2025-2026g etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
2025-2026g etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Haziran 2026 Salı

!!!! Finaller Haftası (SP2 2 ihlal) + SKY (1 ihlal)

!!!! Finaller Haftası (SP2 2 ihlal) + SKY (1 ihlal) (Tekrar)

sp2 sınavında 2 ihlal yaşandı, 

ayrıca sky sınavında da 1 öğrenci 23dak geç geldi, .... 

İtiraz ve sorunlar yerinde halledildi. 

(Sayfa şu linktekinin ilk 9/11 tekrarıdır)

Bilginize.

https://ohusbp.blogspot.com/2026/06/finaller-sp2-2-ihlal.html

İlk öneriler

Sınav programında asistan değişimi ve erken bilgilendirme eksikliği sorunludur! Tekrar etmemelidir. Ayrıca bölüm asistanın sınavlarda bulunması (alttaki ve geçmişte belirtilen pek çok nedenden ötürü) mutlaka gereklidir. (Yeni asistan alım talebi de gecikilmeden karşılanmalıdır.)

(Ayrıca 4 sınıfta uygulamalı derslerin ve projelerin yürütülebilmesi için artık daha fazla gecikmeden bilgisayar laboratuvarı kurulması da şarttır. Şüphesiz öğretim üyesi bilgisayarlarının da yeni nesil work station niteliği taşıması gerekir.)

Öğrenciler ise sınavlar gibi yoklamayı da ihlal ederek hatalı imza atabilmektedir. Bu tutumların sakıncalı olduğu defalarca kendilerine bildirilmiştir. Üstelik aynı kişiler de alttaki gibi tekrar eden benzer kapsamda sorunlar artık özür sınırlarını da oldukça aşmaktadır. (İhlaller giderek artık önemli bir anahtar kelime, yani etiket olmaktadır.)

Giderek artmakta olan yükler, görev dağılımlarındaki aksaklıklar, göreve yönelik bilinç, farkındalık ve etik davranış eksikliği, (özellikle öğrenci dahil) ama aslında herkes için aşılması gereken ve giderek olumsuz birikim yaratan ciddi örgütlenme sorunlarıdır!

---

SP2 (2 ihlal)

sp2 2 # öğrenci ihlali daha yaşanmıştır:

1. Birincisi daha önce de aynı hatayı yapan bu kez idareyi de yanıltan 3s_3.sınıftan bir öğrencidir.

Geçtiği bir dersin sınavına 3. kez girmesi ve alttaki iddiaları oldukça tuhaftır. Öncelikle geçtiğinin farkında değildir ve sürekli kaldığını iddia etmekte ve geçen seferde benzer durumda sınıftan çıkarıldığında sıfır aldığını ısrarla belirtmiştir. Bunu bir başka öğrenci de o anda desteklemiştir. (Ancak öğrenci farklı bir sınavdadır!) 

Yani OGRİS tutanak listede ismi yoktur. Dersi ilk aldığı zamanda (2023) geçmiş gözükmektedir.

Geçtiği bir derse kayıt yaptırmaması gerekirken kayıt yaptırdığını iddia etmesi de ilginçtir. (Sistem buna eğer not yükseltmek için belki olanak veriyor ve danışmana hiç sorulmadan kayıt yapmışsa ve bu durumu  tam değerlendirilmeden atlanmışsa, sistemde yeni bir durum  oluşmuş olabilirdi,  dersler bu şekilde en baştan ve sınavda karıştırılmadan öğrenci tarafından sorumluluk alınarak araştırılmalıydı...)

Kayıt olsa bile alttaki gibi girdiği sınavı şaşıran yani sürekli dersleri karıştıran bir öğrenci gibi durması ciddi bir sorumluluk eksikliğidir!

Üstelik sınavdan fakülte öğrenci işlerine gönderildiğinde idareye girdiği dersin sınavının hangisi olduğunu ifade etmekte de hatalı davranmıştır!

Sonra rektörlük öğrenci işleri ile birlikte  telefonla yapılan sorgulamalarda kendisine idareye (girdiği sınavdaki güncel sorununu atlayarak) farklı ders/ler/i söylediği ve ancak  (sınav sırasında salon dışına çıkılarak özellikle telefonla yapılan yüzleştirmede) sorulunca (bunun farkındaymış gibi duran ve onu da geçilmeli belirten) bir durumda kalmıştır!

Bu yüzden sınav salonunu da ayrıca idaredeki farklı birimleri de yine oldukça meşgul etmesi ciddi bir sıkıntı yaratmıştır.

Gereğinin düşülmesi için bu son durum da tekrar önceki gibi burada özellikle paylaşılmıştır. 

2. 2. vaka ise devamsız olduğu halde sınava girmiş, devamsızların girmemesi gerektiği sınav başında da özellikle öğretim üyesi tarafından tekrar vurgulandığı halde, soru kağıdı almış, sonra da devamsızlık durumunu gösteren ille imzalanan sınıftaki listeler de temsilci tarafından kendilerine (gelmedikleri) son derse kadar iletildiği halde "sanki durumunu bilmiyormuş ya da farkında olmak zorunda değilmiş gibi  davranıp", sınavdan çıkmaya (bu ikaz durumunda kolayca razı olan) ancak ihlalde bulunduğunu önemsemeyecek kadar çok rahat davranışları olan 1. sınıf öğrencisidir.

Devamsızlıkların izlenilmesi özellikle önemlidir, benzer hataların tekrar edilmesi de oldukça sorunludur.

Bknz. Geçmiş 

Devamsızlıklar,Devamsızlık,Devamsızlık-2025-2026b,Ref.Tablo,2025-2026g,

1.1.2026, ...

https://ohusbp.blogspot.com/2026/01/devamszlar.html

---

SKY (1 ihlal)

Ayrıca sky sınavında da 1 öğrenci 23dak geç geldi, sınav salonundan çıkan olduğu için sınava alınmadı. 

