13 Kasım 2025 Perşembe

Vize Günü Saptamalar ve Değerlendirmeler

Vize Günü Saptamaları ve Değerlendirmeleri 

Vize Değerlendirmeleri 

Bknz. Kalite, Ders, Ref.Tablo, kap, VFB, Başarı, Sınav, Danışman, vs.

---

Her dersin vize analizi de ayrıca yapılmaktadır.
Bknz. 1s/2s Sınıf Blog Duyuruları

Dönemsel En Genel Analizler 
Bknz. Temel Blog Duyuruları (1s/2s Sınıf derslerindeki Dönemsel ortak çıkarım ve çözümlemeler ile Gelecek öngörülerini kapsar.)


---

Sınava sonundaki kalite toplantısı

Sınav sonunda çoğu öğrenci beklemek istemediği için sınava sonundaki kalite toplantıları da sadece gönüllü olan ve son 20 dak.da kalanlarla yapılmıştır. 

SP1

8 öğrenci katılmıştır.

Sınavlar geçmişte bir buçuk saat idi. Ancak bu durum denenmiş ve mevcut öğrenci profili ile ~%90 gereksiz hale gelmiş bir yöntem halindedir, çünkü 2.kağıda geçilmediği gibi erken çıkanlarda ve sınıfın çoğunda birinci kağıdın arkasına bile geçilmediği yada sınırlı geçildiği görülmüştür. Yani verilen 1 saatlik süre de kullanılmadan sınavdan çıkılmaktadır.  

(Sadece 2 kağıt veren-2 öğrenci /8 toplantıda olan/47 mevcut  / 34 giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)

SC (Seçmeli)

7 öğrenci katılmıştır.

(Sadece 2 kağıt veren-2 öğrenci /7 toplantıda olan/22 mevcut  / 21 giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)

---

PKT

Başka sınavları olduğundan toplantı yapılamamıştır.

(Sadece 2 kağıt veren-6 öğrenci /33 mevcut  / 27 giren öğrenci içinde gereksinim duyduğunu ancak sınava sonundaki kalite toplantısında ifade edebilmiştir)


---

İlk Saptamalar

Kağıtların arka yüzü bile kullanılmadan sınıfın yarıdan fazlası bazı derslerin sınavının yarısında çıkmıştır.

---

İkinci kağıda geçme eyilimi

İkinci kağıda geçmeye gerek duyan öğrenci sayısı 2 ile 10 kişi arasında derse göre değişmektedir...
Ör: SC (Seçmeli) - Mevcut 22, Sınava Giren 21 - Sadece 2 kişi

Öğrenciler verilen bir saatlik süreyi değerlendirmek yerine soruları bile okumadan çıkmaktadırlar. Okuyup düşünce odaklama ve yanıt yazmaları anlaşılan zorluk içermektedir, yanıtların zaman alması ise pek bahane edildiği gibi asıl gerekçe değildir ve buna hiç çaba dahi sarf etmemektedirler. Sınavın sonunda kalan 6 kişiyle kısa görüşülmüştür.

---

Sınav Süreleri (Artık 1 saat) 

Kaynakların sınırlılığı nedeniyle sınav süreleri 1 saatte sınırlandırılmıştır. 

Yukarıdaki saptamalara göre geçmişte bir buçuk saat olmasa da, bu da denenmiş ve mevcut öğrenci profili ile ~%90 gereksizleşmiş (Sadece 2/47 öğrenci gereksinim duyduğunu sınava sonundaki kalite toplantısında ifade etmiştir) bir yöntemdir, ancak süreniz kullanılmadığı tekrar tekrar görülmektedir. 

---

Gelecek 

Bu durumda gelecekteki sınavlarda da şimdiki gibi 16 - 20 tane soru sorulması da anlamsızlaşmaktadır. Soru sayısı finalde 10'a kadar düşebilir! 

Bknz. Blog/lar ve Diğer hususlar

---

Diğer ilginç durumlar 

Dersi şartlı geçtiği halde notunu dahi öğrenmeden şartlı geçtiğini bile bilmeden sınava giren bir örnek öğrenci olduğu görülmüştür. 

Öğrenci sınav soru kağıdını gördükten sonra saptanmıştır. Hem sınav tutanaginda dersi yeniden aldığı için ismi vardır, hem de bu dersi niye aldığını ifade edemeyecek kadar durumundan bir haberdar. 

