öncelikle almak zorundadır.


Akademik Ortalama

Öğrencilerin başarı durumu: yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir.


Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir.


Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.


Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. 


---



Anahtarlar:


ŞBPB Şehircilik ABD,SBPB,SBP,Bologna,Dersler,Bölge Planlama ABD,(ŞBPB-ACK) Dersleri (Bologna), 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

2024-2025 Güz+Bahar: 1.sınıf ve 2.sınıf - 3 dersin OGRIS FB - V Karşılaştırmalı Sınıf Ortalamaları

2024-2025  Güz+ Bahar 1.sınıf ve 2.sınıf - 3 dersin OGRIS FB - V Karşılaştırmalı Sınıf Ortalamaları FB Not dağılımı : (Vize x 0,4 + Final x ...