+

Anlık talep ve iyileştirme

Ôğrencilerin sınavda süreyi uzatma talebi karşılanabilmiştir, ancak öğrencilerin başarı durumunu son anda desteklemek için eldeki program olanaklarını kullanabilmek her sınavda bu kadar mümkün olamayabilir!


Sınav süreleri asistan yokluğundan bir saate indirilmiş ve soru sayılarında da artık kademeli olarak (10-18) azaltıma gidilmiştir!

Karşılıklı çabalar ve gösterilebilecek uyum becerisini geliştirme herkesin elindedir.

---

Anahtar

11-BAŞARI,2025-2026 Bahar,2025-2026b,4tudVFBkspGBT,6-SINAV,İhlaller,VFB,225-Devamsızlıklar,Devamsızlık,Devamsızlık-2025-2026b,Ref.Tablo,2025-2026g,7-YOKLAMA,Disiplin,3s,1s,Finaller,

3 Şubat 2026 Salı

Mektup (2s: PKT+SC)

Mektup 

İlgi: (2s: PKT+SC)

Bu dönem öğrencilerimize çok mektup yazdım.

Bir tanesini de paylaşıp bu dönemi de artık kapatayım.

2 Şubat 2026

Öğrenci kendince aksayan planlarından dert yanıp derslerde aldığı ve alacağı puanlardan ötürü bana yazıyor...

Derslerimdeki başarının anahtarı konusunda bir rehberlik vermek için dönem içi ders, ödev ve sınavların akışları hk.da yanıtlarımdan alıntılarla sizleri de altta tekrar bilgilendiriyorum:

---

Mektuptan alıntılar

geçen yıl yüz yüze bir öğrenci sorusuna karşılık yayımlanmış notların değişmeyeceğini bir kez söylemiştim, 

zaten öncesinde de değişmez, sınav kağıdı neyse notu da odur.

Sınavda kaç alırsanız geçebileceğinizi de ben değil sizin kestirmeniz beklenir diye size boş yere sormuyorum demek ki...

*SC için ilgili öğrencinin kağıdına ona özel önceden bakıp yazıyorum:
 
Kağıdın da 65 beklentin var?! Sınıfta aşırı yüksek beklentilerin en başında geliyorsun.
Üstelik vizen de 17, 
Finalin de 15, durumunu zaten adeta perçinlemişsin...
Büt.te 3 katı çalıştında mı, bu notu bekliyorsun? Önce bu aşırılığının farkına var ve normale çekecek şekilde çalış.

Yazdığın şartlı yaklaşımlarla gelen senden başka kimse de yok, olamaz da, 
herkese standart bir uygulama var ve sizlerin sınıflarınıza özel tüm destek mekanizmalarım da yeterince açık, 
tek tek sizinle uğraşmanın da haliyle artık bir sınırı var:

Öğrenci:
"eğer ödevler yaparsam ve kabul ederseniz yani notum değişirse ödev yapabilir miyim diye sorucaktım "

Yanıtım:
not değişmez...

Bunları böyle gecikmeli sormak yerine dönem başından ek not alıp, not yükseltmek istiyorsanız, 
(ek) ödev yapın diye her dönem, 
hatta dönem öncesinden kalite toplantılarında, blogta ve derste hep söylerim ve yine söyledim, 
siz ise hep geç kalanlardansınız, 

yatay geçiş yapmak isteyen de önceden çok daha özenle toparlanıp çalışırdı, 
bu dönem için çok geç.

Kağıtlarında da yanıt olarak beklediğim hiç bir şey yok zaten. 
Sürekli soruyla hiç alakası olmayan şeyler yazıyorsunuz, 
derslere de hiç hazırlanmadığınız belli, 
ayrıca yeteri kadar iyi dinleyemediğiniz de anlaşılıyor. 

Sınıfın en iyileri bile finalde kalabilirken, ödev yapanlar dahi zor geçerken, 
sizin bu şekilde sadece sınavla geçmebilmeniz de çalışmadıkça oldukça zor, bu hep açık zaten...  

Bölümde yaz okulu yok.

Daha fazla vakitte kaybetmeden araştırılabilecek bir önerim şudur:
Tekrar sınava girip düşündüğün farklı bir bölüme geçebilirsin,
başarılı derslerini de belki yine saydırabilirsin.

Bahara İÇH dersi de size bu gidişle çok daha zor gelecektir!

Bölümdeki benim derslerim her yeni dönemde ort. +(5-10) puan kadar daha da zorlaşarak gider!
Her yeni yılla sorunlar da çözümler de artmakta, karmaşıklık derecesi zorluk yönünü göstermektedir!  
*SC de en kolay dersinizdi, bölüme giriş seviyesinde tutulan ve seçmeli bir dersti! 

Bknz.

Blog

(Zordan-Kolaya) Derslerin Kademelendirilmesi - SKY,İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC ve başarı odaklı için gruplanışı 

Kolay gelsin.

---

Anahtar

Mektup,2/2/2026,Öğrenci,Yaklaşımlar,2025-2026,2025-2026 Güz,2025-2026g,2s,3gd,7 Ders,7 teorik/uygulamalı ders,4bd,PKT,SC,

2 Şubat 2026 Pazartesi

Rehberlik-13.md. Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Rehberlik-

2s-g-PKT V Analizi-13.md. Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Size Kasım ayı buradan da verilmiş olan şu örneği 

13.md. özellikle incelenmeli dedik   

Ama bu öneriyi de bulup inceleyen pek olmadı...

Başarısız olanlarınız da hala olmadık sorular soruyor...

İşte Kaynak. (21.11.2025) Ref. 13.md. size vize sonrası KT_Kalite Toplantısı Genel Uyarısı niteliği de taşır.