Sınavda durumu kendisine sorularak yanıt alınamayınca geçmiş sınav dökümlerinden önceden bilinmediği halde sınavda özel olarak araştırma yapılıp, kendisi öyle fark edilip, kısaca sorgulanmış ancak net bir yanıtta alınamadığı için kendi durumu ile ilgili kendisinin karar vermesi istenilmiştir. 

Öğrenci vizede boş kağıda yakın bir teslim yaparak ayrılmıştır.

2

Geçen yılda başka bir dersin sınavında yine bu kez tam başarılı olduğu halde sınava giren başka bir öğrenci olduğu da  görülmüştür.  

Bu anlamda şimdiki 3 sınıflar yani 2023 girişliler böyle ilginç örnekler sergilemektedirler.

Bknz.


---

Son Uyarı 

Benzer durumlarla tekrar karşılaşılmaması için tüm sınıflar sınavda son kez uyarılmıştır.

Devamsızlıklar ve yeni OGRİS in yarattığı karmaşa yetmiyormuş gibi bu tür örneklerin de bu kez sınavlar esnasında ilginç bir şekilde ortaya çıkıp, ancak dikkatli Bir gözlemle saptanıp  ve doğru bir uygulama izlenerek ayıklanması ile uğraşmak yeteri kadar zaman ve emek harcamaya sebep olmakta, gözetmem ve yürütücüleri de oldukça aşırı derecede yormaktadır. 

Öncelikle öğrencilerin ve idarecilerin dikkatine...

---

İlk yorum 

Tıpkı T proje konusundaki deneyimlere gösterdiğiniz katılım eksikliğindeki gibi 4 yıllık lisans eğitim sürecinize dair öncelikle derslerde gösterilen emeklerle ve sınavlarda kazanılan başarıyla yolculuğunuzun gecikmeli de olsa artık başlayarak nitelikli bir şekilde ivme kazanması gerekmektedir.

Sorumluluk içermeyen, ciddiyet göstermeyen, disipline olmakta zorluk çekenler için zorluk giderek artacaktır.

---

Öneri

Öneri, derslere kitaplardan zamanında ... çalışılması ve bunun sınavlarda yazılı olarak tüm sorulara temas şeklinde kendini göstermesiyle başlayacaktır.

Bknz. Kalite, Ders, Ref.Tablo, kap, VFB, Başarı, Sınav, Danışman, vs.

Bknz. Blog/lar ve Geçmiş 


---

O_Devamsızlar, Sınava Girmeyenler, Alttan Alanlar, Şartlı Geçenler vs.

Devamsızlar geçen dönemlerdeki gibi sınavları meşgul eden hususlardan biriydi, bu yıl Yeni OGRIS ile birlikte başka kaotik durumlar eklense de bunlar da nihayet uyarılarla aşılabildi.

Bknz. Yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İ...

---

Ayrıntılı Dersler ve Vize Analizleri

Derslerin ve Başarıların Kademelendirilmiş Gruplan...

---

Anahtar 

Vize değerlendirmeleri,2025 Güz Süreci,2025-2026,2025-2026 Güz,Çerçeve Proje Konuları,Başarı,Kalite,Başarısızlık, Gelecek,Sonbahar,Vizeler,VFB,İkinci kağıda geçme eyilimi,

Proje-Tübitak-2209-A Hazırlık Rehberi (PHR) ve Toplantısı

Proje-Tübitak-2209-A Hazırlık Rehberi (PHR) ve Toplantısı

Proje-Tübitak-2209-A Hazırlıkları 

---

13.11.2025-SC Vize Sonrası Toplantı 

2s bazı öğrencilerle SC vizesi sonrası proje hazırlıkları konusunda rehberlik için toplantı yapılmıştır.

Mevcut Durum Saptamaları

Öğrencilerden sınav sonuna kalıp ilgi gösterenler dışındakiler toplantıya katılmamıştır.

Toplantı ise 2s ın başka sınavları da olduğundan yine kısa sürmüştür.

1s ise hazır bulunurluğu olmadığından toplantıya yine katılamamıştır (Önceden de temsilcileri (Elif)  tarafından duyuru da yapıldığı halde)... 

Proje hazırlama konusunda öğrencilerin bazısı çaba gösterirken bazısı da da projeye uzak kalmaktadır.

Ayrıca öğrencilerin çoğu haftaya da okulda olamayacağını ifade etmekte ve yoklama alınmamasını istemektedir.

Öğrenciler proje hazırlama yerine, vizelerle ve proje dersi ile meşguliyetlerini sürekli dile getirmekte ve proje konusunda ise sürekli eylemsizliğe yönelmektedirler.

