21 Kasım 2025 Cuma

Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği-Derslerin Akışı ve e-Danışmanlık

Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği: Derslerin Akışı ve e-Danışmanlık

Gelecek 

Bahar: SP2, İYE / İÇH / SKY

---

"İnsan alışkanlıklarını kabul ettiği anda biraz olsun özgürleşir."

Erich Fromm

---

Vizeler için size özel analizler hazırlandı ve buradan paylaşıldı, ilginiz ise oldukça az, yazık.

---

1.PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 14-17/11 (soyutlama)

Ort. ~9 /100p. (Sınava giren 27 kişide)

... aradakiler 2.sınıf blogta

İÇİNDEKİLER

...

12. Zorluk derecesine göre dersler

13.Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Öneri: 13 özellikle incelenmeli...

---

Bknz. Diğer derslerin analizi de ilgili 1. ve 2. sınıf blog duyuru sayfalarında.

---

Bknz. Diğer Bazı Ayrıntılar

(Zordan-Kolaya) Derslerin Kademelendirilmesi - SKY,İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC ve başarı odaklı için gruplanışı 

SBPB Tüm 2.sınıflar (2025-2026 Güz+Bahar) ŞC+ (2024-2025 Güz+Bahar) PKT, İÇH: PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

2025-2026 Güz FB: Ek Not Yükseltme için Ek ödev

---

Anahtar 

g/b_Güz/Bahar,Dönemlik,Duyurular!,Güncellemeler!,2025-2026g,2025-2026b,2025-2026,2025-2026+,2025-2026 Güz,FB,2025-2026,Not Yükseltme,Ek ödev,PKT,SP1,SC,Tablo 251208-abc,İÇH,SP',İYE,SKY,

Kısaltmalar:

Dönemlik: Her döneme/derse/tekrara özgü ortak bir tablolama

g/b_Güz/Bahar,Dönemlik,Duyurular!,Güncellemeler!,2025-2026g,2025-2026b,2025-2026+,

g/b_Güz/BaharGüz ve/veya Bahar

Duyurular!/Güncellemeler!: Öncelikli/Çok Önemlidir.

2025-2026b: O Güz

2025-2026b: O Bahar

2025-2026+: O dönem ve sonrası geçerlidir.

---

Anahtar

Derslerin Akışı,Rehberlik,Danışmanlık,Bilgilendirme,Başarısızlık,Başarı,Gelecek,Danışmanlık,Rehberlik,Derslerin Kademelendirilmiş Gruplanışı,

20 Kasım 2025 Perşembe

Vize Haftası Deneyimleri-Tekrarlanan dersler-Gelecekte Başarı ve Danışmanlık Rollerinde Rehberlik

Vize Haftası Deneyimleri-Tekrarlanan dersler-Gelecekte Başarı ve Danışmanlık Rollerinde Rehberlik 

Her vize haftası ve sonrası olduğu gibi edinilen deneyimlerin aktarılması ve olumsuz süreçler yaratmış olanların bir daha tekrarlanmaması dileğiyle...

Yeni OGRİS geçiş sürecinde bu hafta Öğrenci işleri ile yaşananlara bir başka örnek 

20/11: (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları)

Öğrenci işleri tarafından sehven silindiği anlaşılan notlar, 19/11 günü önce öğrenci tarafından bildirilmiş, aynı gün öğrenci işleri tarafı sorgulanarak, silindiği anlaşılmış ve OGRİS üzerine 20/11 sabah 09:00 da tekrar elle tek tek girilmiştir.

Öğrenci, dünkü gibi (3s ve 2s) (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları) saptadığı aksaklıkları anında ve geçmiş adımlarıyla bağlantı kurarak net ve anlaşılır bir şekilde bildirmelidir.

Öğrencinin kendini ifade sorunları kendi için de dayanışma ve temsille mutlaka zamanında yani birbirine de iletilerek aşılmalıdır.

