11 Kasım 2025 Salı

2025-2026 Güz Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2025-2026 Güz Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2025-2026 Güz dönemine özgü Vize ve FB için 

Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı belirlenmiştir.

---

Son Uyarılar (11/11)

Sınav öncesi yapılır. Böylece asistanın da tekrar hatırlatmasına gerek bırakılmaz/kalmaz.

Tüm öğrencilerimize, 

Vizelerde Başarılar...

Şehir Planlama I / 12.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Planlama Kuram ve Teknikleri / 12.11.2025 / 10:00-11:00 / Vize 

Şehir Coğrafyası / 13.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

---

Son Dağılım/lar:

SP1v16s100p=1k4s5p+2k5s6p+3k4s5p+4k3s10p

PKTv18s100p=1k5s6p+2k5s5p+3k5s6p+4k3s5p

SCv19s100p=1k5s5p+2k5s5p+3k4s5p+4k5s6p

Bknz. Son uyarılar niye önemlidir? Çünkü bunları da gözden kaçırmadan hazırlanmalısınız! 

Bu tür son uyarılar artık sadece bu temel blogta bir son güncelleme olarak kısaca ve topluca bildirilecek ve sınıf bloglarda da tek tek tekrarlanmayacaktır.

Ör: Önceki bildiriminde tablolardaki puanlama da ufak değişiklikler olabilmektedir: 

Morlar: Tablodaki güncellemeler ve/veya (tekrar) dikkat çekici bazı uyarılardır! 

Bknz. SC v (altta)

Bknz. SP 1 v (altta) (Bu tür renkli bir uyarı o derse ve sınıfa özgü sadece dikkat çekmesi için de yapılabilir!) 


---

Ör: SP1 için ilgili sınav uyarısına  da bakılabilir:


Benzeri alttadır:

SBP1005 

Şehir Planlama I / 12.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR 

SP1v16s100p=1k4s5p+2k5s6p+3k4s5p+4k3s10p 

1k. 1.KİTAP (Şhrclk): (1-4b) 4s (soru)x5p=20p (puan) 

2k. 2.KİTAP (KAPT): (1-5b) 5s (soru)x6p=30p (puan) 

3k. 3.KİTAP (ŞvK): (1-16b) 4s (soru)x5p=20p (puan) 

4k. 4.KİTAP (KMKAY): (1-4b) 3s (soru)x10p=30p (puan) 

(Sorular 4-5-6-10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında size bildirilir!)  

2.kağıt gereksinimi vs. için derslerin her biri için duyurularda ki böyle (kırmızılı) güncellemeleri de sınıf bloglarından izleyiniz.

Morlar: Tablodaki güncellemeler ve/veya (tekrar) dikkat çekici bazı uyarılardır! 

Bknz. SP 1 v (altta) (Bu tür renkli bir uyarı o derse ve sınıfa özgü sadece dikkat çekmesi için de yapılabilir!) 

SINAVDAKİ KURALLAR: Bildiğiniz kitap ve sorulardan başlayarak yanıtlarınızı iki sütun halinde veriniz ve yanlarına da soru numaralarını mutlaka yazınız. Ek kağıtlar iğnelenmelidir! İlk 20 dakika çıkılmaz. Süre 1 h. BAŞARILAR

Konuşma ve alışveriş yasaktır, kağıt uyarılmadan alınır!


---

Ör: PKT için ilgili sınav uyarısına da bakılabilir:
Benzeri alttadır:

Planlama Kuram ve Teknikleri / 12.11.2025 / 10:00-11:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR 

PKTv18s100p=1k5s6p+2k5s5p+3k5s6p+4k3s5p

1k. 1.KİTAP (KPK): (1-5b) 5s (soru)x6p=30p (puan)

2k. 2.KİTAP (Ş): (Önsöz-1-2b) 5s x5p=25p 

3k. 3.KİTAP (ŞT): (Giriş-1k1b) 5s x6p=30p 

4k. 4.KİTAP (TPaM): (1b-2b1) 3s x5p=15p 

(Sorular 4-5-6-bazen* 10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında da size üstteki gibi bildirilir!)   (*Ör: Bu dönem SP1 4k 10p) 

---

SC için bu sınav uyarısına da bakılabilir:

SC Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

Benzeri alttadır:

Şehir Coğrafyası / 13.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR

SCv19s100p=1k5s5p+2k5s5p+3k4s5p+4k5s6p

1k. 1.KİTAP (Şhr. Coğ.): (1-3b) 5s (soru)x5p=25p (puan) 

2k 2.KİTAP (Şhr. Coğ.-İÜ): (1b2b4b5b6b) 5sx5p=25p

3k 3.KİTAP (TBEC) 4sx5p=20p 

4k 4.KİTAP (TCJ) 5sx6p=30p

(Sorular 4-5-6-10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında da size üstteki gibi bildirilir!)  

