5 Kasım 2025 Çarşamba

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

Etkinlik - Sonuçlar

Etkinliğe fakülte içinde D201 nolu sınıfta 1s ve 2s öğrencilerle katılım sağlanabilmiştir.

3s ilgi göstermemiştir. 

Ayrıca öğretim üyelerinden de bireysel katılım olduğu görülmüştür.   

Etkinlik - Tespitler - Eksikler

Fakültemizde öğrenci gayretleriyle (bilgisayar+internet) oluşturulmuş ilk sanal etkinlik olması açısından önemlidir.

ŞBP Bölümünden ve fakülteden öncesinde açıkça talep edildiği halde herhangi bir altyapı desteği  sağlanamamıştır. Duyuru dahi yetkisizliklerden ötürü dolaylı yollardan yapılmıştır.

Bu tür disiplinler arası bir sanal etkinliğe katılım için gerekli olan konferans alt yapısı (ses düzeni/hoparlör) ise fakülte içinde amfilerde dahi yoktur.

Ayrıca bina içinde kablosuz internet erişimi de bir türlü sağlanamamaktadır.

Eksikler, fakültemizin idari kesimlerine konferans öncesinde de hatırlatılmış ama muhatap ve destek bulunamamıştır,  etkinlik sonrasında da durum yerinde tespit edilip buradan tekrar bildirilmektedir. 

Ayrıca sınıflar ve bina 4:45 olunca boşaltılmaktadır, bu yüzden de etkinlik 18:00'de bittiği halde sonuna kadar izlenilememiştir.

Alttaki öğrencilerimize gösterdikleri gayret ve özveri için ayrıca teşekkür ederiz.

1.s : Elif Özer ve Özlem Yeniçeri

Öğrencilerin dünyadan ve gelişmelerden haberdar olması ve karşılaştırmalar yaparak tartışma ortamı yaratılabilmesi için dersliklerde taşınabilir bir bilgisayar ve internet desteği yeniden sağlanılmalıdır. Bu durum da 2 dönemdir teorik dersler de özellikle bölüm ve fakülte içinde aksamaktadır, halbuki dersin teorik olması da bilgisayar ve internet desteği verilememesi yönünde bahane edilmemelidir, bu da süregelen ve açıkça bilinen önemli bir eksikliktir. Teorik derslerin dünyadaki görsel uygulamalardan uzak kaldıkça ve etkinlikler altyapısızlık vb. organizasyon eksiklikleri nedeniyle ertelendikçe, teorik bilgilerin de kalıcı olamayacağı gayet açıktır. Disiplinler arası etkileşim sosyal ortamlar desteklenerek arttırılmalıdır.

Gereğini bilgilerinize önemle arz ederiz.

---

Duyuru

Bu dönem Sürdürebilirlik Etkinliklerine (SE) başlangıç olarak bir vebinar hazırlığı da iletilmişken, gelen çağrıyı sizlerle direkt paylaşıyorum, ilgili olanların kayıt sonrası rahatlıkla katılabileceği bir etkinlik olacaktır,  organizasyon için de ayrıca teşekkür ederiz, etkinlikte görüşmek üzere...

Not:

Katılmak isteyenleri eğer muh. / mim. / İletişim / eğitim fak.  içi bölümlerde uygun bir bilgisayar da varsa interneti iyi olan ortak bir amfiye de davet edebiliriz? 

Aksi halde dersler de var, o saatte sınıf olanakları ile ayrı ayrı katılım da az olacaktır, hocalarımdan öğrenci getirmek isteyenlere de böylece belki açık hem sanal hem de sosyal disiplinler arası bir ortam da sağlanmış olur..

https://bit.ly/ssm_webinar

Bilginize 

---

Anahtar 

SBPB-SS-PEF,NOHU-MF-SBP-SS-PEF,NOHU-SE-I,Kasım,2025,

Bknz.