OHU SBP-Temel Blog: Şehir ve Bölge Planlama; OHU-Mim.Fak. Niğde: Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği-Derslerin Akışı ve e-Danışmanlık

İşte Asıl 2s Blog Ders Kaynak. (21.11.2025) Ref. 13.md. size vize sonrası KT_Kalite Toplantısı Genel Uyarısı niteliği de taşır.


=

Bu (13.md) alıntısı tekrar altta:

Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Teorik Dersler Sıralı (zordan kolaya) alttaki gibi ayrı birer başarı grubuna baz alınacak olursak; hangi derslerden nasıl bir başarıyla geçebilecekleri de belki dersler üzerinden (yani dersteki  mesleki bilginin/içeriğin/kavrayışın/çıkarımların/yorumlamalarının getirebileceği) zorlukların karşılaştırması olarak biraz daha rahat anlaşılabilir. 

-3.En Başarısızlara; SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, sadece bu seçmeli dersi belki geçebilirler.

--2.Başarısızlara; SP2 ve SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 2 dersi belki geçebilirler.

-1.Başarıyı arayanlara; SP1,SP2,SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 3 dersi geçebilirler. 

+1.Başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara;

İYE,SP1,SP2,SC,

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 4 dersi de geçebilirler. 


+2.Başarıyı yakalayanlara;
PKT,İYE,SP1,SP2,SC, 
başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 5 dersi de rahat geçebilirler. 

+3.Başarıyı sürdürebilenlere;
İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC,
başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, tüm bu dersleri çok rahat geçerler. 

---

3+3 kademeli "düzey okumalı çabayı derecelendirme"/"doğru bir strateji ile başarı":


---3.En Başarısızlara;

Sınıfın en başarılı 3 öğrencisi bile bu genel/kaba sınıflamada yine en sonda kalıyor:

Okumamaya devam edin, dersin en önemli bilgilerinden kopuk, genellenmiş yanıtlar bile veremeyenlere lafın özü, bu gidişle siz bile kalmaktan kurtulamazsınız.

Teorik 6 dersimin ort. 20+ üstüne çıkmalı ki, başarıyı bulmak üzere kendinize sınıfta bir yer edinmiş olasınız, turist modundan kurtulmalısınız.


--2.Başarısızlara;

Okuyup ama karıştıranlara özet çıkarıp çok daha düzenli çalışın! Yoksa işiniz hala zor.

Teorik 6 dersimin ort. 25+ üstüne çıkmalı ki, başarıyla buluşmaya değer çabalara kavuşulsun. Final artık son şansınız.


-1.Başarıyı arayanlara;

Akıl yürütüp sorulara birazık temas sağlayarak yanıt bulunalara, disiplinli ve tekrar okumalar sağlayıp geçer notları toparlayın.

Teorik 6 dersimin ort. 30+ üstüne çıkmalı ki başarıyı kucaklamaya hazır hale gelebilmiş olunsun.


---


+1.Başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara;

Sorunun özünü/yerini hiç ıskalamayın, 

Size de özetler, tekrarlar, derse hazırlık ve katılım halen şart.

Teorik 6 dersimin ort. 35+ üstüne çıkmalı ki sınıfa nazaran başarı garanti olsun.


++2.Başarıyı yakalayanlara;

Tempoyu koruyun ama kendinize de aşırı güvenmeyin, süreçlere daha kaliteli bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 40+ üstüne çıkmalı ki başarı artık kalıcı olsun.


+++3.Başarıyı sürdürebilenlere;

Tempoyu arttırın kendinizi daha çok geliştirin, süreçleri aşın ve çok daha kaliteli özgün bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 45-50+ üstüne çıkmalı ki başarınız ikna edici olsun.


---


++++4.Artık gerçekten başarılı  

Sınıfın gelebileceği zirve 4 senede belki en çok bu kadar gelişebilir, 

mevcut süreçleri aşmak için çok daha kaliteli çalışmak ve özgün bir yaklaşım bulmak şart.

Teorik 6 dersimin ort. 50+ üstüne çıkarsa başarınız size projeleri tamamlatır.

Yoksa çok ikna edici de olamazsınız.


---

OHU-Vize Sonuçlarından hareketle bir Rehberlik duyurusunun Anahtarı:

PKT Vize Analizi,2025-2026,2025-2026 Güz,VFB,Vizeler,Dersler,Karşılaştırma,Ders Sınav Analizi,Başarı,Gelecek,Strateji,Kİtap,Puan,Ortalama,Öneri,Sınav,


Kaynak.

OHU SBP-Temel Blog: Şehir ve Bölge Planlama; OHU-Mim.Fak. Niğde: Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği-Derslerin Akışı ve e-Danışmanlık

---

Bknz.



Aslında bu analiz PKT V sonrası çok daha ayrıntılı yapıldı:

---

2s-pkt duyurusunun Anahtarı


PKT,2s,3yy,VFB,ksp,1s,AKIŞ,Karşılaştırmalı Sınav Analizi,Başarı,Gelecek,Rehber,1SBP2023,2025-2026 Güz,2SBP2024,3SBP2023,Güz,Ref.Tablo,g/b,2025-2026g,2025-2026+,

0p.Danışman 2025-2026g. ACİL-OGRIS-ADA_Aktif Danismanlik Anketi,anketini hemen doldurun!!!

0p.Danışman 2025-2026g. ACİL-OGRIS- ADA_Aktif Danismanlik Anketi, anketini hemen doldurun!!! 

3/2 Biterken...

Öğrencilerime dönemlik mektup

Anket raporlarınız 1 kişi dışında gitti. O ise halen dönmedi, belki dönemedi. Aramasını bekliyordum. Sonunda ben tekrar aradım ve öğrendim ki kaydını silmiş. 