Teorik/Sosyal derslerde ise uygulama saati olmadığından proje konusunda yol alınabilmesinin öğrencinin ancak özel istek ve çaba göstermesi ile mümkün olacaktır.    

Tüm bunlara karşın yol alınabilmiş bir kaç öğrenci ile aşağıdaki gibi çalışılmaya başlanmıştır. Diğerleri de yine özenle teşvik edilmişlerdir. Bu konuda dönem başından bu yana sürekli karşılıksız gönüllü bir şekilde kaynak harcanmış ve öze kütüphane de öğrenciye açılmıştır. 

Katılım sağlayan öğrencilerle gelinebilen son noktada belki birlikte çalışma temposuna dayalı bir sonuç elde edilebilir. O yüzden bu konuda da ancak mütevazi bir sonucun 18.11.2025 tarihinde yine de alınacağı umulmaktadır.

---

Proje Hazırlık Rehberi (PHR) 

Proje hazırlıklarında öncelikli alanlardan ağırlık verdiklerimiz ve onların dışında da özgün proje önerilerine de açık destek sağladığımız üretken, yaratıcı ve dayanışmacı özel bir dönemdeyiz.

1 sınıf ve 2 sınıf içinden örnek teşkil edebilecek potansiyel öğrencilerimizin öne çıkmaları için son öneri ve son çağrıdır, konu ilgili bölüm sitesi olarak bu temel blogta yeniden vurgulanmaktadır:

* Proje teslim suresinin 18 Kasım 2025 tarihine uzatılmış olması avantaja çevrilmelidir. Gelecek hafta vize sonrası memleketine gidecek öğrencilerin bu konuda feragat ederek hazırlık yapmaları önerilir. 

Bu konudaki danışmanlık öncelikle yüz yüze ve Şehircilik Kütüphanesi üzerinden verilmektedir. Dolayısıyla yarın sabah ve cuma günü öğrencilerin önceden konu ve başlık ile ön çalışma yaparak ardından da yazışarak randevu talebiyle varlık göstermesi esastır.

Konu ile ilgili olmayan, yetersizlik hisseden, öncelikle daha önce proje yapmış olan  arkadaşlarımdan faydalanabilir.

Sınıfta bu konuda yapılan taleplere karşılık önerileri değerlendirmeyenler için tekrar tekrar gayret sarf edilemeyecektir.

Bõlüm kaynakları oldukça sınırlıdır. O yüzden zaman ve emek hak etmeyenlerle uğraşılması mümkün değildir. 

Bu konudaki en başarılı yolculuk deneyimleri öncelikle derslerde gösterilen emeklierle ve sınavlarda kazanılan başarıyla gelmektedir.

Sorumluluk içermeyen, coddiyet göstermeyen, disiplini olmakta zorluk çekenler için öneri, derslere kitaptan çalışılması ve bunun sınavlarda yazılı olarak tüm sorulara temas şeklinde kendini göstermesiyle başlayacaktır.

Bknz. Vize değerlendirmeleri

https://ohusbp.blogspot.com/2025/11/2025-2026-cerceve-proje-konular.html?m=1

---

Anahtar 

Proje,T2209-A,Hazırlıklar,2025/11,Tübitak,Danışmanlık,Proje Hazırlık Rehberi,Şehircilik Kütüphanesi,Danışmanlık,

12 Kasım 2025 Çarşamba

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım:

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen yıllardan devamsız olup halen devamsızlığını sürdürenler ise vizeye yine giremez!

Sınava Gir/in:
Başlıkla benzer durumda olanlar sınava girsin.

Sorun:
Sistem devamsız olanları istedi ve geçen seneden devamlı olanları ayrıştırmadı,  Dolayısıyla hata yaptırtdı, yani sehven devamsız işaretlemiş oldunuz. Şimdi de not girişi bloke oldu. 

Çözüm:
Durumu İYS ile bu kez de öğrenci işlerine yeni bir soru talebiyle alttaki 3 ekle beraber izah edin ve 
bilgi işlemden benim de alttaki benzer sorun için 2. Kez iys sistemi üzerinden yazdığım 2. açık talebime de atıfta bulunarak not girişini yapabilmem için siz de (bu kez hızlı çözüm için) öğrenci işlerine şöyle talepte bulun/un:

3 derse (pkt,sp1,sc) not girişinin tam olarak yapabilmesi için
(Ref1:2.Acil Çözümdeki gibi) gereğini arz edin.