Sosyal Sorumluluk (ŞBPB-SS-PEF)

=

https://ohusbp.blogspot.com/p/sosyal-sorumluluklar-ss-pef.html 

---

Çağrı

Cumhur Hocam Merhabalar,

Dilerim haberleşmeyeli iyisinizdir. Sürdürülebilirliğin Sorumlu Mühendisleri projemiz kapsamında bir başka etkinliğimizi size haber vermek istedim. 5 Kasım Çarşamba günü saat 15.30-18.00 arasında "Uygulamadaki Sürdürülebilirlik" isimli bir webinar düzenleyeceğiz. Sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

Bu webinar dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl etkilediğini, mühendislikte öne çıkan yenilikçi uygulamaların neler olduğunu ve sektörel dönüşümün sürdürülebilirlik ile kesiştiği alanları göstermeyi amaç ediniyor. Oturum başlıklarımız ise şu şekilde:
  • Yapay Zekânın Mühendislikteki Rolü
  • Mühendislik Kariyerinin Geleceği: Dijitalleşme ve Çok Disiplinli Yaklaşım
  • Mühendisliğin Dönüşümü ve Gençleri Bekleyen Gelecek

Üniversiteniz ile bölümünüz bünyesinde katılım göstermek isteyen ilgili akademisyen ve öğrenciler varsa kendilerine davetimizin ulaşması noktasında memnuniyet duyarız. Webinar özelindeki afişleri, programı ve duyuru metnini ek'te sizlerle paylaşıyorum.

Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

Sevgiler,


Pertev Furkan ÇANKIRI
Proje Yöneticisi
Sürdürülebilirlik Adımları Derneği

4 Kasım 2025 Salı

2025-2026 Çerçeve Proje Konuları

2025-2026 : Çerçeve Proje Konuları 

Öğrencilere yönelik serbest araştırma (bildirili) veya proje konularından derslere paralel yürütülen bazıları aşağıda veya yönlendirilen blog ve benzeri kaynaklarda verilmiştir.

Amaç 


Derslerde öğrenci hem notunu yükseltmek için hem de kişisel dosyasına koyabileceği özgün bir bildiriyi yada projeyi ders konularından ve kitaplarından yararlanarak araştırmayı en geç 1h yani 
baştan 3h-5h (2025 güz dönemine özel olarak bir kez 11h-13h)* yani böyle* zorunluluklar doğurmadan beyan ederek VFB için ek ödev de edinebilir.

Dersler ve Projeleri

Derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır.

Öğrenci gönüllü olarak her dönemin 3. haftası derse kadar bu konulardan birinde önce literatür taraması yaparak derse yaptıklarınız e-posta ile bulut üzerinden dosyasına koyarak sunacak şekilde gelir,

Sonra da 5.hafta derse kadar hedeflediği başlığı bir özetle ifade edecek şekilde ve saha araştırması ile destekleyecek tarzda özgün bir başlık altında amaç, kapsam ve yöntem önerisi şeklinde geliştirir.

Dersin e-postasına 3h ve 5h derse kadar:
3h önce kaynakçasını,
5h ise özet ve anahtar kelimelerle göndererek bu çalışmayı finale kadar geliştirmeyi hedeflediğini beyan eder.
11h proje formatını ve tam metni teslim eder. En az 30000-3500-4000 kelime ve %30 intihal ile sınırına dayanmadan teslim edildiğini gösteren intihal raporu da eklenmelidir.

---

Akış

Öğrenci bu amaçla öncelikle ilgili kitaplardan bölüm sonu kaynaklar üzerinden bir araştırma yapılabilir.

Sonra anahtar kelimeler tespit edildikçe, güncel bildiri ve makalelere erişim olanakları taranarak kaynak dökümü oluşturulur.

Okumalar hedefe yönelik hale geldikçe sınırlı alıntılarla metin şekillenmeye başlar.

Sahaya yönelik uygun bir yöntem tespit edilerek uygulanır.