Kiminizle iletişim kurmakta halen geciktiğimiz anlaşılıyor. Bu konuda benim de kusurlarım olabilir, varsa bildirin. Danışman olduklarımın dışındakilerle de bu dönem sürekli yazışıyor oldum, hala yetişemediklerim bile var. Çünkü kağıtlarınızı bir bir okumaktan ve bitirememekten şikayetçiyim. Diğer yandan bekleyen bu anket vb. görevler de beni sıkıştırıyor. Kimsenin durumunu yeteri kadar tam bilemiyorum tabii. Bu konu sizlerin öncelikle zamanında ve yerinde çaba harcamanıza değer gözüküyor...  

Hep katılımcı ve gayretli olanlarınızla ilginç ve ağır sürprizler de yaşamayı hiç istemiyorum.

Anketler sizin kendinizi ifade edebileceğiniz yerler... Rahat olun, bekletmeyin, yazıp geçin. Yazdıklarınıza da hep önem verip gerekirse ağır bile yorum yapmışımdır zaten. Ama bununla da yetinmeyelim, bire bir yazışalım. Çünkü algılarımız ve yargılarımız haliyle farklı, ama elbette her geçen gün kanalları açık tutup, karşılıklı daha da uyumlanacağız...  

Bu dönem ki gelişmelerimize şimdi bir de bu danışmanlık anketlerinin penceresinden bakılırsa; 
net, isteksiz ve biraz da garip bir şekilde açıkça yargılayıcı ve suçlayıcı olabiliyorsak, bunu biraz daha araştıralım, derim. Bu tür bir durum neden biraz daha araştırılmaya değer bir işaret barındırabilir? Birlikte yeniden sorgulayalım. 

Veya Ortalama da beklenmedik bir şekilde oldukça başarısız yöne kayıyorsa ki bu durum bekletilmeye hiç gelmez. Böyle olmasına da bazen çok şaşırırım, hele bu kadar başarısız olmaması gerekenler de varsa... ki var. Onlarla da ayrıca görüşmeliyiz, tabii. Ve buna hep açığım.

Danışmanı olmam da gerekmiyor. Önce yazın sonra da telefonumu yazılı benden isteyin vereyim!  

Bazen devamsızlık yapar haldesiniz, genellikle çok rahat iyi bir şekilde iletişim de kuranlarınız var, onlarla da halen sürpriz yaşamak şaşırtıcı olan...

Sadece ben arayınca konuşur hale gelmeyin, her kritik durumunuzu önceden mutlaka bildirin ki bileyim. Ancak şimdi sadece anketleri doldururken öğrenmeyeyim. 

Belki projeler ön plana geçiyor, haklısınız, zor da gelebilir, ama aşarsınız. Gayretinizi koruyun. 

Kendisini derslerimde kırgın hissedenleriniz, bana benim kadar kızanlarınız bile olabilir. 

Zamanında iletişim de kurarsanız, belki size tekrar bir fırsat yaratılmaya da değecektir ki, zaten bu fırsatlar her dönem tüm derslerimde baştan da artık size verilmektedir. Ama sınavlar bittikten sonra bu tür durumların telafisi artık çok zor olur. Bir daha ki dönem kalır, Gayret ve inanıcınızı hep koruyun. 

Ayakta kalmak zorundasınız, Düşünce kalkmalısınız, Çökmek olmaz. 

Birebir ilişki kurabildiğim, katılımcı ve gönüllü temsilci olacak kadar etkili olanlarınız var. Onların da gecikilmeden sınıfça desteklenmesi yine önem taşıyor. Aslında hepiniz için özen gösterilme durumları aynı kulvarda ilerliyor.  

Sınıflarda özgüvenli ve başarılı öğrencilerin artmasını diliyorum. 

O yüzden bölümün bırakılması gibi konuların da gözden kaçırılmadan ilgiye muhtaç olabildikleri derhal burada söylenilmeliydi. Hatta bu konuda da gecikildi bile. Bu durum her paydaş adına oldukça üzücüdür ve hep böyle olacaktır. 

Belki projeleri gecikmeli de olsa telafi edebilme moraline ihtiyacınız var. Bilemiyorum... Konuşmalısınız. Ekip olup her türlü yaralarınızı birlikte iyileştirmelisiniz. Bize ihtiyacınız olunca sanırım yeteri kadar da yanınızdayız? İfade edin ki bilelim... 

Derslerimde de eminim ki, başarılı olamayanlar çok olduğu için bu morali size her sınav kağıdı okumamda da pek veremediğimi de görerek devam ediyorum.

Sizler derslerden ve bölümden daha fazla vazgeçmeden sizlerin bölüme mutlaka geri kazandırılmanız için uğraşılmaya değer olduğunuzu bilerek bu satırları yazmak istediğimi görüyorsunuz.

Benzer bu tür zor durumları yaşayanların da küsme ihtimallerini görerek belki artık bu durumların da önüne geçmemiz gerektiğini yeniden kavrayıp vurgulamış olayım. 

Gençlerimizin bu tür kararlarda geleceği belki kararmaz, hatta aydınlanabilir de, ama bölüm adına harcanan emekler de açıkça ortada dururken, bu durum aslında oldukça üzücüdür.

Bu yazı ortak ve organize bir çabaya güncel davetimdir.

İyi çalışmaları diliyorum.  

---

Halen Doldurmayanlara, 

GRUPTA YOKLARSA BULUP, İLETİN ve EKLEYİN:

Her şeyi sınıfındakilere de iletin grupta olsalar Da tekrar yazıp ardından arayın.
Artık her konuda bir sıralamaya girdiniz, size de ona göre ilgi gösterilir.

OGRIS - Aktif Danışmanlık Sisteminden (ADS) her dönem sonu ve başı gelen mesajlarınıza bakıp, durumunuzu araştırın!