Üstteki son puanlamadır ve önceden bildirilen sınıf blog duyurusundaki tablodan da birazcık farklı çıkmıştır!

2.kağıt gereksinimi vs. için derslerin her biri için duyurularda ki böyle (kırmızılı) güncellemeleri de sınıf bloglarından izleyiniz.


SINAVDAKİ KURALLAR: Bildiğiniz kitap ve sorulardan başlayarak yanıtlarınızı iki sütun halinde veriniz ve yanlarına da soru numaralarını mutlaka yazınız. Ek kağıtlar iğnelenmelidir! İlk 20 dakika çıkılmaz. Süre 1 h. BAŞARILAR

Konuşma ve alışveriş yasaktır, kağıt uyarılmadan alınır!

---


İlgili blog ve duyuruları izleyiniz:

1s

SP1 Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2s

SC Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

PKT Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

---

Anahtar

Vize,SC,PKT,SP1,2025-2026,2025-2026 Güz,Kitap-Soru-Puan Dağılımı,2s,2SBP2025,1s,

6 Kasım 2025 Perşembe

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS

Sıneva girmeyenler OGRIS üzerine işlenebilmiştir. 13/4

Devamsızlıklar OGRIS üzerine işlenmiştir. 7/4

Her dönem ki gibi OGRIS'teki yeni güncellemeler 

---

Güncel

Açılış Oturumu Konuşması ve Danışma Kurulu Üyeliği...

---

PKT Vize Sonrası

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.
---

Yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

İYS üstünden peşsıra açılan talepler ve yapılan uyarılar ile Mim. Fak. içinden de zorunlu olarak  yazılı/resmi/bürokratik yollardan verilen dilekçeyle alınan önlemler, nihayet sonuç vermiş ve notlar yeniden girilebilir hale getirilebilmiştir. 

Devamsızlıklar şimdilik vizelerde eskisine nazaran sorun haline gelmeyecek kadar iyi önlem alınabilmiştir, bunda uyarılarımızın değeri de biraz daha iyi anlaşılmış gözükmektedir.

Geçmişte de defalarca anlatıldığı halde atlanan ve bıkılan durumlara nazaran daha etkin bir İYS işleyişi hakimdir. 

Mim. Fak. içinde de OGRIS ve sınav ilişkili süreçlerde (yönetim kurulu kararı) bağlantılı diye bürokratik dilekçe süreçlerine sokulan, halbuki sıkça gündelik sorun haline gelebilmiş, OGRIS hatalarında O-karar verme/düzeltme yapma/geriye alabilme/devamsızlık/Sınava girmedi gibi basit sorunların giderilmesinde de hız artmıştır.

İlgilenenlere teşekkürler. 

---

Acil Duyuru-12/11-08:00

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım:

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen yıllardan devamsız olup halen devamsızlığını sürdürenler ise vizeye yine giremez!

---

Bknz.

Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar

altta tartışılmıştır:

(Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları)

---

Vize 

Devamsızlıklar vizeye giremezler! Ancak bknz.

Acil Duyuru-12/11-08:00

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım:

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen yıllardan devamsız olup halen devamsızlığını sürdürenler ise vizeye yine giremez!

---

Her sınıf ve ders için listeler buluttadır, genel sayılar ise alttadır.

---

1s:

SP1:

OGRIS Mevcut: 47

19 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir. 

Devamlı: 28

---

2s:

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

PKT: Sınav Öncesi OGRIS sistem sadeleştirmeleri öncesi 

OGRIS Mevcut: 33

12 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir.

Devamlı: 21

---

SC:

OGRIS Mevcut: 22

1 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir.

Devamlı: 21

---

Bazı Detaylar


2s:

PKT:


OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar

OGRIS sisteminde bu yılki programın güncelleme sonrası devamsızlıklar işaretlenirken 
geçen senden kalanlara da işaret verilmesi gerektiği görülmüştür.