5-13h arasında VFB öncesi bu tür teslimdeki çalışma en az 4000 kelime olmalı ve özgünlüğünü koruması için %30 intihal ile sınırlandırılmalıdır.

----

Örneğin;
1s

1 sınıf derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır:

Güz/Bahar
SP1+2
1s sp1+2

sp1 1k:

1b

Tarihten Günümüze Şehirleşmenin Gelişimi

Mekânsal modeller ve araştırmalar 


2b

Göç sorunları 

Anadolu Türk Şehirlerinin Tarihi Gelişimi


3b

Şehir Planlamasına Modern Yaklaşımlar

İmar ve çevre mevzuatı


4b

Ülkemizde Konut Sorunu ve Politikaları

Konut Politikalarında Etkin Yeni Sistem: Kentsel Dönüşüm ve Mevzuat


Her kitapta böyle ilgi çekici konu başlıkları serbest olarak seçilebilir.

...


İYE


1k And Trh

Tarihten Günümüze Şehirleşme


2k TBK-Tarih boyunca kent

Dönemsel Mekânsal Araştırmalar

----


Örneğin;

2s


2.sınıf derslerin kitaplarına göre 2025-26 yılı çerçeve proje konuları aşağıdadır:



2s PKT


1k KPK_Kentsel Planlama Kuramları

Planlama Kuram ve Tekniklerinin araştırilarak görselleştirilmesi


2k S_Sehir

Batı odaklı şehir teorilerinin eleştirisi


3k ST_ Şehir Teorileri

Doğu odaklı şehir teorilerinin geliştirilmesi


4k Teori ile pratik arasında / Şehir düşünce merkezi

Mekansal araştırmalar ve özgün metin çalışmaları


---


2s SC


1k+2k+3k+4k

Şehir coğrafyası

Fiziki coğrafya

Beşerî coğrafya

Ekonomik coğrafya


4k

Jeopolitik



---


2s İCH


1k ih

İmar ve çevre mevzuatı


2k ib

İmar uygulamaları


3k chy

Çevre hukuku ve yönetimi


4k kd

Kentsel dönüşüm saha çalışmaları


----

3h


ŞKY


1-3-6-10k


Koruma politikaları

Koruma ve yenileme projeleri

Restorasyon sorunları (sahadan hatalar)

Koruma mevzuatı

Korumada katılım ve yönetişim


----


Bknz.

TÜBİTAK 2209-A*,

Konu ile ilgili önceki duyurular


* https://tubitak.gov.tr/tr/burslar/lisans-onlisans/destek-programlari/2209-universite-ogrencileri-arastirma-projeleri-destekleme-programi


---


Bölge Bilimi


Öğrenciler için belki biraz daha geçerli ama ileri ve disiplinler arası diğer genel çalışma konuları da altta verilmiştir.


Bu konularda izlenebilecek 2025 için güncel etkinlikler ve yayınlar:





We will have the following sub themes:

    • International Trade and Economics of Globalization
    • Sustainable Development
    • Political Economy
    • Macroeconomic Policies
    • Inflation and Price Expectations
    • Inequality, Growth and Development
    • Maritime Economics and Markets
    • Financial Markets, Institutions and Integration
    • Labor Economics
    • Industrial Relations
    • Poverty
    • Gender Issues
    • Institutional Economics
    • Regional Economics
    • Natural Resources and Environmental Economics
    • Energy Economics
    • Transportation Economics
    • Agriculture, Food Security and Adaptation
    • Disruptive Technologies
    • Geopolitical Risks and Cross-Border Financial Spillovers
    • Climate Change
    • Food Scarcity

---

Duyurular

3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:
145+# olup,
burada yayınlanan haberler,çağrılar ve açıklamalar öğrencileri yönlendirmek için önemli bir danışmanlık hizmeti vermektedir.