Size bire bir WhatsApp ADS grubundan da bu link iletiliyor, hala soruyorsunuz, tıklayın!

Doldurmayanlara, özellikle hemen duyurun! Sizi sıraya koyuyorum, her gecikmeniz kayda giriyor!

Kaçırmadan bu bloglara da tek tek üye olun ve önce bu blog mesajlarını da anında okuyun! Tekrar yok!

---

Etkin İletişim

3/2 pm : Grup kuruldu, üye de oldunuz. Anketi hala doldurmayanlar alttalar!

3/2 am : 

Danışmanı olduğum öğrenciler bir grup kurun ve anında haberleşin. Peşinizden koşturmayın!

2 gündür anketi doldurmayana ve dönüş yapmayanlara artık olumsuz rapor vereceğim!

0p.Danışman-ACİL-OGRIS anketini hemen doldurun!!!

---

OGRIS anketini hemen doldurun!!! 

Bu sayfanın da duyuru başlığından linkini alıp, sınıfa/grubunuza hemen gönderin!

(Blog üstüne konan her duyuruda da bunu yapın!!) 

+Dolduranlar,

Aktif Danışmanlık Sistemi üzerinden de bana mesajla hemen haber verin!

Önce bu anketinizin sisteme dolup gelmesi bekleniyor. Yoksa yazışmalarda gecikme olur, zaten yeterince de olmuş durumda, bu da ciddi bir sorun yaratıyor.

OGRİS teki aktif danışmanlık sisteminizde anketi doldurmayan öğrencilerimiz tek tek alttadır. 

Onlar için danışman tarafından doldurulması gereken yerler de bulunmaktadır. 

Bireysel raporunuz ancak bu şekilde tamamlanınca gönderilmiş olacaktır.  

Ancak bu konu ile ilgili bir değerlendirme raporunun danışman tarafından yazılmış olması için bugün 1 saat içinde gecikilmeden bu anketi doldurmanız gerekiyor. Artık daha fazla beklenilemez...

Tekrar Bakacağım!

3/2 - am size böyle kaç kez söylemek gerekiyor?

2/2-15:30 2 kişi doldurmuş.  

2/2-15:00 Değişmedi!!  

2/2-14:30 Değişmedi!! 

2/2-14:00 1 kişi doldurmuş.

---

+Dolduranlar 

(sıraya alınıyor...!)

Doldurmayanlara özellikle duyurun !

-Devamsız -3 ve Okulu Bırakanlar: -1, -2

+1.EBRAR KARDAŞ


-1.MERT SEZEN


+8.HACI ABDULLAH KIYAN


+3.MEHMET ALİ YALÇIN


+2.ATAKAN ÇELİK KEMER


ENES KAZAK


-3.TUĞBA BOZDAĞ


5+ZEHRA YELİZ KOCATÜRK


+7.ÖZLEM YENİÇERİ


6+SÜLEYMAN ENES KAYNAK

MUHAMMET 


4+MUSTAFA AKBAŞ


-2.MUSTAFA CEM AKSOY




---

Doldurmayanlara,

özellikle hemen duyurun ! Sıraya koyuyorum her gecikmeniz kayda giriyor.

---

Anahtar

!!!,0p,Anket,Danışman,Mektup,OGRIS,ADA_Aktif Danismanlik Anketi,

11 Ocak 2026 Pazar

!!! Ref.Tablo 3gdFN- 3 güz dersi Final Notu (SC+PKT+SP1) ve KT_Kalite Toplantısı

!!! Ref.Tablo 3gdFN- 3 güz dersi Final Notu (SC+PKT+SP1) ve KT_Kalite Toplantısı

Güncellenmektedir.

DERSLERDE YOKLAMA ile SINAVLARDA DA DEVAMSIZLIKLARINA KARŞIN KURAL İHALLERİNE KALKIŞANLAR:

Bknz Üst Menü ve Duyurular. (Sizlerle zenginleşiyor) 

Bu sene yine ihlalde bulunanların açtığı bir dönemle seneye başladık: 
  • İhaleller yine hem 3.s lardan hem de 1.s lardan geldi. 
  • 1.s lardan farklı ihlallerle de karşılaştık...  
  • Bölüm yapısında öğrencilerin yarattığı riskler de her yıl giderek artıyor!

UNUTTUKLARINIZ-ÖNEM VERMEDİKLERİNİZ-1s:

Sınavda tüm isimleriniz sırayla yazılır, atlanarak ve kısaltılarak değil. Yoklamadaki gibi.

Sizi mi arayacağız...

14/1 - sp1-HATIRLATMA-3s:

Sorularda kalem oynatamıyorsan, sınava da girme, burada ne yaptığını kendine sor ve derse de gelme. Zaten gelmiş ve devam etmiş gibi gözükmen, dersten geçebileceğin anlamına da gelmez. Önce bölüme ne kattığına bir bak, eğer iddialıysan eksiğini gör ve tamamla, yoksa sil baştan başla... Uğraştırma...  

14/1 - sp1-HATIRLATMA-2s:

Soru yeterince okunmadan, konu olarak (soru başında yazıldığı ve sıradan da sorulduğu halde) kitaptaki yeri ve kapsamı da anlaşılamadan tam yanıt verilemez. 
Ancak (istemeden kontrollü bile olunsa) yanıt niyetine bol keseden atılır hale gelinir. 
Üstüne de güncel yorumlarla beklenmeyen böyle bir yanıt vermişsen, o da biraz dahi başarılı bile olsa, onun da yeri olmayabilir zaten değildir de, çünkü teorik geçmişten kuramsal bir soru size sorulmuştur, genel geçer gündelik konular da yorumların değil... 

Kavramsal kısa tanım sorularında sınırlı ama doğru bilgilerle (veya istenmemiş olsa dahi pırtlayan yorumlarınızla da) belki çok sınırlı ifadelerle de not alınabilir ama sizden beklenen kavramların hakkını daha çok vermenizdir... 