---

Anahtar

Yeni OGRIS,BilgilendirmeDers kaydı,Alttan dersler,Tekrarlanan dersler,Başarısızlık,Başarı,Gelecek,Danışmanlık,Rehberlik,

14 Kasım 2025 Cuma

Vize Analizleri (Ders Sınav Analizleri)

Vize Analizleri (Ders Sınav Analizleri) 

Derslerde tablo yine zayıf...

Özet hızla verilmiş, bazı ayrıntılar da altta ve sınıf blogları üzerinden sonra gelmiştir. 

---

Dönemlik Önemli Duyurular / Önemli Güncellemeler

Bknz. Diğer Bazı Ayrıntılar

(Zordan-Kolaya) Derslerin Kademelendirilmesi - İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC ve başarı odaklı için gruplanışı 

SBPB Tüm 2.sınıflar (2025-2026 Güz+Bahar) ŞC+ (2024-2025 Güz+Bahar) PKT, İÇH: PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

2025-2026 Güz FB: Ek Not Yükseltme için Ek ödev

---

1s: Çarşamba dersten önce SP1 vizede okundu, yayımlanır :

Girenlerin Ort. : ~12,8/100p (31k) (OGRIS'te devamsız ve girmeyenler yani 14k hariç) 

OGRIS Ort. : ~ 9/100p (48k) (OGRIS'te devamsız ve girmeyenler yani 14k dahil)

En yüksek not : 42

En düşük not  : 0 (3k) (Boş kağıt)


Vize analizi - sp1

---

2s: PKT ise içler acısı. 

Girenlerin Ort. ~9/100. (2s zihniyeti değiştirmeli. Üzerinize Adeta Ölü toprağa serpilmiş.)

OGRIS Ort. ~7

En yüksek not : 25

En düşük not  : 0 (Boş kağıt)

2s: SC vize de Çarşamba dersten önce okunup yayımlanır. Hala umut var.

Dersin Analizi 

İÇİNDEKİLER

1.PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 14-17/11 (soyutlama)

Ort. ~9 /100p. (Sınava giren 27 kişide)

... aradakiler 2.sınıf blogta

12. Zorluk derecesine göre dersler

13.Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Öneri: 13 incelenmeli...

---

20/11:

20/11: (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları)

Öğrenci işleri tarafından sehven silindiği anlaşılan notlar, 19/11 günü önce öğrenci tarafından bildirilmiş, aynı gün öğrenci işleri tarafı sorgulanarak, silindiği anlaşılmış ve OGRİS üzerine 20/11 sabah 09:00 da tekrar elle tek tek girilmiştir.

Öğrenci, dünkü gibi (3s ve 2s) (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları) saptadığı aksaklıkları anında ve geçmiş adımlarıyla bağlantı kurarak net ve anlaşılır bir şekilde bildirmelidir.

Öğrencinin kendini ifade sorunları kendi için de dayanışma ve temsille mutlaka zamanında yani birbirine de iletilerek aşılmalıdır.

---

2s:

SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

---

Öneri

Bu sayfalarda okuduklarınız size yetmezse, elinizde oldukça emek harcanmış geçmişe bakış olanağınız var ve tabi diğer bloglar da var. Karşılığında verecekleriniz de en bariz ödeviniz.

Özellikle size özel rehberler de var.

PKT Vize Analizinde;

12. Zorluk derecesine göre dersler

13.Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Öneri: 13 incelenmeli...

Gelecek başarılar için faydalı olur.

---

Kitap Analizleri

SP1 örneği:

Vize analizi - sp1

Kitaplarda yaptığınız öğrenci tercih sıralaması:

1k 3. Oldu: 109p

2k 4. Oldu: en az puan getiren, 24p*

3k 2. Oldu: 144p

4k 1. Oldu: en çok puan getiren, 159p

2k: En çok çalışılması gereken ikinci kitap hiç ciddiye alınmadığı gibi mesleki bilgi hazinenizde de önemli bir kan kaybı yaratmış durumda. Finalde bunu telafi ettirmek gerekiyor!

2k: Bütün kitaplarla aranız hiç iyi değil!