Temel blog 145+#

2025:87+
2024:45
2023:18

---

Anahtar


Çerçeve Proje Konuları,1s,2s,3s,4s,TÜBİTAK 2209,Duyuru,Çağrı,2025,2024,2023,2023-2024,2024-2025,2025-2026,


1 Kasım 2025 Cumartesi

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar (VFB)

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar

2025-2026 Güz döneminden itibaren tüm sınavlar için kurallar alttaki gibi yeniden güncellenerek belirlenmiştir:

Tüm sınıflara verilen tüm dersler için bu kurallar dönemsel ve eşzamanlı olarak geçerlidir.

Öncelikle 1s için duyurulmuştur: 

2025-2026 Güz Sınavlar ve Kurallar (VFB)

Diğer sınıflar yeteri kadar deneyim, öngörü ve bilgi sahibidir. 
Yine de bu uyarıları tekrar dikkatlice okuyunuz, sınavlarda da sürekli tekrar edilmez.

---

Kalite toplantıları 

Geri bildirim görüşmeleri için geçmiş dönemlerdeki gibi kalite toplantıları artık yapılmayacaktır.
Sınav öncesi ve sonrası derslerin başında bu görüşler alınıp hatırlatmalar da kısaca yapılacaktır.
Bilgi sahibi olmak için blog duyurularının öncelikle okunmuş olması ve derslerin izlenilmesi esastır.   

---

Hatırlatmalar

Tüm sınavlar klasik sorulardan oluşur. Sınavlarda test yapılmaz, kurallara uyulur.
Aksi hallerde uyarı yapılmadan kağıt alınır.

5h  devamsız olanlar sınava giremez, girse de çıkarılır! Yoklama esastır.
Sınava geç kalınmaz.

Bknz.
Kurallar için;
Temel Blog/Üst Menü/

1s Blog/Üst Menü/

Sorular gelen kitaba göre konu/bölüm sıralıdır. 
Kitap-Soru puanları tablodaki gibidir, 
Soru sayısı ve her kitap grubu soru belli bir puan ağırlığına göre 
değerlendirilir (4-6p arasında).  
Sınavda ilgili kitap (1234k) soru grubunun başında ve sorunun yanında da puanı ayrıca yazılıdır. 
Sorular ilgili 2 veya 4 kitaptan gelir, yanıtlar da yine aynı kitaplardan olmalıdır. 
Yanıtı bilinmeyen sorulara genelleme yanıtlar verilmemesi beklenir. Çünkü sınavlarda genel kültür sorusu sorulmaz, çıkarım ve yorum istenilmedikçe de yapılmaması gerekir. 

Hangi sorulara yanıt veriyorsanız, başına soru numarasını yazınız. 

Sınav başında ve sonrasında başka sorunuz varsa asistana iletiniz.

(Ders akışları ve sınavlar hk.da bilgi için, geçmiş dönemlerin duyurularını da okuyunuz.)

Sonuçlar da 1 hafta içinde OGRIS'te kesinleşerek duyurulur. 

Başarılar.

---

Anahtar

Vize,SP1,2025-2026,2025-2026 Güz,SP1_Şehir Planlama-I,Kitap-Soru-Puan Dağılımı,1s,1SBP2025,VFB,Final ve Bütünleme,

6 Ekim 2025 Pazartesi

SBPB-SS-PEF/NOHU-SE-I: Sürdürülebilirlik Etkinlikleri-I çağrısı

SBPB-SS-PEF: Sürdürülebilirlik Etkinlikleri-I çağrısı 

(SBPB-SS-PEF: ŞBP Bölümü sosyal sorumluluk proje etkinlik faaliyetleri)

(Seminer, paneller, çalıştaylar ile yarışmalar)

---

Sayın hocalarım,  

Altta fakültemize, ilgili bölümleri ile diğer  fakültelere, linkte/yolda ise öğrencilere de ilettiğim kurum ve kuruluşlarla birlikte yapmayı düşündüğümüz sürdürülebilirlik konulu ortak bir etkinlik (seminer vs) olacaktır:

https://surdurulebilirlikadimlari.org/surdurulebilirligin-sorumlu-muhendisleri/ 

Sizlerin görüş, öneri ve iletişim ağından gelebilecek tekliflere de üniversite yönetimi görüş ve vizyonu doğrultusunda açık olacağız.