Bu durum alttaki gibi hatalı girişe de sebep olmuştur:
Geçen yıllardan kalmış oldukları halde devamlı oldukları OGRIS tarafından belirtilmeyenler devamsız işaretlenmiş olduklarından (OGRIS tarafından baştan ayrıştırılabilir şekilde belirtilmediklerinden) o öğrencilere not girişinin tekrar açılması Bilgi İşlemden beklenmektedir.

Ancak Öğrenciler de bunu İYS üzerinden Bilgi İşlemden ve e-posta yoluyla da Öğrenci İşlerinden bu durum referansla izah etmeli ve sınava da girerek not girişini talep etmelidirler. 

---

Geçen yıldan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Çağrım:

Sınava Gir/in:
Başlıkla benzer durumda olanlar sınava girsin.

Sorun:
Sistem devamsız olanları istedi ve geçen seneden devamlı olanları ayrıştırmadı,  Dolayısıyla hata yaptırtdı, yani sehven devamsız işaretlemiş oldunuz. Şimdi de not girişi bloke oldu. 

Çözüm:
Durumu İYS ile bu kez de öğrenci işlerine yeni bir soru talebiyle alttaki 3 ekle beraber izah edin ve 
bilgi işlemden benim de alttaki benzer sorun için 2. Kez iys sistemi üzerinden yazdığım 2. açık talebime de atıfta bulunarak not girişini yapabilmem için siz de (bu kez hızlı çözüm için) öğrenci işlerine şöyle talepte bulun/un:

3 derse (pkt,sp1,sc) not girişinin tam olarak yapabilmesi için
(Ref1:2.Acil Çözümdeki gibi) gereğini arz edin.

Ref1:
2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders (pkt,sp1,sc) için de işaretlenen tüm devamsızlıkların tekrar kaldırmasını bekliyoruz. 

(Ben de ayrıca birazdan benzer açık çözüm için bir de öğrenci işlerine talep yazacağım. )

---

Ek Referanslar - 3 ek:

Ek1-2.Yeni ve tekrar açılmış İYS  talep detayları-12/11:

Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25
 (1. Talep 7.11.2025 : altta verilmiştir ancak iys sorun çözülmediği halde istek  tamamlandı der, Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek hemen alttaki gibi 12.11.2025 sabah erken tekrar açıldı, acil çözüm bekleniyor...)

1.Süren Sorun: 
Son mesajıma (1. Talep 7.11.2025) yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım gibi bugün sınava girerlerse notlarını da giremiyorum.

 2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders için de işaretlediğim devamsızlıklarınín tekrar kaldırmasını bekliyorum. 

3.Bilgi işlemin mevcut ve halen süren yetersiz yaklaşımı: 
Sistem devamsızlıkları vize de değil, dönem sonunda işaretlemem gerektiğini sadece girişte gecikilmiş bir uyarı olarak iş işten geçtikten sonra yani hatalı işaretlemelere sebep olup  yaptırdıktan sonra ancak  şimdi hatırlatmakla yetiniyor ve not girişini de devamsız işaretlemelerim nedeniyle bloke etmiş durumda. 

4.Beklenen uzun süreceğine anlaşılan gerçek çözüm: 
Bu çözümü gerçekten devamsızlıkları varsa seçenek olarak sunmalıydı, devamlı olanları ayrıştırıp uyarabilmeliydi, bunun da uzun vadede düzeltilmesini bekliyorum, o yüzden halen açık istek olarak duran yazdığım son mesaj ya halen anlaşılamadı ya da henüz bir şey yapılamadı ama açık ve net bir karar yanıtı yazılması beklenirdi. Acil son çözüm onerim: Gereğinin acilen yapılmasını rica ediyorum.