---

AYRINTILI ANALİZLER:

PKT:

SBPB Tüm 2.sınıflar (2025-2026 Güz+Bahar) ŞC+ (2024-2025 Güz+Bahar) PKT, İÇH: PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

İÇİNDEKİLER

1.PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 14-17/11 (soyutlama)

Ort. ~9 /100p. (Sınava giren 27 kişide)

... aradakiler 2.sınıf blogta

12. Zorluk derecesine göre dersler

13.Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplanışı ile bir Rehberlik Örneği

Öneri: 13 incelenmeli...

---

SP1:

2.SP1 Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 17/11 (soyutlama+soyutlama da gelir)

Somut verilerle düşündürücü yolda:

Sınavda süreyi kullanıp sonda çıkan 10 kişide ortalama: ~ 23/100p

Vize analizi - sp1

---

SC:

3. SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 20/11 

---

1.PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 14/11

2s duyuru sayfasında siz öğrencilerimize vizenizin pek çok ayrıntısını sergileyecek şekilde bir analiz yapılmış ve PKT vize notlarınız verilmiştir.

Bu ders başarı analizi raporunun hazırlanması tam 1 gün almıştır ve emek en az 10 saati de aşmaktadır:

PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

Rapor başlıkları:

İçindekiler 

1.Verdiğiniz yanıtlardaki ilginç yanlış anlaşılmalar/atlamalar, 

Artık bunları düzeltin:

2.Alttan alanların mevcut durumu 

3. (2s) deri ilk kez alanların durumu

4.Sınavdan erken çıkan kitleye, 

5.Sınavdaki Kurallar Arasına Eklenen Yeni/Güncel/Standartlaşacak Beklentiler:

6.Yakın Gelecek

7. Sınıf ort. 9,26 (10- çok çok az)

8.Öğr. Beklediği Not / Aldığı Not = Yakınsama

9.Derse ve Kitaba göre Sınıf Ort.

10. Kitaplara göre başarı sıralaması:

11. Bilgilendirme (Ek puan genelde kullanılmaz, bu dersin zorluğu nedeniyle şöyle kullanıldı):

---

Notlar girilip kontrol edilip, 

Diğer derslerde SP1, SC şeklinde sıradan okunup, haftaya yayımlanacaklardır.

Hafıza olarak faydalanılması dileğiyle...

ilk trh=Analiz

2. trh=OGRIS yayımlama

---

2.SP1 Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 18/11


---

3. SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizleri) 20/11 


SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

Bu sayfa siz öğrencilerimize vizenizin pek çok ayrıntısını sergiler.

Bu ders başarı analizi raporunun hazırlanması yine tam 1 günü aldı ve en az 8 saati de aşıyor.

Yükseltilmiş Sınıf Ort. 19,7 (10+ az) (Gerçekte ise : 14p)

En yüksek not : 57

En düşük not : 3 

(Boş kağıt yok)

Daha bir de notlar girilip kontrol edilecek... 

Hafıza olarak faydalanılması dileğiyle...


---

Anahtar

PKT Vize Analizi,2025-2026,2025-2026 Güz,VFB,Vizeler,Dersler,Karşılaştırma,Ders Sınav Analizi,Başarı,Gelecek,Strateji,Kİtap,Puan,Ortalama,Öneri,Sınav,

Vizeler ve T-Projeler ile Temel Blog (Duyuru Yıllığı: 47+45+18#) İstatistikleri

Vizeler ve T-Projeler ile Temel Blog (Duyuru Yıllığı: 47+45+18) İstatistikleri

Temel Blog üzerinde bu ay vize ayı olarak öne çıkmıştır.
Ayrıca diğer iki hususta da sürekli güncellemeler vardır:


T-Projeler 

Etkinlikler


---

Güncel

Demek ki boşa da kürek çekmiyormuşuz, her fidan olmasa da bazıları zamanı gelince çiçek açmaya başlar:




21/11:



---

Temel Blog-Duyuru Yıllığı: 

(2025+2024+2023) : (47+45+18)#

Temel Blog:

Yıllık duyuru sayısı, geçen yılı (45#) şimdiden geçmiş (47#) durumdadır.
2025 görüntüleme sayısıdır: (3k34) 

*3 yılda ki toplam görüntüleme sayısıdır: (6k1) 
*Her blogta toplam görüntüleme sayısı güncel olarak sağdan da izlenebilir.