Dolayısıyla yapıcı ve gönüllü katılım sağlanabildiği ölçüde sürdürülebilirlik temasnda olabileceği kadar diğer ortak sahiplenen temalarda da atölyeler, seminerler, vb. gibi birçok etkinliklerimiz de olabilir. Öğrenci merkezi yaklaşımları bu yolda geliştirmeye dönük katkılara da yine  açığız.

Fakültemiz de Şehir ve Bölge Planlama dışında Mimarlık ve Peyzaj Bölümü olarak katkı sağlamayı isteyen tüm değerli hocalarıma şimdiden çok teşekkür ederim. Aynı teşekkürü Eğitim fakültesinde ve iletişim fakültesinde görev almak veya gönüllü sunum ve sergileriyle katılmak isteyen tüm hocalarımıza da gönülden iletiyorum.

Gelecek dönem etkinliklerimiz üniversite yönetimi görüş ve vizyonu doğrultusunda başlayabilir, sonra da ilgili komisyonların önderlik ve katkıları ile ortak güçlü bir sinerji oluşursa devam edebilir, ayrıca paneller, çalıştaylar ile yarışmalar vs. şeklinde çeşitlenebilir. Bu konularda da şimdilik sadece öneri getirmek istiyor olduk. Bu formatlar sizlerin katılımına göre ortak bir zemin de bulunduğu ölçüde birleştirilip, uzatılabilir, değiştirilebilir. 

Fakültemizde öğrencilerimize şu linkteki gibi ilk çağrımızı/duyurumuzu yaptık, ileri proje çalışmalarına da gidebilecek bir yolda öncelikle yerleşkemize sonra da yakın çevremize ve Niğde'ye daha çok sahip çıkabilecek duruma gelmeyi arzu ediyor olduğumuzu bu vesileyle kısaca ifade ediyoruz:

(1)

https://ohusbp.blogspot.com/2025/10/surdurulebilirligin-sorumlu.html

Etkinliklerin etki derecesini arttırmak için öncelikle görevlendirmeler neticesinde bölüm sayfanıza ve fakülte sayfalarına konulması da belki daha uygun olacaktır, 

Bu ortak etkinlikler belki fakültelerden yoğun katılım olursa, kongre merkezi  konferans salonunda da yapılabilir, sürdürülebilirlik gibi bir konunun geniş kapsamından ötürü izleyeceğimiz diğer bürokratik yolları da aşarsak, hızla sonuç  alabiliriz, bu konuda uygun salonunun ve buluşmaların sağlanabileceği gibi diğer görevlendirme gereken hususlarda okulumuzun ilgili birimlerinin de desteklerine ihtiyacımız olduğu açıktır. 

Örneğin; 

Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

Öğrenci Kulüplerimiz, ...

Yer tahsisi konusunda kongre merkezi (Min.-Max.: 200-250 kişi) veya fakülte amfi vb. salonları. (Min.-Maks. : 100-150 kişi)

Ayrıca konuyla ilgili öğrenci projeleri için de, öğrencilerin ilgi ve katılım durumunu teşvik edecek pek çok öneri etkinliklerde ve yine burada paylaşılacaktır. 

Dolayısıyla bu tür bir organizasyon konusunda durumu bilgilerinize şimdiden  iletmek isteriz.

Öğrenci kulüplerimizin ve değerli hocalarımızın rehberliğinde sürdürülebilirlik etkinliklerine olası katkıları da bekliyoruz.

Etkinliklerimizi gönüllü katılım sağlayabilecek hocalarımızı diğer öğrenci duyurumda (1) ilk taslak bir listeye ekledik,  öğrencilerle temasında bu konularda gönüllü rehberliği güçlendirmeyi ümit ediyoruz.