Uygulama örnekleri istenince sadece kategorik bir sınıflamada değerlidir ama yanıt sadece böyle de geçiştirilemez, soru vurgulanmasa dahi şehrinizden veya ülkeden ya da yurt dışından özel isimli yerlerin de yanıt olarak verilmesini gerektirir.

Devamı sınıf blog ve dersin ilgili duyurusunda... 

14/1 - sp1-HATIRLATMA-1s:

Silik kağıt verenler yüzünden gece zayıf ışıkta okuma yapılamıyor, okuma bölünüyor ve sınav sonuçlarının ilanı da sürekli gecikiyor. Sınav kağıtlarında bir daha sert ve silik kalemlerle yazmayın, koyu renkli-yumuşak kurşun kalem kullanın, bu kalemlerin bir kaç tanesini de sınav öncesi açıp hazırlayın. Tükenmez kalem kullanana da +5p verilir!

Ayrıca kargacık burgacık yazanlar el yazılarını hemen günlük tutup bu durumlarını düzeltsinler. Böyle yazmamaya özen göstermez ve bunu düzeltmeyi eğer tercih etmezseniz, kağıdınız da okunamaz, Vize ve Final geçti, hala böyle olanlardan artık not kırılacaktır. Sonra burayı okumadan da sınava gelmeyin. 4 gündür hala okunmadığı da görülüyor!

Bu kadar ilgisiz ve becerisiz, dünyadan tarihten coğrafyadan adeta her şeyden bi haber, temsilci çıkaramayan, soruyu anlamadan ahkam kesen, bir cümle dahi kurmaktan aciz, kurduğunu da  tamamlayamayan, bütünlükten-bağlamdan-kurgudan yoksun, akılsız bir kafa taşıyan, ifadesiz bir dil kullanan, derslerde alıcı durumuna dahi geçemeyen pasif hatta seçtiği meslekten de kopuk öğrenci ile uğraşılamaz... 

Öğrenci bölüme ve derslere önceden hazır bir hale gelmelidir. Gelemeyen çok sert elenir.

Hiç bir emek vermeden bir de anketlerde olumsuz yanıtlar verenler, kendilerini tekrar gözden geçirsinler... 

Tatilini değerlendirmeden hiç kimse gelmesin. Gelecek dönemlerde sizi daha çok zorluk bekliyor. 

İddialı olanlar da pasif kalmaktan kurtulup artık ortaya çıksınlar, sizi de bu karanlıkta mumla aramayalım.

---

14/1 - Bitmek bilmeyecek gibi duran bu uyarılara da artık burada bir son vererek-1s:

Sorularda eksik yanları sınav başında tamamlayın diye size duyuru yapılırken, uyuma: 
Bu düzeltmelerini kağıtta yapmayanlar ve bu yüzden de olmadık hatalar yapanlara ne denilmeli... 
Algılarınız da genelde bu kadar kapalı... 
Çevre ve ortamda olup bitenlerle ilgili özellikle en kritik anlarda bile az bir duyarlılık geliştirmekten de uzak... 

Hiç okumamışlık ve bitmek bilmeyen cahillikler:
Bildiği bir kaç anahtar kelimeyi neredeyse tüm sorulara yanıt diye yazan, iki kelimeyi zar zor bir araya getirdiği için bunu kendine sihirli değnek haline getirmiş, bu sınırlı kelime kapasitesiyle kendisini çalışmış gibi gören ve bu şekilde ders geçmeyi umanlar da var.

Komik ve olmadık yanıtlar:
"Bir derste bir arkadaşımız anlatmıştı, bir şeyler yapılıyordu, ama unuttum" türünden bir yanıt olamaz.
Sana ne dersteki bir durum ne de yorum soruluyor. Çevrende seni de hem o kentin sakini olarak hem de mesleki olarak ilgilendiren güncel yapısal gelişmeler kültürel ve sosyal işlevlendirmeler soruluyor (sp1-F-10.soru). 
Derste de algını aç ve iyi dinle, konuyu anlamaktan bu kadar uzak kalamazsın, bağlamı yakalamaktan uzak duramazsın, bunları bile hatırlayamayacaksan sınıfta ne işin var, o sırada sen yapıyorsun?  

Dersten kalanlar 14 haftadan pek bir şey öğrenememiş:

Öğrendiklerini ayırmak, gruplamak, karşılaştırmak vb. yetiler geliştirmeye gerek duymamış, sadece derse değil bölüme dahi hiç alışmamış ve haliyle de çalışmadığınız için bu dersi de başaramamışsınız...

Olumlu olan ile olumsuz olanı bile birbirinden hiç ayırt edemeyecek kadar pek çok şeye yabancılık...

Genel kültür eksikliği bir yana meslek alanı ile olağanüstü bir kopukluk... 

Bunlar tek dersteki başarısızlıkla da kalmaz, sizi daha çok sınıfta bırakır. 

Devamı sınıf blog ve dersin ilgili duyurusunda...
 

---

Günlük F Notu İlan Süreçleri

14/1

SP1

SP1 Final Notu ve Kalite Toplantısı

    SP1 f Ort. 20,09

    1k AA ile geçmiştir:

        Sınıra gelip geçemeyen 2k (Biri 2s 24 girişli, diğeri 25 girişli ve Vizesi de başarılı)

    • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
    • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
    • 14 kişi devamsızdır.
    • 33 tutanakta mevcut listedeki sayıdır.

13/1

PKT 

Notlar OGRIS'te ilan edilmiştir:

PKT f Ort. 24,17

F Başarılı yok* (>40) Sınırda 3 k var ama sistemde başarılı yok.

3k F sözde sınırda idi (>=30) ama yine başarısız çıktılar

F Kılpayı Başarısızlar:
2k FD
1k FF

  • 18 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 10 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 5 kişi devamsızdır.