Diğer Sınıf Blog/ları:

*Her blogta toplam görüntüleme sayısı güncel olarak sağdan da izlenebilir.
Yine de diğer ayrıntılar da altta/topluca verilmektedir.

1s (Duyuru Yıllığı: 34+74+18)
Yıllık duyuru sayısı, geçen yılı (74#) şimdiden yarılamış (34#) durumdadır.
2025 görüntüleme sayısıdır: (4k076#) 
3 yılda ki toplam görüntüleme sayısıdır: (7k912#) 

2s  (2025+2024) : (35+12)# duyuru

Yıllık duyuru sayısı, geçen yılı (35#) şimdiden (12#) yarılamış durumdadır.

2025 görüntüleme sayısıdır: (2k068#) 
3 yılda ki toplam görüntüleme sayısıdır: (3k038#) 

3s
Yıllık duyuru sayısı, geçen yılı (1#) şimdiden geçmiş (4#) durumdadır.
2025 görüntüleme sayısıdır: () 
3 yılda ki toplam görüntüleme sayısıdır: () 

---

Temel Blog 

Kasım 2025 

---

Vizeler 

Her dönem özellikle sınavlarda (şimdi ise vizelerde de) Temel Blog bu dönem olduğu gibi ,fazlasıyla canlanabilmektedir.

O yüzden vize sürecini tüm ayrıntıları ile izlemeyi de kaçırmayınız...

Bknz.

Ör:


---

T-Projeler 

Bu dönem ayrıca projeler için de özel destekle ilerleme sağlanmaktadır.

Bknz.

Ör:

Proje-Tübitak-2209-A Hazırlık Rehberi (PHR) ve Top...

--- 

Etkinlikler

Bknz.

Ör:

ŞBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

---

Anahtar

Vizeler,Temel Blog,1s,2s,3s,2025 Güz Süreci,2025-2026,2025-2026 Güz,




Öğrenci ile Kalite Toplantıları (Başarı, Başarısızlık, Vizeler, VFB, Rapor)

Öğrenci ile Kalite Toplantıları  (Başarı, Başarısızlık, Vizeler, VFB, Rapor)

Geleneksel olarak sınav sonunda yapılan kalite toplantıları, sınavların yoğunluğundan kısa tutularak artık sınav sonuna kalan ve gönüllü olanlarla yapılmaktadır.  


Alttaki gibi 2 sınıfla (1s,2s) 2 toplantı (SP1, SC) yapılmıştır.

---

Duyurular 

3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı: 
120 # olup, 
burada yayınlanan haberler,çağrılar ve açıklamalar öğrencileri yönlendirmek için önemli bir danışmanlık hizmeti vermektedir.

Temel blog 120#
2025:67
2024:45
2023:18

---

Anahtar 


Kalite,Konu,1s,2s,3s,4s,TÜBİTAK 2209-A,Duyuru,Çağrı,2025,2024,2023,2023-2024,2024-2025,2025-2026,Çerçeve,Proje,Duyuru,Çağrı,2025,2024,2023,2023-2024,2024-2025,2025-2026,2023-2024,2024-2025,2025-2026,

Güncel



---

24/11:

Sizlere özel zaman ayıramadığımız dönemler olabilir. Her sınavda da yine o dönemlerden birinden geçiyoruz. Aşırı meşguliyetler vs. 

İşte bu zamanlarda blog okuyunuz. Atladığınız geçmiş size çok ciddi dersler içermektedir.

Bu dersleri alan gerçekten yol alır:


---

20/11: (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları)

Öğrenci işleri tarafından sehven silindiği anlaşılan notlar, 19/11 günü önce öğrenci tarafından bildirilmiş, aynı gün öğrenci işleri tarafı sorgulanarak, silindiği anlaşılmış ve OGRİS üzerine 20/11 sabah 09:00 da tekrar elle tek tek girilmiştir.