----
Ek 2-İYS Özet Görüntüsü (2 ilişkili talep)

2. talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25 
05:xx:xx
Henüz Açık 

+
1.talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
7 Kas 25
Tamamlandı der

---
Ek3-İYS 2 Talebin Detayları:

07 Kas 25 05:50

NOHULogin
AZİZ CUMHUR KOCALAR

İstek Yönetim Sistemi
 İsteklerim
İstek Arama...
Yeni İstek
1.Süren Sorun: Son mesajıma yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım ...
12 Kas 25 06:32

---

Yeni İstek
07 Kas 25 05:50

 Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Li...
07 Kas 25 05:50
İstek tamamlandı (Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek 11.11.2025 açıldı)

Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar OGRIS sisteminde bu yılki programın güncelleme sonrası devamsızlıklar işaretlenirken geçen senden kalanlara da işaret verilmesi gerektiği görülmüştür. --- OGRIS ve diğer ilgililere... (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için karışıklık yaratmaktadır. Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi! Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumunu yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz? --- İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, hepsi izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır! O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır. Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!


---

OGRIS ve diğer ilgililere...

(Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları)

Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair  ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için boş yere bir karışıklık daha yaratılmış olmaktadır.
  

Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi

Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi!
Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, 
şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumun yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz?

---

İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) 

Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, 
sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır!

O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır.
Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!

---

Anahtar


Devamsızlıklar,OGRIS, 1s,2s,2025-2026,2025-2026 Güz,Vize,Sistem Güncellemeleri,İYS işleyişi,Mim. Fak.,O-karar verme,O-düzeltme yapma,O-geriye alabilme,O-devamısızlık,O-Sınava girmedi,THSİ,

Danışman Toplantısı

Danışman Toplantısı

05.11.2025 tarihinde D201 no'lu sınıfta ders öncesi ve sonrasında 1s ve 2s öğrencilerle bir arada yapılmıştır.

Bu tür görüşmeler için idarenin toplantı beklentilerini düzenli ve kanıtlı karşılamak dışında, ders önceleri ve araları da zaten sürekli kullanılmaktadır. 

Gereğini bilgilerinize arz ederiz.   

---

Katılım

1s : Bir kişi yerleşke dışında olduğu için katılamamıştır.

2s : Devamsızlar dışında herkes katılmıştır.

---

Bknz 

KALİTE,kap,Sınav,VFB,vs

---

"İnsan alışkanlıklarını kabul ettiği anda biraz olsun özgürleşir."

Erich Fromm

----

Anahtar

Danışman,Toplantı2025-2026 Güz,2025-2026,1s,2s,3s,SBP,Kalite,ksp,Sınav,VFB,Başarı,
Danışman Toplantısı,2025-2026 Güz,2025-2026,1s,2s,SBP,KALİTE,ksp,Sınav,VFB,


5 Kasım 2025 Çarşamba

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

Etkinlik - Sonuçlar

Etkinliğe fakülte içinde D201 nolu sınıfta 1s ve 2s öğrencilerle katılım sağlanabilmiştir.

3s ilgi göstermemiştir. 

Ayrıca öğretim üyelerinden de bireysel katılım olduğu görülmüştür.   

Etkinlik - Tespitler - Eksikler

Fakültemizde öğrenci gayretleriyle (bilgisayar+internet) oluşturulmuş ilk sanal etkinlik olması açısından önemlidir.

ŞBP Bölümünden ve fakülteden öncesinde açıkça talep edildiği halde herhangi bir altyapı desteği  sağlanamamıştır. Duyuru dahi yetkisizliklerden ötürü dolaylı yollardan yapılmıştır.

Bu tür disiplinler arası bir sanal etkinliğe katılım için gerekli olan konferans alt yapısı (ses düzeni/hoparlör) ise fakülte içinde amfilerde dahi yoktur.

Ayrıca bina içinde kablosuz internet erişimi de bir türlü sağlanamamaktadır.

Eksikler, fakültemizin idari kesimlerine konferans öncesinde de hatırlatılmış ama muhatap ve destek bulunamamıştır,  etkinlik sonrasında da durum yerinde tespit edilip buradan tekrar bildirilmektedir. 

Ayrıca sınıflar ve bina 4:45 olunca boşaltılmaktadır, bu yüzden de etkinlik 18:00'de bittiği halde sonuna kadar izlenilememiştir.

Alttaki öğrencilerimize gösterdikleri gayret ve özveri için ayrıca teşekkür ederiz.