12/1 

SC 12/1 Notlar OGRIS'te ilan edilmiştir:

SC f Ort. 23,88

4k F Başarılı* (>39) 

3k F Çok Sınırda (=39) Başarısız
3k F Sınırda (>=30) Başarısız

*F Başarılı:
2k AA
1k BB
1k CB

  • 19 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 0 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 3 kişi devamsızdır.

Notlar OGRIS'te ilan edilmeden önce buradan duyurulduğu ilk 2 günde değerlendirmelerin  okunmadığı görülmektedir. Öğrencinin derslere ilgisizliği ve bu bilgilendirmelerin de ne kadar boşa gittiği açıkça görülmektedir. Durum hem zayıf hem de bütünleme açısından da şimdiden düşündürücüdür. Bütünleme hakkını kullanarak geçmek isteyipte hazırlık yapacak olan da hiç yok demektir. Halbuki buradaki değerlendirmeler bütünleme için önemli bir rehberdir.

Blog/lar için verilen bu emeğin karşılığı da kıymette hiç bilinmemektedir. 2 yıldır derslerde harcanan zaman ve kaynak kayıpları ile tüm bu kurulan dialoglara karşın verilenin not ortalamasında 1-2/10 karşılığını bile bulmak zor olmaktadır. Geçer not olarak beklenen ise sadece 3,5-4/10'dur. 

Bu başarıyı sağlayan da ancak 2.sınıfta 22 öğrencide ancak 3-4 öğrencidir. Yazık doğrusu.   

---


SP1

Anketlerde kötülemeyi tercih edenleriniz de var. Hiç bir derste az bir çalışmayla başarı beklenemez.

Yorumlar ayrıca ve her ders için vurgularla gelecektir.

14/1

SP1

    SP1 f Ort. 20,09

    1k AA ile geçmiştir:

      Sınıra gelip geçemeyen 2k (Biri 2s 24 girişli, diğeri 25 girişli ve Vizesi de başarılı)


---

KT_Kalite Toplantısı artık sınıfta yapılamadığında da etkileşime açık sanal olarak devam etmektedir.   

SC Final kağıtları okunmuştur. Notlar yayımlanacaktır. Sınavlara esas tutulan bilgilendirmeler üzerinden ilk görüş ve değerlendirmeler ise en alttadır.

---

Bknz. Önceki Tablolar - 

3gd için (Kalıcı) Değerlendirme Özeti + (Değerlendirmeye Esas Tutulan VFB ksp) Geçmiş (Final öncesi) Bilgilendirmeleri

1.SC
Final öncesi-Son dönemlik 3gd için değerlendirme özeti. 

OHU SBP-Temel Blog: Şehir ve Bölge Planlama; OHU-Mim.Fak. Niğde: !! Ref.Tablo. 3dVFBkspGGT_3 Güz Dersinin VFB (2025+ Gelecek) ksp (AYRIK+BÜTÜNLEŞİK Ref) tabloları-1s,2s,3s (2025-2026+)

+

SC VFB ksp (Esas Tutulan VFB ksp) Bilgilendirmeleri


  • 19 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 0 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 3 kişi devamsızdır.
  • SC f Ort. 23,88

    4k F Başarılı* (>39) 

    3k F Çok Sınırda (=39) Başarısız
    3k F Sınırda (>=30) Başarısız

    *F Başarılı:
    2k AA
    1k BB
    1k CB

--- 

2.PKT

PKT Final Notu ve Kalite Toplantısı

  • 18 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 10 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 5 kişi devamsızdır.
  • 13/1 Notlar OGRIS'te ilan edilmiştir:

F Başarılı yok* (>40) Sınırda 3 k var ama sistemde başarılı yok.

3k F sözde sınırda idi (>=30) ama yine başarısız çıktılar

F Kılpayı Başarısızlar:
2k FD
1k FF

---

3.SP1 

SP1 Final Notu ve Kalite Toplantısı

    • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
    • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
    • 14 kişi devamsızdır.
    • 33 tutanakta mevcut listedeki sayıdır.

    SP1 f Ort. 20,09

    1k AA ile geçmiştir:

    Sınıra gelip geçemeyen 2k (Biri 2s 24 girişli, diğeri 25 girişli ve Vizesi de başarılı)



---

İlk Genel Değerlendirme Vurguları

SC, PKT, SP1 Final kağıtları okunmaktadır. 

Notlar 12/1 P.tesi 11:00 den itibaren sınav sırasıyla yayımlanacaktır. 

Derslerin her birine özgü KT_Kalite Toplantıları artık sınıfta yapılamadığında da etkileşime açık sanal olarak devam etmektedir.

---   

SC-Öz-İlk Genel Değerlendirme Vurguları

11/1

Dolayısıyla artık bütünlemede burada çoğu tekrar edilemeden belirtilen benzer hususların yine önemle dikkate alınması ve benzer kağıtlarla da hiç çalışılmadan gelinmemesi açısından yapılan son güncel vurgular oldukça büyük bir önem taşımaktadır.

Aksi halde 3-4 kata kadar erişebildiği ve çoğunlukta kalmaya da devam ettiği her sınavda ayrı ayrı gözüken gerçek dışı not beklentileri de oldukça hayali kalmakta ve başarısızlıklar da sürekli  tescillenmektedir. Eski alışkanlıkları kırma ve tutum değiştirme sağlanmadıkça bu tür inatçı başarısızlıklar hiç değişmez!

12/1 Notlar OGRIS'te ilan edilmiştir:

SC f Ort. 23,88

4k F Başarılı* (>39) 
3k F Çok Sınırda (=39) Başarısız
3k F Sınırda (>=30) Başarısız

*F Başarılı:
2k AA
1k BB
1k CB

---

PKT-Öz-İlk Genel Değerlendirme Vurguları

12/1

Kitapların hiç okunmadan soruların yanıtlanması mümkün değildir. 