Öğrenci, dünkü gibi (3s ve 2s) (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları) saptadığı aksaklıkları anında ve geçmiş adımlarıyla bağlantı kurarak net ve anlaşılır bir şekilde bildirmelidir.

Öğrencinin kendini ifade sorunları kendi için de dayanışma ve temsille mutlaka zamanında yani birbirine de iletilerek aşılmalıdır.

---

Sınav Süresi, İkinci Kağıt Gereksinimi, vs

SP1

Sınav sonrasında 8 öğrenci katılmıştır.

9.h vize sonrasındaki ilk derslerin başında da bu konular ayrıntılı görüşülmüştür.
Ancak var olan katılım bu kez de 3k ile sınırlıdır.

---

1.Sınav Süresi:

Sınavlar geçmişte bir buçuk saat idi. Ancak bu durum denenmiş ve mevcut öğrenci profili ile ~%90 gereksiz hale gelmiş bir yöntem halindedir, çünkü 2.kağıda geçilmediği gibi erken çıkanlarda ve sınıfın çoğunda birinci kağıdın arkasına bile geçilmediği yada sınırlı geçildiği görülmüştür. 

Yani verilen 1 saatlik süre de kullanılmadan sınavdan 2s örneğinde ilk 20 dakikada en az 7 kişi çıkmakta, 30 dak.da bu sayı 10'u geçmektedir.  

İkinci Kağıt Gereksinimi:

(Sadece 2 kağıt veren-2 öğrenci /8 öğr. toplantıda olan/47 mevcut  / 34 sınava giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)

SC (Seçmeli)

7 öğrenci katılmıştır.

İkinci Kağıt Gereksinimi:

(Sadece 2 kağıt veren-2 öğrenci /7 öğr. toplantıda olan/22 mevcut  / 21 sınava giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)

---

PKT

Öğrencilerin başka sınavları olduğundan toplantı yapılamamıştır.

9.h vize sonrasındaki ilk derslerin başında da bu konular ayrıntılı görüşülmüştür.
Ancak var olan katılım bu kez de 3k ile sınırlıdır.

İkinci Kağıt Gereksinimi:

(Sadece 2 kağıt veren-6 öğrenci /33 mevcut  / 27 sınava giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)

---

SC

Sınav sonrasında 7 öğrenci katılmıştır.

9.h vize sonrasındaki ilk derslerin başında da bu konular ayrıntılı görüşülmüştür.
Ancak var olan katılım bu kez de 3k ile sınırlıdır.

---

Bknz.
KALİTE 

---

Anahtar

Kalite Toplantıları,Sp1,SC,PKT,2025-2026,2025-2026 Güz,Başarı,Başarısızlık,VFB,Vizeler,Derslerin Kademelendirilmiş Gruplanışı,Vize deneyimleri,

Derse kayıt ve Yeni OGRIS, Öğrenci Bilgilendirme ile Kayıt Sorunlarının İyileştirilmesi ve Kalite

Derse kayıt ve Yeni OGRIS, Öğrenci Bilgilendirme ile Kayıt Sorunlarının İyileştirilmesi ve Kalite

Derse kayıt işlemlerinde yeni OGRIS'in özellikle öğrenci bilgilendirme konusunda, öğrencinin dikkatini çok daha yerinde ve eşzamanlı bir şekilde çekici ve uyarıcı olmasında fayda vardır...

Özellikle alttan alınan derslerde "şartlı geçme" şansını elde etmiş bir öğrenci o dersi yeniden almaya kararlı ise sınavda alttaki durumlarla (d1) hiç karşılaşılmaması gerekirdi. 

Bknz. Kalite, Ders, Ref.Tablo, kap, VFB, Başarı, Danışman, vs.

---

Yeni OGRIS

Yeni OGRIS'te kayıtta bazen yaşanılmış olabilecek sorunlara karşı öğrenciler, 

en baştan çok daha özenli bir şekilde bilgilendirilebilmelidir!