Gereğini saygılarımla bilgilerinize arz ederim. 

Not:

Webinar 

Blogtan izleyiniz.

https://ohusbp.blogspot.com/2025/10/sbpb-ss-pefnohu-se-i-webinar.html

GELECEK ve AKIŞ için;

(1)

https://ohusbp.blogspot.com/2025/10/surdurulebilirligin-sorumlu.html

Aziz Cumhur KOCALAR 

----

Anahtar 

NOHU-SE-I,NOHU-SE,Sonbahar Etkinlikleri,2025-2026,2025-2026 Güz,Mektup,Organizasyon,ŞBPB-SS-PEF,Öğrenci kulüpleri,Sürdürülebilirlik etkinlikleri,



5 Ekim 2025 Pazar

SBPB-SS-PEF/NOHU-SE-I: Sürdürülebilirlik Etkinlikleri -I

SBPB-SS-PEF: Sürdürülebilirlik Etkinlikleri-I

(SBPB-SS-PEF: ŞBP Bölümü sosyal sorumluluk proje etkinlik faaliyetleri)

(Paneller, Seminer, Çalıştaylar ile yarışmalar)

Mühendislik ve Mimarlık Fakültelerine ortak bir etkinlik çağrısı olarak bu sayfayı öncelikle öğrenciler ve etkinliklere rehber olacak hocalarım için paylaşıyor ve organize olmayı diliyorum.

Sayın hocalarım, 

Sürdürülebilirlik Etkinlikleri konusunda çağrıyı şu yoldan* okuyarak katılım sağlayabilirsiniz: 

(2)
---

Sevgili Öğrenciler,

Alttaki konularda proje araştırması yapmaya başlayabilirsiniz, 

ŞBPB-SS-PEF kapsamında sizlerle her dönem genişleyen bir aile olarak ortaklaşa projeler yaratmak üzere etkinliklerde bir araya gelmenin yollarını inşa ediyoruz.

Proje konuları 

Temel Kapsamlar/Çerçeveler: 

  1. Sürdürülebilir Şehirler
  2. İklim değişimi
  3. Enerji
  4. Toplumsal Cinsiyet
  5. Temiz Su ve Sanitasyon
---

Sürdürülebilirlik Etkinlikleri-I (Sonbahar) 

Bu yarıyıl içinde sizlerle başka etkileşim olanakları da sağlanacaktır: 

Gelecek yarıyıllar içinde disiplinler arası ortak bir etkinlik organizasyonuna başladık, devamı için ise fakülteler, bölümler ve sponsorlarla ikincil görüşmeler sürmektedir.

Lütfen eğer görüş ve önerileriniz varsa iletmek üzere aşağıdaki ilgililerle temas kurunuz.

Webinar:

Blogtan izleyiniz.

---

Sürdürülebilirlik Etkinliklerinin ilk destekleyici akademisyenler listesi

Disiplinler arası Katılım: 4 Fakülte
Destek:  8/10/2025: 14 öğretim üyesi* (9+2+1+1)
*e-posta adresleri de sayfalarında mevcuttur.

Mimarlık Fakültesi

Prof. Dr. Selim KILIÇ

Prof. Dr. SEMİHA AKÇAÖZOĞLU
sakcaozoglu@ohu.edu.tr

Prof. Dr. Tülay EZER

Doç. Dr.  Aziz Cumhur Kocalar
cumhurkocalar@ohu.edu.tr 

Doç. Dr. Cüneyt Bağdatlı
cuneytbagdatli@ohu.edu.tr

Doç. Dr. TUĞBA İNAN GÜNAYDIN

Doç. Dr. İLKNUR ACAR ATA

Doç. Dr. AYŞE AKBULUT BAŞAR

Dr. Öğ. Ü. BURCU İMREN GÜZEL

Dr. Öğ. Ü. EMEL EFE YAVAŞCAN

Dr. Öğ. Ü. Seval Yılmaz 
sevalberk@ohu.edu.tr

Mimarlık Fakültesi ve
Mühendislik Fakültesi:

Doç. Dr. Aslı Bozdağ
aslibozdag@ohu.edu.tr

Mühendislik Fakültesi:

Prof. Dr. NESLİHAN DOĞAN SAĞLAMTİMUR
nds@ohu.edu.tr

İletişim Fakültesi:

Doç. Dr. CANAY UMUNÇ

Eğitim Fakültesi:


Doç. Dr. ÇİĞDEM DOĞAN ÖZCAN

---

GELECEK ve AKIŞ

Ayrıca gelecek yarıyıllara 2026 Mayıs ayında (ve her dönem) en az 1 günlük ortak bir Sürdürülebilirlik Etkinlikleri de düzenlenebilir olursa, seminer vermek yada sergi açmak isteyen hocalarımızın ilgili hocalarımızla yazılı/sözlü temasa geçmesi ve yine yazılı en az 15 dak. bir sunum başlığı/özeti/anahtar kelimeleri bildirmesi listelerin ve dönemlik programlarla düzenli organizasyonların yapılmasını da sağlayacaktır. 

(Bahar ve Güz dönemsel bir sonraki gelecek program misafir ve ilgili akademisyenle en az iki kişi sunum ve bir sergi yapacak şeklinde kesinleştikten sonra eğer o programda bir aksaklık olacaksa, sıradan sonraki programa talip olan katılımcıların da yedek bir hazırlık yaparak sırada olması sayesinde erken katılıma da hazır bulunması beklenecektir.)

Bu etkinliklere öncü olabilecek hocalarınmıza da konuyu ve yukarıdaki çağrıyı linkten* paylaşabilirsiniz.
(2)

veya açıkça

Duyurular da şimdilik sıralı (ve numaralı referanslar olarak) bu blog üzerinden yapılmaktadır, sağdan ve etiketlerinden (NOHU-SE) izlenebilir.

Ör:
(1)


---

Gelecek Program

SE-I

Mayıs 2026

Sürdürülebilirlik anlatıları: Medyada yeşil söylemin dönüşümü
+?

SE-II

Aralık 2026

+?

---

Anahtar

NOHU-SE,NOHU-SE-I,

Sürdürülebilirlik,İlkbahar Etkinlikleri,2025-2026,2025, 2026,Bahar,Güz,Organizasyon,SBPB-SS-PEF,Öğrenci kulüpleri,Sürdürülebilirlik etkinlikleri,2025-2026 Bahar,
2025-2026 Güz,

SBPB-SS-PEF: LIBRARY DIGITAL SCHOLARSHIP PROGRAM, FALL 2025 (ONLINE)

SBPB-SS-PEF: 

(SBPB-SS-PEF: ŞBP Bölümü sosyal sorumluluk proje etkinlik faaliyetleri)

---

LIBRARY DIGITAL SCHOLARSHIP PROGRAM, FALL 2025 (ONLINE)

Research Data Management and Open Access for Cultural Heritage

Speaker: Dr. Nurdan Atalan Çayırezmez, Digital Repository Manager, The British Institute at Ankara
Date: 14 October, Tuesday
Time: 15:00
Location: Online


Research data management, open access, and FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable) principles are new challenges for researchers. This training will cover topics relevant to creating a data management plan for the cultural heritage field. We'll provide a basic introduction to file renaming, understanding datasets (GIS, 3D, Geophysics, etc.), organizing your dataset, and preparing it for a digital repository. During the discussion session, we will address copyright issues.

Please bring your own dataset, and we will answer questions using real examples.

Dr. Nurdan Atalan Çayırezmez is a Near Eastern Archaeologist and has a Ph.D. in Information and Records Management at Ankara University. She has a Master's degree in Settlement Archaeology from Middle East Technical University. She has expertise in using remote sensing and Geographic Information Systems (GIS) at archaeological sites. She worked as a Culture and Tourism expert for the Ministry of Culture and Tourism (20042018). She is currently working at the BIAA as Digital Repository Manager.