Ref1:
2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders (pkt,sp1,sc) için de işaretlenen tüm devamsızlıkların tekrar kaldırmasını bekliyoruz. 

(Ben de ayrıca birazdan benzer açık çözüm için bir de öğrenci işlerine talep yazacağım. )

---

Ek Referanslar - 3 ek:

Ek1-2.Yeni ve tekrar açılmış İYS  talep detayları-12/11:

Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25
 (1. Talep 7.11.2025 : altta verilmiştir ancak iys sorun çözülmediği halde istek  tamamlandı der, Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek hemen alttaki gibi 12.11.2025 sabah erken tekrar açıldı, acil çözüm bekleniyor...)

1.Süren Sorun: 
Son mesajıma (1. Talep 7.11.2025) yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım gibi bugün sınava girerlerse notlarını da giremiyorum.

 2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders için de işaretlediğim devamsızlıklarınín tekrar kaldırmasını bekliyorum. 

3.Bilgi işlemin mevcut ve halen süren yetersiz yaklaşımı: 
Sistem devamsızlıkları vize de değil, dönem sonunda işaretlemem gerektiğini sadece girişte gecikilmiş bir uyarı olarak iş işten geçtikten sonra yani hatalı işaretlemelere sebep olup  yaptırdıktan sonra ancak  şimdi hatırlatmakla yetiniyor ve not girişini de devamsız işaretlemelerim nedeniyle bloke etmiş durumda. 

4.Beklenen uzun süreceğine anlaşılan gerçek çözüm: 
Bu çözümü gerçekten devamsızlıkları varsa seçenek olarak sunmalıydı, devamlı olanları ayrıştırıp uyarabilmeliydi, bunun da uzun vadede düzeltilmesini bekliyorum, o yüzden halen açık istek olarak duran yazdığım son mesaj ya halen anlaşılamadı ya da henüz bir şey yapılamadı ama açık ve net bir karar yanıtı yazılması beklenirdi. Acil son çözüm onerim: Gereğinin acilen yapılmasını rica ediyorum.

----
Ek 2-İYS Özet Görüntüsü (2 ilişkili talep)

2. talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25 
05:xx:xx
Henüz Açık 

+
1.talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
7 Kas 25
Tamamlandı der

---
Ek3-İYS 2 Talebin Detayları:

07 Kas 25 05:50

NOHULogin
AZİZ CUMHUR KOCALAR

İstek Yönetim Sistemi
 İsteklerim
İstek Arama...
Yeni İstek
1.Süren Sorun: Son mesajıma yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım ...
12 Kas 25 06:32

---

Yeni İstek
07 Kas 25 05:50

 Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Li...
07 Kas 25 05:50
İstek tamamlandı (Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek 11.11.2025 açıldı)

Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar OGRIS sisteminde bu yılki programın güncelleme sonrası devamsızlıklar işaretlenirken geçen senden kalanlara da işaret verilmesi gerektiği görülmüştür. --- OGRIS ve diğer ilgililere... (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için karışıklık yaratmaktadır. Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi! Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumunu yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz? --- İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, hepsi izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır! O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır. Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!


---

OGRIS ve diğer ilgililere...

(Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları)

Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair  ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için boş yere bir karışıklık daha yaratılmış olmaktadır.
  

Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi

Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi!
Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, 
şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumun yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz?

---

İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) 

Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, 
sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır!

O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır.
Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!

---

Anahtar


Devamsızlıklar,OGRIS, 1s,2s,2025-2026,2025-2026 Güz,Vize,Sistem Güncellemeleri,

11 Kasım 2025 Salı

2025-2026 Güz Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2025-2026 Güz Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2025-2026 Güz dönemine özgü Vize ve FB için 

Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı belirlenmiştir.

---

Son Uyarılar (11/11)

Sınav öncesi yapılır. Böylece asistanın da tekrar hatırlatmasına gerek bırakılmaz/kalmaz.

Tüm öğrencilerimize, 

Vizelerde Başarılar...

Şehir Planlama I / 12.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Planlama Kuram ve Teknikleri / 12.11.2025 / 10:00-11:00 / Vize 

Şehir Coğrafyası / 13.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

---

Son Dağılım/lar:

SP1v16s100p=1k4s5p+2k5s6p+3k4s5p+4k3s10p

PKTv18s100p=1k5s6p+2k5s5p+3k5s6p+4k3s5p

SCv19s100p=1k5s5p+2k5s5p+3k4s5p+4k5s6p

Bknz. Son uyarılar niye önemlidir? Çünkü bunları da gözden kaçırmadan hazırlanmalısınız! 