Ayrıca tabii ki, öğrenci de geçmiş durumunu bu kadar unutacak kadar da sorumsuz olmamalıdır.

Ör: Yeni OGRIS'te şartlı geçene dersi tekrar aldırma koşulları/uyarıları/notu hk.da bilgilendirme gayet açık ve durumunu hatırlaması için eşzamanlı olmalıdır.  

---

O-Şartlı geçme

Eğer bir ders şartlı geçildiyse; notu vs. öğrenciye OGRIS tarafından gösterilmektedir. Ör: DD

---

Bknz

Vize Haftası Deneyimleri-Tekrarlanan dersler-Gelec...

---

Yaşanılmış Örnek Durumlar

2025-2026 Güz

d1:

OGRIS'te notunu göremediği/şartlı geçtiğini de anlamadığı için (derse yeniden kayıt olduğunu da sorulduğunda söyleyemeden) sınava giren bir öğrenci durumu kendisine öğretim üyesi tarafından hatırlatılıp sorulduğunda ise bu yanıtları vererek, sınava girdiğine pişman olmakta ve geçen güz döneminde bütünlemede şartlı geçmiş olduğunu da adeta yeni öğrenecek kadar hayret içinde kalmaktadır. 

2024-2025 Bahar

d2.

Aynı sınıftan başka bir öğrenci de yine geçtiğini bilemeden sınava girmişti... 

---

Kayıt Sorunlarının İyileştirilmesi ve Kalite

OGRIS Süreç iyileştirme için özen gösterilerek ekip ruhuna değer katılmaya devam edilmektedir.
Ayrıntılar için ayrıca yüz yüze de görüşülebilir...

---

Yeni OGRİS geçiş sürecinde bu hafta Öğrenci işleri ile yaşananlara bir başka örnek 

20/11:

Öğrenci işleri tarafından sehven silindiği anlaşılan notlar, 19/11 günü önce öğrenci tarafından bildirilmiş, aynı gün öğrenci işleri tarafı sorgulanarak, silindiği anlaşılmış ve OGRİS üzerine 20/11 sabah 09:00 da tekrar elle tek tek girilmiştir.

Öğrenci dünkü gibi (3s ve 2s) saptadığı aksaklıkları anında bildirmelidir.

Bknz.

Vize Haftası Deneyimleri-Tekrarlanan dersler-Gelec...

---

Ayrıntılı Dersler ve Vize Analizleri

Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplan...

---

Anahtar

Derse kayıt,Yeni OGRIS,Kayıt sorunları,O-Şartlı geçme,Uyarı,Öğrenci Bilgilendirme,Kalite,OGRIS Süreç iyileştirme,Vize deneyimleri,Vizeler,


Yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme (Devamsızlıklar) Konusunda Ekip Ruhu + Kalite ve Vizeler

Yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

Süreçlerin daha yapıcı bir şekilde eleştiriye açık tutularak iyileştirilebilmesi ve 
Artan külfetin taşınmasında etkin bir dayanışmanın sağlanması ümidiyle...

Bknz. Kalite, Ders, Ref.Tablo, kap, VFB, Başarı, Sınav, Danışman, vs.

---

20/11: (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları)

Öğrenci işleri tarafından sehven silindiği anlaşılan notlar, 19/11 günü önce öğrenci tarafından bildirilmiş, aynı gün öğrenci işleri tarafı sorgulanarak, silindiği anlaşılmış ve OGRİS üzerine 20/11 sabah 09:00 da tekrar elle tek tek girilmiştir.

Öğrenci, dünkü gibi (3s ve 2s) (pkt - OGRIS'ten öğrenci işleri tarafından sehven silinen vize notları) saptadığı aksaklıkları anında ve geçmiş adımlarıyla bağlantı kurarak net ve anlaşılır bir şekilde bildirmelidir.

Öğrencinin kendini ifade sorunları kendi için de dayanışma ve temsille mutlaka zamanında yani birbirine de iletilerek aşılmalıdır.