Since 2021, she has been the founder and coordinator of Dijital Kültürel Miras Ağı (Digital Cultural Heritage Network in Turkey).

https://nurdanac.com

LIBRARY DIGITAL SCHOLARSHIP PROGRAM, FALL 2025 (ONLINE)

Please click here to register.

---

Anahtar


Dijital Kültürel Miras Ağı,Sonbahar Etkinlikleri,2025,Online,SBPB-SS-PEF,

1 Ekim 2025 Çarşamba

2025+ Güz Süreci - İlk ve Son Uyarı - 2h

2025+ Güz Süreci - İlk ve Son Uyarı - 2h

Sevgili öğrenciler, 23

Haftalık güncelleniyor, süreç işliyor...

3h

"Bir millet her nesilde yeniden doğar."

Bu, umutlar doğuracak bir söz fakat sözün sahibi aslında sürekli bizi gelen çöküşe karşı uyarmştır. Artık ondan yeni bir söz duymamız da mümkün olmadığından faniliği de hiç unutmamamız gerekir. Buralardaki kalan ömrümüz sınırlı olduğuna göre söylenecek sözlerden yine geç olmadan kaçınmayalım. Ancak yine de her hafta biraz daha gecikmiş oluyoruz.

2h

Her sene ileriye doğru gitmek yerine sürekli frene basıyoruz, ilerleme kat etmek için işbirliği gerçekleştiremediğimiz gibi bireysel çıkarlarımızın da bir gün gelip batabileceğini göremiyoruz. 

Örnekler yakın geçmişten olduğu kadar bu dönem de yine  kendisini açıkça gösteriyor.

Aradığımız ve pek bulamadığımız özellikler: 

3h,

Dalgalarla Diyalog

Merak, kodlama-programlama, zeka, tahammül, ataklık, gereklilikler, etkileşim, açıklık, verimlilik, ilerleyiş, çaba, organizasyon, liderlik, rehberlik, döngüsel, ...

2h

Metafor: Dipsiz kuyu

Sorumluluk bilinci, görev anlayışı, öncü ve özgün yaklaşımlar, kararlılık, istikrar, öngörü, katılım, işbirliği, samimiyet,  dürüstlük, iletişim, derse hazır olma, yeterlilikler, özgüven, cesaret, dayanışma, açıklık, geri bildirim, akılcılık, şeffaflık, özeleştiri, güven verme, denge, ...

Yeni sınıfların daha istekli organize ve hazırlıklı (proaktif) gelmesini beklerken, sorunları sorumluluk alıp çözemeyecek kadar geri planda olduklarını ve orada da kaldıklarını anlamaya başlıyoruz.

Diğer sınıflar da derslerin karşısında halen ve sürekli aksiyon almaktan aciz kalıyor, adeta mucize bekliyorlar...

Hayatın akışını sekteye uğratmaya kimsenin hakkı yok. Olumsuz, takıntılı ve sürekli patinaj yapan yaklaşımlardan uzaklaşın ve yanına bile yaklaşmayın.

Tercih sizin, oyalanacak halimiz de vaktimiz de yok, yapacak çok işimiz var ve yolumuza devam ederiz, kimsenin nazına, yersiz ve haksız bahanelerine pek  katlanamayız.

Başarı süreçte hak edilir, sınavdaki yanıltıcı olabilir, ona pek güvenmeyin, kariyerinizi de böyle şansa bırakmayın.

Anahtar 

2025 Güz Süreci,İlk ve Son Uyarı,2025,2025-2026,2025-2026 Güz,Uyarı Serileri,Uyarı, Başarı,Mesleki Rehber,



Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Devamsızl/ık

Devamsız/lık Bu ana blogta önemli bir menü sayfasında kısaca hemen kısaltmalara da yer verelim ki, etiketleri de yakalayıp izlemeyi kolaylaş...