Bu tür son uyarılar artık sadece bu temel blogta bir son güncelleme olarak kısaca ve topluca bildirilecek ve sınıf bloglarda da tek tek tekrarlanmayacaktır.

Ör: Önceki bildiriminde tablolardaki puanlama da ufak değişiklikler olabilmektedir: 

Morlar: Tablodaki güncellemeler ve/veya (tekrar) dikkat çekici bazı uyarılardır! 

Bknz. SC v (altta)

Bknz. SP 1 v (altta) (Bu tür renkli bir uyarı o derse ve sınıfa özgü sadece dikkat çekmesi için de yapılabilir!) 


---

Ör: SP1 için ilgili sınav uyarısına  da bakılabilir:


Benzeri alttadır:

SBP1005 

Şehir Planlama I / 12.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR 

SP1v16s100p=1k4s5p+2k5s6p+3k4s5p+4k3s10p 

1k. 1.KİTAP (Şhrclk): (1-4b) 4s (soru)x5p=20p (puan) 

2k. 2.KİTAP (KAPT): (1-5b) 5s (soru)x6p=30p (puan) 

3k. 3.KİTAP (ŞvK): (1-16b) 4s (soru)x5p=20p (puan) 

4k. 4.KİTAP (KMKAY): (1-4b) 3s (soru)x10p=30p (puan) 

(Sorular 4-5-6-10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında size bildirilir!)  

2.kağıt gereksinimi vs. için derslerin her biri için duyurularda ki böyle (kırmızılı) güncellemeleri de sınıf bloglarından izleyiniz.

Morlar: Tablodaki güncellemeler ve/veya (tekrar) dikkat çekici bazı uyarılardır! 

Bknz. SP 1 v (altta) (Bu tür renkli bir uyarı o derse ve sınıfa özgü sadece dikkat çekmesi için de yapılabilir!) 

SINAVDAKİ KURALLAR: Bildiğiniz kitap ve sorulardan başlayarak yanıtlarınızı iki sütun halinde veriniz ve yanlarına da soru numaralarını mutlaka yazınız. Ek kağıtlar iğnelenmelidir! İlk 20 dakika çıkılmaz. Süre 1 h. BAŞARILAR

Konuşma ve alışveriş yasaktır, kağıt uyarılmadan alınır!


---

Ör: PKT için ilgili sınav uyarısına da bakılabilir:
Benzeri alttadır:

Planlama Kuram ve Teknikleri / 12.11.2025 / 10:00-11:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR 

PKTv18s100p=1k5s6p+2k5s5p+3k5s6p+4k3s5p

1k. 1.KİTAP (KPK): (1-5b) 5s (soru)x6p=30p (puan)

2k. 2.KİTAP (Ş): (Önsöz-1-2b) 5s x5p=25p 

3k. 3.KİTAP (ŞT): (Giriş-1k1b) 5s x6p=30p 

4k. 4.KİTAP (TPaM): (1b-2b1) 3s x5p=15p 

(Sorular 4-5-6-bazen* 10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında da size üstteki gibi bildirilir!)   (*Ör: Bu dönem SP1 4k 10p) 

---

SC için bu sınav uyarısına da bakılabilir:

SC Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

Benzeri alttadır:

Şehir Coğrafyası / 13.11.2025 / 13:00-14:00 / Vize 

Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR

SCv19s100p=1k5s5p+2k5s5p+3k4s5p+4k5s6p

1k. 1.KİTAP (Şhr. Coğ.): (1-3b) 5s (soru)x5p=25p (puan) 

2k 2.KİTAP (Şhr. Coğ.-İÜ): (1b2b4b5b6b) 5sx5p=25p

3k 3.KİTAP (TBEC) 4sx5p=20p 

4k 4.KİTAP (TCJ) 5sx6p=30p

(Sorular 4-5-6-10p gibi puanlanarak vize/sınav öncelerinde blog içinde bir tablo ile ilgili dersin duyurusunda ve sonra da sınavda kitap gruplarının başında da size üstteki gibi bildirilir!)  

Üstteki son puanlamadır ve önceden bildirilen sınıf blog duyurusundaki tablodan da birazcık farklı çıkmıştır!

2.kağıt gereksinimi vs. için derslerin her biri için duyurularda ki böyle (kırmızılı) güncellemeleri de sınıf bloglarından izleyiniz.