1.s : Elif Özer ve Özlem Yeniçeri

Öğrencilerin dünyadan ve gelişmelerden haberdar olması ve karşılaştırmalar yaparak tartışma ortamı yaratılabilmesi için dersliklerde taşınabilir bir bilgisayar ve internet desteği yeniden sağlanılmalıdır. Bu durum da 2 dönemdir teorik dersler de özellikle bölüm ve fakülte içinde aksamaktadır, halbuki dersin teorik olması da bilgisayar ve internet desteği verilememesi yönünde bahane edilmemelidir, bu da süregelen ve açıkça bilinen önemli bir eksikliktir. Teorik derslerin dünyadaki görsel uygulamalardan uzak kaldıkça ve etkinlikler altyapısızlık vb. organizasyon eksiklikleri nedeniyle ertelendikçe, teorik bilgilerin de kalıcı olamayacağı gayet açıktır. Disiplinler arası etkileşim sosyal ortamlar desteklenerek arttırılmalıdır.

Gereğini bilgilerinize önemle arz ederiz.

---

Duyuru

Bu dönem Sürdürebilirlik Etkinliklerine (SE) başlangıç olarak bir vebinar hazırlığı da iletilmişken, gelen çağrıyı sizlerle direkt paylaşıyorum, ilgili olanların kayıt sonrası rahatlıkla katılabileceği bir etkinlik olacaktır,  organizasyon için de ayrıca teşekkür ederiz, etkinlikte görüşmek üzere...

Not:

Katılmak isteyenleri eğer muh. / mim. / İletişim / eğitim fak.  içi bölümlerde uygun bir bilgisayar da varsa interneti iyi olan ortak bir amfiye de davet edebiliriz? 

Aksi halde dersler de var, o saatte sınıf olanakları ile ayrı ayrı katılım da az olacaktır, hocalarımdan öğrenci getirmek isteyenlere de böylece belki açık hem sanal hem de sosyal disiplinler arası bir ortam da sağlanmış olur..

https://bit.ly/ssm_webinar

Bilginize 

---

Anahtar 

SBPB-SS-PEF,NOHU-MF-SBP-SS-PEF,NOHU-SE-I,Kasım,2025,

Bknz.

Sosyal Sorumluluk (ŞBPB-SS-PEF)

=

https://ohusbp.blogspot.com/p/sosyal-sorumluluklar-ss-pef.html 

---

Çağrı

Cumhur Hocam Merhabalar,

Dilerim haberleşmeyeli iyisinizdir. Sürdürülebilirliğin Sorumlu Mühendisleri projemiz kapsamında bir başka etkinliğimizi size haber vermek istedim. 5 Kasım Çarşamba günü saat 15.30-18.00 arasında "Uygulamadaki Sürdürülebilirlik" isimli bir webinar düzenleyeceğiz. Sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

Bu webinar dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl etkilediğini, mühendislikte öne çıkan yenilikçi uygulamaların neler olduğunu ve sektörel dönüşümün sürdürülebilirlik ile kesiştiği alanları göstermeyi amaç ediniyor. Oturum başlıklarımız ise şu şekilde:
  • Yapay Zekânın Mühendislikteki Rolü
  • Mühendislik Kariyerinin Geleceği: Dijitalleşme ve Çok Disiplinli Yaklaşım
  • Mühendisliğin Dönüşümü ve Gençleri Bekleyen Gelecek

Üniversiteniz ile bölümünüz bünyesinde katılım göstermek isteyen ilgili akademisyen ve öğrenciler varsa kendilerine davetimizin ulaşması noktasında memnuniyet duyarız. Webinar özelindeki afişleri, programı ve duyuru metnini ek'te sizlerle paylaşıyorum.

Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

Sevgiler,


Pertev Furkan ÇANKIRI
Proje Yöneticisi
Sürdürülebilirlik Adımları Derneği

4 Kasım 2025 Salı

2025-2026 Çerçeve Proje Konuları

2025-2026 : Çerçeve Proje Konuları 

Öğrencilere yönelik serbest araştırma (bildirili) veya proje konularından derslere paralel yürütülen bazıları aşağıda veya yönlendirilen blog ve benzeri kaynaklarda verilmiştir.

Amaç 


Derslerde öğrenci hem notunu yükseltmek için hem de kişisel dosyasına koyabileceği özgün bir bildiriyi yada projeyi ders konularından ve kitaplarından yararlanarak araştırmayı en geç 1h yani 
baştan 3h-5h (2025 güz dönemine özel olarak bir kez 11h-13h)* yani böyle* zorunluluklar doğurmadan beyan ederek VFB için ek ödev de edinebilir.