Dersin sadece dinlenerek geçirilmesi hiç soru sorulmaması ve akılda kalanların karışık bir şekilde aktarılması da sorulan sorulara yanıt olmaktan uzaktır. 

Bilginin yetmediği yerlerde yapılan yorumlar son derece zayıf, karışık ve hatalarla doludur. 

Teorik derslerde kitabın özetinin hiç çıkarılmadan sınava bir hazırlığın olması da söz konusu edilemez. Bu şekilde sınava girilmesi de pek anlamlı değildir.

Sınav kağıdının bazen kısmen bazen ısrarla rastgele bilgilerle doldurulmasına da çalışıldığı görülmektedir, bu da not kırmaya vesiledir, defalarca bu durumda hatırlatılmıştır. 

Sınavlarda kitaplar dışında yoruma açık sorular da pek yoktur. Kitap ayracı belirgindir ve bölümü de soruların yanında yazılıdır. Eğer yoruma açık güncel veya dönemsel genel bir soru sorulacaksa da, bu ünite bilgisi sorunun yanına hiç yazılmaz ve bugüne kadar dabu tür sorular nadiren yani çok sınırlı sayıda sorulmuştur ya da soru genişletilerek yorumlayın ibaresi konulmuştur. Dolayısıyla sorular soruların yanıtları tamamen kitaptan bilgiye dayalı veya kitabın verdiği bütünsel bakışa uygun şekilde tarihsel somut çıkarımlar olmak zorundadır. Sonuç olarak havadan yorum yapan her öğrenci kitabın faydalı olduğu noktayı dahi kavrayamamış gözükmektedir. 14 hafta boyunca her hafta en az 20 dakika ayıran bir kitap hiç anlaşılamamış demektir. Öğrenci pasif bir dinleyiciden de kötü bir durumdadır. Pasif dinleyici en azından yorumlarında dersi dinlerken elde ettiği bilgilerle gerçekliğe %50 yaklaşmış olmak zorundadır.

Diğer bir alışkanlık da başka derslerin konularından hareketle bu dersin odaklı izlenilmesi gereken her bir kitabında yine genellemelerle yorum yapmaya kalkışmak şeklinde gözlemleniyor ve bunu daha çok eski öğrenciler yapıyorlar ancak bu şekilde de yine hiç not alamıyorlar. Dersi hiç çalışmadan geçmek söz konusu olamaz, bu tür nor beklentileri de defalarca uyarıldığı halde ısrarla alışkanlığa dönüşmüş bir şekilde kağıtlara yansıtılıyor. Bunlar artık son uyarılardır, ilgisiz yanıklardan dolayı not kırılacaktır.

13/1

13/1 Notlar OGRIS'te ilan edilir:

F Başarılı yok* (>40) Sınırda 3 k var ama sistemde başarılı yok.

3k F sözde sınırda idi (>=30) ama yine başarısız çıktılar

F Kılpayı Başarısızlar:
2k FD
1k FF

---

SP1

14/1

 ...k F Başarılı* (>3X) 

 ...k F Çok Sınırda (=3) Başarısız
 ...k F Sınırda (>=30) Başarısız

*F Başarılı
...k AA
...k BB
...k CB


---

Final Sonrası-İlk Ayrıntılı Değerlendirmeler ve Notlarla Sonuçlar

İlk ayrıntılı değerlendirmeler ise ilgili sınıf bloglarındaki ders duyurularındadır: 


  • 19 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 0 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 3 kişi devamsızdır.
  • SC F.Ort. =(V+~2p)
    SC f Ort. 23,88
  • Final.Ort.=23,xx (19kişi) 3 devamsız hariç veya 20,yy (22kişi) 
  • Tahmini Genel Ort.=22,zz (19kişi) veya 19,kk (22kişi) 3 devamsız
---

PKT


  • 18 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 0 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 3 kişi devamsızdır.
  • F.Ort. =(V+~2p)

  • Tahmini Genel Ort.=22,zz (19kişi) veya 19,kk (22kişi) 3 devamsız
  • Final.Ort.=23,xx (19kişi) 3 devamsız hariç veya 20,yy (22kişi) 
---

SP1



    • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
    • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
    • 14 kişi devamsızdır.
    • 33 tutanakta mevcut listedeki sayıdır.

---

Ref. Tablo 


Kitapların 3gd için F ort. başarıları da standart ref. tabloya işlenmektedir. (F Kavun içi alanda)


+SC+PKT+SP1 OGRIS'e işlenmiştir.

---

SONRA TEKRAR GÜNCELLENİR! 

Bknz. Bahar için 

2026b. 607


---

Ref. Tablo 260112 3dVFBkspGGTf [12.01.2026] (2025-2026-2027-2028 VFB Güz Dersleri ksp dağılımları ve kitapların F ort. başarıları) 


12/1: 3gd-Derslerin F ile güncellenmekte olan halleridir! 





---

Gelecek

Bu Bahar/lar Sayfası: 3/4/2026


---

Bu Güz/ler Sayfası: 1/1/2026



---

Anahtar

Güz / Bu sayfa

3gdFN,2025-2026g,2025-2026 Güz,2025-2026 Final,Finaller,Final,VFB,Final ve Bütünleme,SC,PKT,SP1,SC+PKT+SP1,Güncellenmektedir,Not,Ortalama,ksp,Ref.Tablo,3gdFN,!!!,

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

2025-2026 Güz. Dersler (9tud)

2025-2026 Güz. Dersler (9tud) Tablo 624. 2026-2027 Güz Dersler Listesi Dönem Ders Adı Dili Saat 2025-2026 SBP4031 - TEKNOLOJİ, ÜRETİ...