SINAVDAKİ KURALLAR: Bildiğiniz kitap ve sorulardan başlayarak yanıtlarınızı iki sütun halinde veriniz ve yanlarına da soru numaralarını mutlaka yazınız. Ek kağıtlar iğnelenmelidir! İlk 20 dakika çıkılmaz. Süre 1 h. BAŞARILAR

Konuşma ve alışveriş yasaktır, kağıt uyarılmadan alınır!

---


İlgili blog ve duyuruları izleyiniz:

1s

SP1 Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

2s

SC Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

PKT Vize Kitap-Soru-Puan Dağılımı

---

Anahtar

Vize,SC,PKT,SP1,2025-2026,2025-2026 Güz,Kitap-Soru-Puan Dağılımı,2s,2SBP2025,1s,

6 Kasım 2025 Perşembe

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

Devamsızlıklar + Vize ve yeni OGRIS

Sıneva girmeyenler OGRIS üzerine işlenebilmiştir. 13/4

Devamsızlıklar OGRIS üzerine işlenmiştir. 7/4

Her dönem ki gibi OGRIS'teki yeni güncellemeler 

---

Güncel

Açılış Oturumu Konuşması ve Danışma Kurulu Üyeliği...

---

PKT Vize Sonrası

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.
---

Yeni OGRIS ile THSİ_Tekrarlanan Hatalı Süreçleri İyileştirme

İYS üstünden peşsıra açılan talepler ve yapılan uyarılar ile Mim. Fak. içinden de zorunlu olarak  yazılı/resmi/bürokratik yollardan verilen dilekçeyle alınan önlemler, nihayet sonuç vermiş ve notlar yeniden girilebilir hale getirilebilmiştir. 

Devamsızlıklar şimdilik vizelerde eskisine nazaran sorun haline gelmeyecek kadar iyi önlem alınabilmiştir, bunda uyarılarımızın değeri de biraz daha iyi anlaşılmış gözükmektedir.

Geçmişte de defalarca anlatıldığı halde atlanan ve bıkılan durumlara nazaran daha etkin bir İYS işleyişi hakimdir. 

Mim. Fak. içinde de OGRIS ve sınav ilişkili süreçlerde (yönetim kurulu kararı) bağlantılı diye bürokratik dilekçe süreçlerine sokulan, halbuki sıkça gündelik sorun haline gelebilmiş, OGRIS hatalarında O-karar verme/düzeltme yapma/geriye alabilme/devamsızlık/Sınava girmedi gibi basit sorunların giderilmesinde de hız artmıştır.

İlgilenenlere teşekkürler. 

---

Acil Duyuru-12/11-08:00

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım:

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen yıllardan devamsız olup halen devamsızlığını sürdürenler ise vizeye yine giremez!

---

Bknz.

Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar

altta tartışılmıştır:

(Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları)

---

Vize 

Devamsızlıklar vizeye giremezler! Ancak bknz.

Acil Duyuru-12/11-08:00

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım:

Geçen Yıllardan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Vizede Çağrım

Geçen yıllardan devamsız olup halen devamsızlığını sürdürenler ise vizeye yine giremez!

---

Her sınıf ve ders için listeler buluttadır, genel sayılar ise alttadır.

---

1s:

SP1:

OGRIS Mevcut: 47

19 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir. 

Devamlı: 28

---

2s:

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

PKT: Sınav Öncesi OGRIS sistem sadeleştirmeleri öncesi 

OGRIS Mevcut: 33

12 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir.

Devamlı: 21

---

SC:

OGRIS Mevcut: 22

1 öğrenci devamsız olarak seçilmiştir.

Devamlı: 21

---

Bazı Detaylar


2s:

PKT:


OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar

OGRIS sisteminde bu yılki programın güncelleme sonrası devamsızlıklar işaretlenirken 
geçen senden kalanlara da işaret verilmesi gerektiği görülmüştür.

Bu durum alttaki gibi hatalı girişe de sebep olmuştur:
Geçen yıllardan kalmış oldukları halde devamlı oldukları OGRIS tarafından belirtilmeyenler devamsız işaretlenmiş olduklarından (OGRIS tarafından baştan ayrıştırılabilir şekilde belirtilmediklerinden) o öğrencilere not girişinin tekrar açılması Bilgi İşlemden beklenmektedir.