Dersler ve Projeleri

Derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır.

Öğrenci gönüllü olarak her dönemin 3. haftası derse kadar bu konulardan birinde önce literatür taraması yaparak derse yaptıklarınız e-posta ile bulut üzerinden dosyasına koyarak sunacak şekilde gelir,

Sonra da 5.hafta derse kadar hedeflediği başlığı bir özetle ifade edecek şekilde ve saha araştırması ile destekleyecek tarzda özgün bir başlık altında amaç, kapsam ve yöntem önerisi şeklinde geliştirir.

Dersin e-postasına 3h ve 5h derse kadar:
3h önce kaynakçasını,
5h ise özet ve anahtar kelimelerle göndererek bu çalışmayı finale kadar geliştirmeyi hedeflediğini beyan eder.
11h proje formatını ve tam metni teslim eder. En az 30000-3500-4000 kelime ve %30 intihal ile sınırına dayanmadan teslim edildiğini gösteren intihal raporu da eklenmelidir.

---

Akış

Öğrenci bu amaçla öncelikle ilgili kitaplardan bölüm sonu kaynaklar üzerinden bir araştırma yapılabilir.

Sonra anahtar kelimeler tespit edildikçe, güncel bildiri ve makalelere erişim olanakları taranarak kaynak dökümü oluşturulur.

Okumalar hedefe yönelik hale geldikçe sınırlı alıntılarla metin şekillenmeye başlar.

Sahaya yönelik uygun bir yöntem tespit edilerek uygulanır.

5-13h arasında VFB öncesi bu tür teslimdeki çalışma en az 4000 kelime olmalı ve özgünlüğünü koruması için %30 intihal ile sınırlandırılmalıdır.

----

Örneğin;
1s

1 sınıf derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır:

Güz/Bahar
SP1+2
1s sp1+2

sp1 1k:

1b

Tarihten Günümüze Şehirleşmenin Gelişimi

Mekânsal modeller ve araştırmalar 


2b

Göç sorunları 

Anadolu Türk Şehirlerinin Tarihi Gelişimi


3b

Şehir Planlamasına Modern Yaklaşımlar

İmar ve çevre mevzuatı


4b

Ülkemizde Konut Sorunu ve Politikaları

Konut Politikalarında Etkin Yeni Sistem: Kentsel Dönüşüm ve Mevzuat


Her kitapta böyle ilgi çekici konu başlıkları serbest olarak seçilebilir.

...


İYE


1k And Trh

Tarihten Günümüze Şehirleşme


2k TBK-Tarih boyunca kent

Dönemsel Mekânsal Araştırmalar

----


Örneğin;

2s


2.sınıf derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır:



2s PKT


1k KPK_Kentsel Planlama Kuramları

Planlama Kuram ve Tekniklerinin araştırilarak görselleştirilmesi


2k S_Sehir

Batı odaklı şehir teorilerinin eleştirisi


3k ST_ Şehir Teorileri

Doğu odaklı şehir teorilerinin geliştirilmesi


4k Teori ile pratik arasında / Şehir düşünce merkezi

Mekansal araştırmalar ve özgün metin çalışmaları


---


2s SC


1k+2k+3k+4k

Şehir coğrafyası

Fiziki coğrafya

Beşerî coğrafya

Ekonomik coğrafya


4k

Jeopolitik



---


2s İCH


1k ih

İmar ve çevre mevzuatı


2k ib

İmar uygulamaları


3k chy

Çevre hukuku ve yönetimi


4k kd

Kentsel dönüşüm saha çalışmaları


----

3h


ŞKY


1-3-6-10k


Koruma politikaları

Koruma ve yenileme projeleri

Restorasyon sorunları (sahadan hatalar)

Koruma mevzuatı

Korumada katılım ve yönetişim


----


Bknz.

TÜBİTAK 2209-A*,

Konu ile ilgili önceki duyurular


* https://tubitak.gov.tr/tr/burslar/lisans-onlisans/destek-programlari/2209-universite-ogrencileri-arastirma-projeleri-destekleme-programi


---


Bölge Bilimi


Öğrenciler için belki biraz daha geçerli ama ileri ve disiplinler arası diğer genel çalışma konuları da altta verilmiştir.