---

İYS ve Mim. Fak. 

İYS üstünden peşi sıra açılan talepler ve yapılan uyarılar ile Mim. Fak. içinden de zorunlu olarak  yazılı/resmi/bürokratik yollardan verilen dilekçeyle alınan önlemler, 3 günde nihayet sonuç vermiş ve notlar yeniden OGRIS'e girilir bir hale getirilebilmiştir. 

Bknz.

---

Vize Değerlendirmeleri

Şimdi artık merakla beklenen notları vermek üzere değerlendirmelerle de uğraşabiliriz.
Harcanan gün sayısı, yaratılan stres ve kaybedilen enerjinin yarattığı kan kaybı, ilgililere ciddi bir ders niteliğindedir. Neyse ki, bu ders bu kez alınmış ve gereği yapılabilmiştir.


---

Devamsızlıklar 

Devamsızlıklar şimdilik vizelerde eskisine nazaran sorun haline gelmeyecek kadar iyi bir önlem de  alınabilmiştir. 


---

Ekip Ruhu + Kalite

(Öğrenci-İdare-Eğitim-Öğretim)

Bu konuda verilen zahmetin yapılan uyarılarımızın değeri de biraz daha iyi anlaşılmış gözükmektedir. 

Etkin bir ekip çalışmasına yönelik gösterilen her duyarlılığın, iş süreçlerinde süre gelen bu tür hataları yaratan yeni rastgele durumlara sebebiyet vermeden önce çok daha dikkatli bir şekilde ele alınması dileğiyle... 

Ayrıca bilinilmelidir ki, sistemdeki/süreçlerdeki her değişiklik sanki yeni bir deneme tahtasına veriliyormuş gibi ortaya sürüldükçe, bu konudaki paydaşların hepsinin birden gösterdiği tahammülde aşırı zorlanma sınırlarına ulaşabilmektedir... 

Süreçlerin daha yapıcı bir şekilde eleştiriye açık tutularak iyileştirilebilmesi ve 
Artan külfetin taşınmasında etkin bir dayanışmanın sağlanması ümidiyle...

Bknz.

+

---

İYS 

Geçmişte de defalarca anlatıldığı halde atlanılan ve bıkılan durumlara nazaran daha etkin bir İYS işleyişi hakimdir. 

İlgilenenlere teşekkürler. 

---

Mim. Fak. Kalite Süreçleri

Mim. Fak. içinde de OGRIS ve sınav ilişkili süreçlerde (yönetim kurulu kararı) bağlantılı bürokratik dilekçe süreçlerine sokulan, halbuki sıkça gündelik sorun haline gelebilmiş, OGRIS hatalarında O-Karar verme/Düzeltme yapma/Geriye alabilme/Devamsızlık/Sınava girmedi gibi basit sorunların giderilmesinde de hızın biraz daha arttırılmış olduğu umulmaktadır.

Bknz.
İlgilenenlere teşekkürler. 

---

Derse kayıt

Yeni OGRIS'te kayıt sorunlarına karşı (şartlı geçene tekrar dersi aldırma koşulları) öğrenciler, en baştan daha çok özenli bir şekilde bilgilendirmelidir!

Ayrıntılar için yüz yüze görüşülebilir...

---

Bknz. Kalite, Ders, Ref.Tablo, kap, VFB, Başarı, Danışman, vs.

---

Anahtar

O-Karar verme,O-Düzeltme yapma,O-Geriye alabilme,O-Devamsızlık,O-Sınava girmedi,,İYS,Mim. Fak. Kalite Süreçleri,Kalite,Mim. Fak.,Yön.Kur.,VFB,Vizeler,Derse kayıt,Kalite,Ref.Tablo,ksp,Başarı,Danışman,


Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Ulusal İstihdam Eylem Planı 2025: SBPB Öğrencileri ile araştırma odaklı çalışma

Ulusal İstihdam Eylem Planı 2025: SBPB Öğrencileri ile araştırma odaklı çalışma SBPB Biriminiz bünyesinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlı...