11 Aralık 2025 Perşembe

Gelecek Dönem / 2025-2026 Bahar: 1s/2s/3s - SP2, İYE / İÇH / SKY

Gelecek Dönem / 2025-2026 Bahar: 1s/2s/3s - SP2, İYE / İÇH / SKY

2025-2026 Bahar Gelecek Dönem dersleriniz belirlenmiştir:

1s/2s/3s

SP2, İYE / İÇH / SKY

Sınıfve derslere özgü geleceğe yönelik tüm güncel ayrıntılar için 1s/2s/3s Sınıf blog/ları izlenilmelidir.

Güncel ortak duyurular ise temel blog üzerinden önceden ve düzenli olarak sizlere bilgi vermeyi halen önemsemektedir.

---

Anahtar

1s,2s,3s,Gelecek Dönem,2025-2026 Bahar,2025-2026,2025-2026b,SP2,İYE,İÇH,SKY,Bahar,Ders,8yy,2yy,4yy


6 Aralık 2025 Cumartesi

2025-2026 VFB: Ek Not Yükseltme için Ek ödev

2025-2026 Güz FB-ENYÕ: Ek Not Yükseltme için Ek ödev

FB-ENYÕ: 

Ek not yükseltme için ek ödev fırsatı her dönemin ilk haftasında yazılı beyanla verilir. Bu ödev artık bireysel ve benzer taleplerle sadece beklenilen özgün formatta (intihali 30%) ve düzeyde gerçekleşmektedir.

Bu 2025-2026 güz döneminde 11. haftada ilk kez FB için verilen bu fırsat, final ve bütünleme için de 2 HAFTALIK KISA SÜRELİ bir şekilde özel olarak ve son kez (bu kadar geç bir şekilde yine Bu döneme özgü bir ek not olarak) tüm öğrencilerimize birden verilmektedir.

Fırsat proje konuları ile de ilintili olan bu ödev örnekleri kademeli* olarak (PHR, BR etiketleri izlenmelidir.) şu yoldan yapılmalı, gelecek ilk başvuru döneminde de projeye dönüştürülmelidir:

*1. İlk kademede öğrenci, bir poster bildiri düzeyinde veya sözlü bildiriye yakın olacak tarzda bir girişimde bulunabilmelidir. 

İlgili/(yani burada "öğrencinin seçtiği" dersin) V/FB değerlendirmeli bir ödevidir. Bu ödev ayrıca daha önce de duyurularda belirtilen etkinliklere benzer bir dönemsel akademik veya ek derste yada bölüm içi bir proje seçmeleri etkinliğinde sunulmuş ya da sunulacak gerçek Tp2209-A başvurularını da hedefleyerek yürütücüye danışılarak gerçekleştirilmiş olmalıdır.

Tablo 251208-a. Derslere Katılım+(1.Not Yükseltme) (ve 2.Proje Bilinci)


Tablo 251208-b. Derslere Katılımın Haftalık Puanlaması



Tablo 251208-c. Derslerin Amaç-Kapsam ve Yöntemi

12.12.2025: 8.yy SKY (1+1+3) eklendi !

Tablolara güncelleme gelecektir...

Bknz 3s blog

---

Gelecek Bahar

SP2, İYE / İÇH / SKY ...

Gelecek Güz

SP1 / PKT, SC ...

7 derste uzun soluklu anlatımları dinlemekle pasif konumda kalan öğrencinin aktif hale gelmesi zorunlulum taşımaktadadır. 

Aksi halde gecikmeler, uyarılar, hatalar ciddi bir emek ve zaman kayıpları  yaratmaktadır.

Bu kaynaklar hiç istenmeyen bir derecede artış gosterdiginden, bu blog/lar standartları oluştururma çabası içerisinde kalır ve her geçen gün liseden çok daha düşük seviyelerle gelmeye devam eden öğrenciler arasında ve bölümde kaliteyi korur.

---

Bknz. Diğer Bazı Ayrıntılarıyla 

Ref.Tablo [2.12.2025] (2025+ VFB Güz Dersleri (SP1-PKT-SC) ksp_kitap soru ve puan dağılımları 

(Zordan-Kolaya) Derslerin Kademelendirilmesi - İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC ve başarı odaklı için gruplanışı 

SBPB Tüm 2.sınıflar (2025-2026 Güz+Bahar) ŞC+ (2024-2025 Güz+Bahar) PKT, İÇH: PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

---

Son Anahtar (Dönem bağımsız olarak standartlaştırıldı)

SP1,PKT,SC,1s,2s,VFB,ksp,Başarı,Rehber,1SBP2025,2025-2026g,2SBP2024,3SBP2023,Ref.Tablo,2025-2026+,g/b,Not yükseltme,Tablo 251208-abc,İÇH,SP2,İYE,

---

(2. kademede ise aynı/yakın bir konuda daha da derinleştirilerek bir makaleye dönüşebilecek nitelikte sonuçlanmayı hedefleyecek, bir Tübitak 2209-A proje teklifi düzeyinde derslerden bağımsız (notsuz) bir şekilde ayrıca gerçekleşir. Mevcut proje başvurusu olanlar/henüz değerlendirme aşamasında olanlar ve/veya kabul edilenler, yeni bir proje teklifi veremezler ama başka projelerde araştırmacı olabilirler, kendi projelerindeki yardımcı araştırmacıları bu şekilde yönlendirdiklerinde onlara otomatikman araştırmacı da olurlar.)




Gerek Şart:

Sonuç olarak bu teklife de biraz olsun kıymetinin bilinerek, zamanında katılım sağlanılması ve kalitenin de bu yolda tutturularak ön iletişimin gecikilmeden kurulması beklenmektedir.

Yeter Şart: 

(1) (2) somut adımların atılması ile sağlanır. 

Tüm gelişmeler öncelikle öğrencinin çabasıyla şekillenir:

Sadece sınavlarda gösterilen başarı gerçek hayatta beklenene pek benzemeyebilir, aslında yeterli de değildir. 

Öğrencinin kendi geleceğini tayin hakkı farklı yollardan da ilerleme kaydetmek şartıyla hep  elindedir.

Başarılar.

---

Kaynak 

Bknz. Duyurular başlık:

Proje 2026: Şehircilik ABD 2026 güncel TÜBİTAK 2209 A konuları

...

Bu blog üzerinden duyurulan tüm sınıflar için ortak proje konularının hiç gecikilmeden şimdiden araştırılıp bir bildiri formatında  sunuma da hazır şekilde ve düzeyde güncel alıntılarla ve literatür taramasına yer verilerek 2.500 kelimelik bir word ve 20 slayt ile raporlanması, içinde bulunan dönemin seçilen dersleriyle de bağlantılı bir şekilde hazırlandığında ödev yerine geçecektir. Bu ödev final bütünlemede artı/+10 puanlık katkı sağlar.

---

Talep

11. hafta derse kadar e-posta yoluyla yazılı olarak yapılır ve taslak bir 250 kelimelik Türkçe ve İngilizce özet ile anahtar kelimeler olarak verilir.

---

Teslim 

Talep edilen konu tartışarak olgunlaştırılır ve 13. hafta derse kadar e-postayla ilgili formatta bulut linkli eklerle teslim edilir:  Konu belirtilmesi ve yazışma formatına da duyulması beklenir (Aksi halde teslim de geçersiz kalabilir.)

---

Anahtar 

Son Anahtar (Dönem bağımsız olarak standartlaştırıldı)

SP1,PKT,SC,1s,2s,VFB,ksp,Başarı,Rehber,1SBP2025,2025-2026g,2SBP2024,3SBP2023,Ref.Tablo,2025-2026+,g/b,Not yükseltme,Tablo 251208-abc,İÇH,SP2,İYE,FB-ENYÕ,

Dönem bağımlı idi:

SP1,PKT,SC,1s,2s,3yy,VFB,ksp,Akış,Başarı,Rehber,1SBP2025,2025-2026g,2SBP2024,3SBP2023,Güz,Ref.Tablo,2025-2026+,g/b,Güncellemeler!,ŞBPB Eğitimi,Not yükseltme,Ek ödev,Tablo 251208-abc,İÇH,SP',İYE,

---

1s-Örnek Anahtar


2s-Örnek Anahtar

PKT,2s,3yy,FB,ksp,AKIŞ,Başarı,Rehber,1SBP2025,2025-2026g,2SBP2024,3SBP2023,Güz,Ref.Tablo,2025-2026g,2025-2026+,g/b_Güz/Bahar,Güncellemeler!,ŞBPB Eğitimi,

SC,2s,3yy,FB,ksp,AKIŞ,Başarı,Rehber,2025-2026g,2SBP2024,Güz,Ref.Tablo,2025-2026g,2025-2026+,g/b_Güz/Bahar,Güncellemeler!,ŞBPB Eğitimi,FB-TABLO,

---

İlk Anahtar

g/b_Güz/Bahar,Dönemlik,Duyurular!,Güncellemeler!,2025-2026g,2025-2026b,2025-2026,2025-2026+,2025-2026 Gü,FB,2025-2026,Not Yükseltme,Ek ödev,PKT,SP1,SC,Tablo 251208-abc,İÇH,SP',İYE,

Kısaltmalar:

Dönemlik: Her döneme/derse/tekrara özgü ortak bir tablolama

g/b_Güz/Bahar,Dönemlik,Duyurular!,Güncellemeler!,2025-2026g,2025-2026b,2025-2026,2025-2026+,

g/b_Güz/BaharGüz ve/veya Bahar

Duyurular!/Güncellemeler!: Öncelikli/Çok Önemlidir.

2025-2026b: O Güz

2025-2026b: O Bahar

2025-2026+: O dönem ve sonrası geçerlidir.


5 Aralık 2025 Cuma

Proje 2026: Şehircilik ABD 2026 güncel TÜBİTAK 2209 A konuları

Proje 2026: Şehircilik ABD 2026 güncel TÜBİTAK 2209 A proje konuları

Her geçen gün farklı yerel yönetimlerle  gerçekleştirilen ortak projelerde gurur verici mesafeler alınmaktadır:

Örnek Projeler ve Başarılı Adımlar

https://kocalarazizcumhur.blogspot.com/2025/12/yerel-kalknma-plan-aydncik-yeg-tebrikler.html?m=0

---

Gelecek 

Yakın gelecek planlarında belirlediğimiz örnek bazı yerel/bölgesel proje konuları alttaki şahsi akademik blog duygularında güncellenecektir:

---

Örnek ödev ve proje konuları

Örneğin 

Kayseri OSB, Sultan sazlığı, çevre koruma, doğal varlıklar... :

Kaynak

https://kocalarazizcumhur.blogspot.com/2025/12/sehircilik-abd-2026-guncel-tubitak-2209.html?m=1

Kaynaklar Facebook gibi sosyal mecralardaki bazı örneklerle de verilmektedir, izlenilmesi gerekir:

https://www.facebook.com/share/v/1CuQ37DeDU/

Öğrencilerimize, STÖ'lere ve gönüllü bireysel katkı sağlayacaklara, 

Dayanışma için teşekkürler.

---

Yakın geçmiş ve projeye hazırlık ön şartı 

Proje yapmak isteyenlerin önceden (önceki dönemlerde) en az bir ödev yapmış olmaları gerekir:

Artık beklenen özgün araştırma (bildirili)  ödev formatı da ayrıca duyurulmuştur. 

Bknz. 

(FB-ENYÕ)

Derslerde 2.kademe olarak adlandırılıp duyurulan ilgili ödevlerle aynı/yakın bir konuda daha da derinleştirilerek bir makaleye dönüşebilecek nitelikte sonuçlanmayı hedefleyecek, bir Tübitak 2209-A proje teklifi düzeyine derslerden bağımsız (notsuz) bir şekilde gelinmesi sureci ayrıca gerçekleşir. 

Öğrenci eğer mevcut proje başvurusuyla henüz değerlendirme aşamasında ise ve/veya kabul edilenler, o bitmeden yeni bir proje teklifi veremezler, ama başka projelerde araştırmacı olabilirler, bunun için kendi projelerindeki yardımcı araştırmacıları bu şekilde yönlendirdiklerinde onlara otomatikman araştırmacı da olurlar.

Kurulan bu fırsatların da yine kıymetinin bilinmesi, zamanında katılım sağlanılması ve kalitenin de tutturularak iletişimin kurulması şüphesiz atlanamaz insanı gerceklerdir.

Başarılar.

---

Kaynak 

Bknz, KAC şahsi akademik blog - Duyurular başlık:

Proje 2026: Şehircilik ABD 2026 güncel TÜBİTAK 2209 A konuları

...

Ödev - (FB-ENYÕ)

Bknz. 

(FB-ENYÕ)

Yine bu blog üzerinden duyurulan tüm sınıflar için ortak proje konularının hiç gecikilmeden şimdiden araştırılıp bir bildiri formatında sunuma da hazır şekilde ve düzeyde güncel alıntılarla ve literatür taramasına yer verilerek 2.500 kelimelik bir word ve 20 slayt ile raporlanması, içinde bulunan dönemin seçilen dersleriyle de bağlantılı bir şekilde hazırlandığında ödev yerine geçecektir. Bu ödev final bütünlemede artı/+10 puanlık katkı sağlar.

---

Projeye Talep

1. hafta derse kadar e-posta yoluyla yazılı olarak yapılır ve taslak bir 250 kelimelik Türkçe ve İngilizce özet ile anahtar kelimeler olarak verilir.

---

Anahtar

2025-2026 Güz,FB,2025-2026,PKT,SP1,SC,(FB-ENYÕ),Şehircilik ABD,2026,güncel,TÜBİTAK,2209-A,proje,Konular,2209-A Proje Teklifleri,T2209-A,çevre koruma, doğal varlıklar,Sultan sazlığı,
Şehircilik ABD,2026,güncel,TÜBİTAK,2209-A,proje,Konular,2209-A Proje Teklifleri,T2209-A,çevre koruma, doğal varlıklar,Sultan sazlığı,(FB-ENYÕ),
2025-2026 Güz,FB,2025-2026,Not Yükseltme,Ek ödev,PKT,SP1,SC,


4 Aralık 2025 Perşembe

Yerel Kalkınma Stratejisi - IPARD III Programı - Aydıncik YEG - Tebrikler

Yerel Kalkınma Stratejisi - IPARD III Programı - Aydıncik YEG - Tebrikler

Mersin Aydıncık adına YEG organizasyonunu ve başvuruya yönelik dikkatli hazırlıklar ile emeği ayrıca geleceğine sahip çıkmayı önemseyen Aydıncık halkını tebrik ediyor, devamını diliyorum.

Kaynak.

https://kocalarazizcumhur.blogspot.com/2025/12/yerel-kalknma-plan-aydncik-yeg-tebrikler.html?m=1

https://www.facebook.com/share/p/17kkyoJ3qv/



2 Aralık 2025 Salı

SBP Bölüm Bşk. Değişikliği

SBP Bölüm Bşk. Değişikliği

Yeniden değişmiştir.

Bölümümüzün geleceği için sadece mesleğe odaklı, artık aşırı bir bürokrasi yaratmadan idari açıdan tekrarları da azaltan gerçekten verimli ve hızlı bir idari-akademik dayanışmayla, ulusal ve uluslararası akademik çevrelerde de husumete uğramayan sağlıklı ilişkiler kurulmasıyla adaletli ve liyakattan hiç taviz vermeyecek bir yolda, öğrenci dostu ortak başarıların ve işbirliğinin de uzlaşı sağlanabilen bir kalite anlayışı doğrultusunda çok daha farklı açılardan bölüme başarılar getirmesi dileğiyle... 

---

Anahtar 

SBPB,Bölüm Bşk. Değişikliği,NOHU SBP,OHU SBP,SBP,Niğde,2025/11,2025,Akademik Etik,öğrenci dostu,Projeler,


1 Aralık 2025 Pazartesi

Ref.Tablo [2.12.2025] (2025+ VFB Güz Dersleri (SP1-PKT-SC) ksp_kitap soru ve puan dağılımları


Ref.Tablo [2.12.2025] (2025+ VFB Güz Dersleri (SP1-PKT-SC) ksp_kitap soru ve puan dağılımları 

12.12.2025: 8.yy SKY (1+1+3) eklendi ! 

Tablolara güncelleme gelecektir...

Bknz. 3s blog

Bknz. Diğer Bazı Ayrıntılar

(Zordan-Kolaya) Derslerin Kademelendirilmesi - İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC ve başarı odaklı için gruplanışı 

SBPB Tüm 2.sınıflar (2025-2026 Güz+Bahar) ŞC+ (2024-2025 Güz+Bahar) PKT, İÇH: PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

---

Son Anahtar (Dönem bağımsız olarak standartlaştırıldı)

SP1,PKT,SC,1s,2s,VFB,ksp,Başarı,Rehber,1SBP2025,2025-2026g,2SBP2024,3SBP2023,Ref.Tablo,2025-2026+,g/b,Not yükseltme,Tablo 251208-abc,İÇH,SP2,İYE,

Eskidi:

Bknz,Güz,Ortak Değerlendirmeler,Başarısızlar,FB-TABLO,2s,3yy,VFB,ksp,2025-2026,2025 Güz Süreci,1s,AKIŞ,Başarı Rehberiniz,1sbp2023,2025-2026 Güz,2SBP2024,2026-2027,3SBP2023,Ref.Tablo

---

Ohusbp sesli arama vurgusu Google'da aramayı kolaylaştırır

Bknz. Temel Blog / Ortak VFB Değerlendirmeleri

Ref.Tablo [2.12.2025] (2025+ VFB Güz Dersleri (SP1-PKT-SC) ksp_kitap soru ve puan dağılımları

Sizlere özel olarak sınıflara ve dönemlere ortak/toplu bilgilendirmelere de devam edilmektedir:

Bu amaçla ayrıca 2025-2026 Güz V deneyimi sonrası sizler için bir de ortak bir güz tablosu yapılmıştır.

Bu tablo sizler için referanstır: 

teorik derslerin sınavlarının genel değerlendirilişinde bölüm içi bir hafıza ve derslerin gelecekteki performatif açıdan seyrini de kapsayan ayrıntılı ve bilgilendirici bir tablodur!

(2025-2026 Bahar V deneyimi sonrası da sizler için yine ortak bir bahar tablosu da yapılacaktır.)

(O tablo da sizler için 2. referanstır, sınavların genel değerlendirilişinde bir hafıza ve derslerin gelecekteki performatif açıdan seyrini de benzer formatla kapsayacaktır!)

Bknz. SP1-PKT-SC VFB ksp_kitap soru ve puan dağılımları

Tablo [2.12.2025] (2025-2026-2027-2028 VFB Güz Dersleri ksp dağılımları) sizlere dersleri dönemleri performatif açıdan karşılaştırma olanağı da verir. 

Bknz. Temel Blog / Ortak VFB Değerlendirmeleri

Sonraki süreçlerde bu Ref.Tablo formatında yapılacak v sonrası dönemlik güncellemeler, her sınıfa böyle tek tek duyurulmayacak, sadece bu temel blogta yer almış olacaktır!

---

10.haftaki süreç

Bu dönemki derslerin final bütünleme sınavları için ksp_kitap soru ve puan dağılımları ilgili bloglarda yayınlanmıştır,  geri dönüşlerinizin bu hafta içinde netleştirilerek yapılacağı unutulmamalıdır!

Başarısız olanların da özellikle blogları izlemesi şarttır, zafiyet gösterip sınavı olumsuz etkilemelerini önlemek adına şimdiden tekrar burada da ayrıca duyulmuştur!

Ayrıca 2025-2026 Güz V deneyimi sonrası sizler için bir de ortak bir güz tablosu yapılmıştır.

Bu tablo sizle için referanstır, sınavların genel değerlendirilişinde bir hafıza ve derslerin gelecekteki performatif açıdan seyrini de kapsar!

(2025-2026 Bahar V deneyimi sonrası da sizler için yine ortak bir bahar tablosu da yapılacaktır.)

(O tablo da sizler için 2. referanstır, sınavların genel değerlendirilişinde bir hafıza ve derslerin gelecekteki performatif açıdan seyrini de benzer formatla kapsayacaktır!)

---

Örneğin 

Bknz SP1:

SP1 VFB ksp_kitap soru puan Dağılımı

https://sbp1s.blogspot.com/2025/12/sp1-fb-kspkitap-soru-puan-daglm.html?m=1

--

PKT 

PKT FB ksp_kitap soru puan Dağılımı

...

SC

SC VFB ksp_kitap soru puan Dağılımı

---

Tablo 2.12.2025 (2025-2026-2027-2028 VFB Güz Dersleri ksp dağılımları)

12.12.2025: 8.yy SKY (1+1+3) eklendi ! 

Tablolara güncelleme gelecektir...

Bknz3s blog

----

Gelecek 

SP2, İYE / İÇH / SKY

---

Sonraki süreçlerde bu Ref.Tablo formatında yapılacak v sonrası dönemlik güncellemeler, her sınıfa böyle tek tek duyurulmayacak, sadece bu temel blogta yer almış olacaktır!

---

Anahtar 

Bknz,Güz,Ortak Değerlendirmeler,
Başarısızlar,SP1,FB-TABLO,2s,3yy,VFB,ksp,2025-2026,2025 Güz Süreci,1s,AKIŞ,Başarı Rehberiniz,1sbp2023,2025-2026 Güz,2SBP2024,2026-2027,3SBP2023,Ref.Tablo,

Bknz,Temel Blog,Ortak Değerlendirmeler,VFB,ksp,1s,2s,3s,1SBP2023,2SBP2024,3SBP2023,

Başarısızlar,SP1,FB-TABLO,2s,3yy,ksp,

2025-2026,2025 Güz Süreci,2025-2026,1s,2s,AKIŞ,Başarı Rehberiniz,1SBP2023,2025-2026 Güz,2SBP2024,2026-2027,3SBP20