Bu konularda izlenebilecek 2025 için güncel etkinlikler ve yayınlar:





We will have the following sub themes:

    • International Trade and Economics of Globalization
    • Sustainable Development
    • Political Economy
    • Macroeconomic Policies
    • Inflation and Price Expectations
    • Inequality, Growth and Development
    • Maritime Economics and Markets
    • Financial Markets, Institutions and Integration
    • Labor Economics
    • Industrial Relations
    • Poverty
    • Gender Issues
    • Institutional Economics
    • Regional Economics
    • Natural Resources and Environmental Economics
    • Energy Economics
    • Transportation Economics
    • Agriculture, Food Security and Adaptation
    • Disruptive Technologies
    • Geopolitical Risks and Cross-Border Financial Spillovers
    • Climate Change
    • Food Scarcity

---

Duyurular

3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:
145+# olup,
burada yayınlanan haberler,çağrılar ve açıklamalar öğrencileri yönlendirmek için önemli bir danışmanlık hizmeti vermektedir.

Temel blog 145+#

2025:87+
2024:45
2023:18

---

Anahtar


Çerçeve Proje Konuları,1s,2s,3s,4s,TÜBİTAK 2209,Duyuru,Çağrı,2025,2024,2023,2023-2024,2024-2025,2025-2026,


1 Kasım 2025 Cumartesi

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar (VFB)

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar

2025-2026 Güz döneminden itibaren tüm sınavlar için kurallar alttaki gibi yeniden güncellenerek belirlenmiştir:

Tüm sınıflara verilen tüm dersler için bu kurallar dönemsel ve eşzamanlı olarak geçerlidir.

Öncelikle 1s için duyurulmuştur: 

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar (VFB)

Diğer sınıflar yeteri kadar deneyim, öngörü ve bilgi sahibidir. 
Yine de bu uyarıları tekrar dikkatlice okuyunuz, sınavlarda da sürekli tekrar edilmez.

---

Kalite toplantıları 

Geri bildirim görüşmeleri için geçmiş dönemlerdeki gibi kalite toplantıları artık yapılmayacaktır.
Sınav öncesi ve sonrası derslerin başında bu görüşler alınıp hatırlatmalar da kısaca yapılacaktır.
Bilgi sahibi olmak için blog duyurularının öncelikle okunmuş olması ve derslerin izlenilmesi esastır.   

---

Hatırlatmalar

Tüm sınavlar klasik sorulardan oluşur. Sınavlarda test yapılmaz, kurallara uyulur.
Aksi hallerde uyarı yapılmadan kağıt alınır.

5h  devamsız olanlar sınava giremez, girse de çıkarılır! Yoklama esastır.
Sınava geç kalınmaz.

Bknz.
Kurallar için;
Temel Blog/Üst Menü/

1s Blog/Üst Menü/

Sorular gelen kitaba göre konu/bölüm sıralıdır. 
Kitap-Soru puanları tablodaki gibidir, 
Soru sayısı ve her kitap grubu soru belli bir puan ağırlığına göre 
değerlendirilir (4-6p arasında).  
Sınavda ilgili kitap (1234k) soru grubunun başında ve sorunun yanında da puanı ayrıca yazılıdır. 
Sorular ilgili 2 veya 4 kitaptan gelir, yanıtlar da yine aynı kitaplardan olmalıdır. 
Yanıtı bilinmeyen sorulara genelleme yanıtlar verilmemesi beklenir. Çünkü sınavlarda genel kültür sorusu sorulmaz, çıkarım ve yorum istenilmedikçe de yapılmaması gerekir. 

Hangi sorulara yanıt veriyorsanız, başına soru numarasını yazınız. 

Sınav başında ve sonrasında başka sorunuz varsa asistana iletiniz.

(Ders akışları ve sınavlar hk.da bilgi için, geçmiş dönemlerin duyurularını da okuyunuz.)

Sonuçlar da 1 hafta içinde OGRIS'te kesinleşerek duyurulur. 

Başarılar.

---

Anahtar

Vize,SP1,2025-2026,2025-2026 Güz,SP1_Şehir Planlama-I,Kitap-Soru-Puan Dağılımı,1s,1SBP2025,VFB,Final ve Bütünleme,

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Güncel Duyurular

Güncel Duyurular  3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:  141+ # olup,  burada yayınlanan haberler, çağrılar ve açıklamalar ö...