23,


24 Kasım 2025 Pazartesi

NİĞDE OHU SBP: İleri ve Yapıcı Yaklaşımlar

İleri ve Yapıcı Yaklaşımlar

Kaynaktan uyarlanan yaklaşımlar derslerin sürekli yapılandırılmasında öncü fikirler taşımaktadır. 

https://universiteportal.com.tr/mimar-sinan-universitesi-mimarlik-egitiminde-yenilikci-yaklasimlar/

1.Proje Tabanlı Eğitim: 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’deki Şehircilik ABD, projeyle öğrenmeye ve araştırmaya eşzamanlı odaklanmaktadır. 

Öğrenciler, gerçek dünya senaryoları üzerinden projeler geliştirerek teorik bilgilerini pratiğe dökme şansı bulurlar. Bu yaklaşım, öğrencilerin eğitim ve öğretiin yanında yaratıcı düşünme ve sorgulama becerilerini de geliştirmektedir.

2.Dijital Tasarım Araçları: 

Günümüzde mimarlık ve şehircilik uygulamalarında dijital araçların kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Üniversitemiz, öğrencilere 3D modelleme, bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve sanal gerçeklik uygulamaları gibi dijital beceriler kazandırmayı da hedeflemektedir. Bu araçlar sayesinde öğrenciler, tasarımlarını daha etkili bir şekilde görselleştirip sunabilmektedirler.

3.Sürdürülebilirlik (Mimarlık + Şehircilik + Peyzaj + İç Mimarlık): 

Modern mimarlık anlayışında sürdürülebilirlik, önemli bir yer tutmaktadır. Üniversitemiz, öğrencilerine sürdürülebilir tasarım prensiplerini öğreterek, çevre dostu ve enerji verimliliğine sahip yapılar ve şehirler tasarlama becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. Bu eğitim modeli, hem öğrencilerin sosyal sorumluluk bilincini artırmakta hem de çağdaş mimarlığın ve şehirciliğimize  gereksinimlerine uygun bir yön kazandırmaktadır.

4.Disiplinlerarası Yaklaşımlar: 

Mimarlık ve Şehircilik, birçok disiplini bir araya getiren alanlardır. Üniversitemiz,  mühendislik sanat, sosyal ve idari alanlarından gelen uzmanlarla işbirliği yaparak öğrencilerine disiplinlerarası bir eğitim sunmaktadır. Bu sayede öğrenciler, farklı perspektiflerden olaylara yaklaşmayı öğrenmekte ve çok yönlü bir bakış açısına sahip olmaktadır

5.Atölye Çalışmaları ve Uygulamalar: 

Üniversitemiz, öğrencilerine uygulamalı eğitim imkânları sunarak öğrenme sürecini desteklemektedir. Atölye çalışmaları, öğrencilerin çeşitli malzemeleri ve teknikleri denemesine olanak tanıyarak deneyim kazanmalarını sağlamaktadır.

6.Yurt Dışı İşbirlikleri ve Değişim Programları: 


Uluslararası düzeyde mimarlık ve şehircilik eğitimini, farklı kültürlerden ve yaklaşımlardan öğrenmeyi teşvik etmektedir. Üniversitemiz, yurt dışındaki üniversitelerle işbirlikleri geliştirmekte ve öğrencilere değişim programları aracılığıyla global deneyimler sunmaktadır. Bu fırsatlar, öğrencilerin uluslararası mimarlık ve şehircilik sahasında daha rekabetçi olmalarını sağlamaktadır.

----

Anahtar 

2025-2026 Güz,2025-2026,İleri,Yapıcılık,Yaratıcılık,Yaklaşımlar,İşbirlikleri, Değişim,Disiplinlerarası,Proje,Dijital,Tasarım,Atölye,NİĞDE,OHU,NİĞDE OHU SBP,Mimarlık,Şehircilik, Peyzaj,İç Mimarlık,


2025-2026 Güz,2025-2026, İlerici,Yapıcılık,Yaratıcılık,Yaklaşımlar,İşbirlikleri ve Değişim Programları,Disiplinlerarası,Proje,Dijital, Tasarı,Atölye,NİĞDE,OHU,SBP,NİĞDE OHU SBP,

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Güncel Duyurular

Güncel Duyurular  3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:  141+ # olup,  burada yayınlanan haberler, çağrılar ve açıklamalar ö...