Ancak Öğrenciler de bunu İYS üzerinden Bilgi İşlemden ve e-posta yoluyla da Öğrenci İşlerinden bu durum referansla izah etmeli ve sınava da girerek not girişini talep etmelidirler. 

---

Geçen yıldan Devamlı Olup + Sınavlarda Başarısız Olan Öğrencilere Çağrım:

Sınava Gir/in:
Başlıkla benzer durumda olanlar sınava girsin.

Sorun:
Sistem devamsız olanları istedi ve geçen seneden devamlı olanları ayrıştırmadı,  Dolayısıyla hata yaptırtdı, yani sehven devamsız işaretlemiş oldunuz. Şimdi de not girişi bloke oldu. 

Çözüm:
Durumu İYS ile bu kez de öğrenci işlerine yeni bir soru talebiyle alttaki 3 ekle beraber izah edin ve 
bilgi işlemden benim de alttaki benzer sorun için 2. Kez iys sistemi üzerinden yazdığım 2. açık talebime de atıfta bulunarak not girişini yapabilmem için siz de (bu kez hızlı çözüm için) öğrenci işlerine şöyle talepte bulun/un:

3 derse (pkt,sp1,sc) not girişinin tam olarak yapabilmesi için
(Ref1:2.Acil Çözümdeki gibi) gereğini arz edin.

Ref1:
2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders (pkt,sp1,sc) için de işaretlenen tüm devamsızlıkların tekrar kaldırmasını bekliyoruz. 

(Ben de ayrıca birazdan benzer açık çözüm için bir de öğrenci işlerine talep yazacağım. )

---

Ek Referanslar - 3 ek:

Ek1-2.Yeni ve tekrar açılmış İYS  talep detayları-12/11:

Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25
 (1. Talep 7.11.2025 : altta verilmiştir ancak iys sorun çözülmediği halde istek  tamamlandı der, Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek hemen alttaki gibi 12.11.2025 sabah erken tekrar açıldı, acil çözüm bekleniyor...)

1.Süren Sorun: 
Son mesajıma (1. Talep 7.11.2025) yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım gibi bugün sınava girerlerse notlarını da giremiyorum.

 2.Acil Çözüm: 
Sistemin not giriş listesinin 3 ders için de işaretlediğim devamsızlıklarınín tekrar kaldırmasını bekliyorum. 

3.Bilgi işlemin mevcut ve halen süren yetersiz yaklaşımı: 
Sistem devamsızlıkları vize de değil, dönem sonunda işaretlemem gerektiğini sadece girişte gecikilmiş bir uyarı olarak iş işten geçtikten sonra yani hatalı işaretlemelere sebep olup  yaptırdıktan sonra ancak  şimdi hatırlatmakla yetiniyor ve not girişini de devamsız işaretlemelerim nedeniyle bloke etmiş durumda. 

4.Beklenen uzun süreceğine anlaşılan gerçek çözüm: 
Bu çözümü gerçekten devamsızlıkları varsa seçenek olarak sunmalıydı, devamlı olanları ayrıştırıp uyarabilmeliydi, bunun da uzun vadede düzeltilmesini bekliyorum, o yüzden halen açık istek olarak duran yazdığım son mesaj ya halen anlaşılamadı ya da henüz bir şey yapılamadı ama açık ve net bir karar yanıtı yazılması beklenirdi. Acil son çözüm onerim: Gereğinin acilen yapılmasını rica ediyorum.

----
Ek 2-İYS Özet Görüntüsü (2 ilişkili talep)

2. talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
12 Kas 25 
05:xx:xx
Henüz Açık 

+
1.talep
Gönderen: Doç.Dr. A.Cumhur Kocalar
7 Kas 25
Tamamlandı der

---
Ek3-İYS 2 Talebin Detayları:

07 Kas 25 05:50

NOHULogin
AZİZ CUMHUR KOCALAR

İstek Yönetim Sistemi
 İsteklerim
İstek Arama...
Yeni İstek
1.Süren Sorun: Son mesajıma yanıt verilmedi. Geçen yıldan devamlı olanları devamsız işaretlemiş olabilirim, Çünkü sistem beni onları ayrıştırarak uyarmadı, halen bu öğrencileri ayristirmis bir şekilde uyaramiyor, şimdi haliyle onları ayıklayamadığım ...
12 Kas 25 06:32

---

Yeni İstek
07 Kas 25 05:50

 Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Li...
07 Kas 25 05:50
İstek tamamlandı (Hâlbuki devamlı kalanlar devamsiz isaretlendigi için not girişi de bloke oldu, yani sorun çözümlenmedi, tekrar 2.istek 11.11.2025 açıldı)

Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Ek Sınav Tutanağı: pkt-33ogr=11kalan+22yeni OGRIS'teki Devamsızlıklar ve Farklı Listelerle İzlemede Süregelen Zorluklar OGRIS sisteminde bu yılki programın güncelleme sonrası devamsızlıklar işaretlenirken geçen senden kalanlara da işaret verilmesi gerektiği görülmüştür. --- OGRIS ve diğer ilgililere... (Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları) Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için karışıklık yaratmaktadır. Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi! Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumunu yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz? --- İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, hepsi izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır! O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır. Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!


---

OGRIS ve diğer ilgililere...

(Sorunlu bakış açıları ve hiç bitmeyen bürokrasi ile ayrışık listelerde zaman ve emek kayıpları)

Sistem yukarıdaki bu devamsız işaretlemelerini isterken, geçen yıldan devamlı olan başarısızlara dair  ayrıştıracak şekilde bir bilgilendirme yapmadan, bu işaretlemeleri tekrar istediği için boş yere bir karışıklık daha yaratılmış olmaktadır.
  

Yeni OGRIS-Devamsızların işaretlenmesi listesi

Geçen yıldan devamlı ama kalmış olanların sistemce ayıklanması gerekirdi!
Devamlı olanları da bilinemediğinden devamsız işaretlendiler, 
şimdi bu devamlılara eğer not girilemeyecekse böyle bir durumun yaratılmış olması manidardır !? Çözümünüz?

---

İkinci iş zorunluluğu (dersteki yoklama sonrası bir de sınav listeleri ile izleme karmaşası) 

Bu geçen yıldan devamlı ama başarısız olanlar yoklama listelerinde de yoktur, listeye baştan ayrıştırılabilir şekilde konulup, izlenebilirlik sağlanarak bilinmelidirler, 
sonradan davetsiz misafirler olarak sınavda ikinci bir listede bu öğrenciler tekrar tekrar ayrıştırılmaya uğraşılmamalıdır!

O yüzden şimdi halen bir de sınava girecekler listesi de ayrıca çıkarılmaya uğraşılmaktadır.
Bu ayrışık listelerle saatlerce zaman ve emek harcanmaktadır, izlenirlikte tek bir listede en baştan sağlanamamaktadır!

---

Anahtar


Devamsızlıklar,OGRIS, 1s,2s,2025-2026,2025-2026 Güz,Vize,Sistem Güncellemeleri,İYS işleyişi,Mim. Fak.,O-karar verme,O-düzeltme yapma,O-geriye alabilme,O-devamısızlık,O-Sınava girmedi,THSİ,

Danışman Toplantısı

Danışman Toplantısı

05.11.2025 tarihinde D201 no'lu sınıfta ders öncesi ve sonrasında 1s ve 2s öğrencilerle bir arada yapılmıştır.

Bu tür görüşmeler için idarenin toplantı beklentilerini düzenli ve kanıtlı karşılamak dışında, ders önceleri ve araları da zaten sürekli kullanılmaktadır. 

Gereğini bilgilerinize arz ederiz.   

---

Katılım

1s : Bir kişi yerleşke dışında olduğu için katılamamıştır.

2s : Devamsızlar dışında herkes katılmıştır.

---

Bknz 

KALİTE,kap,Sınav,VFB,vs

---

"İnsan alışkanlıklarını kabul ettiği anda biraz olsun özgürleşir."

Erich Fromm

----

Anahtar

Danışman,Toplantı2025-2026 Güz,2025-2026,1s,2s,3s,SBP,Kalite,ksp,Sınav,VFB,Başarı,
Danışman Toplantısı,2025-2026 Güz,2025-2026,1s,2s,SBP,KALİTE,ksp,Sınav,VFB,


5 Kasım 2025 Çarşamba

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

SBPB-SS-PEF/NOHU SE-I Vebinar

Etkinlik - Sonuçlar

Etkinliğe fakülte içinde D201 nolu sınıfta 1s ve 2s öğrencilerle katılım sağlanabilmiştir.

3s ilgi göstermemiştir. 

Ayrıca öğretim üyelerinden de bireysel katılım olduğu görülmüştür.   

Etkinlik - Tespitler - Eksikler

Fakültemizde öğrenci gayretleriyle (bilgisayar+internet) oluşturulmuş ilk sanal etkinlik olması açısından önemlidir.

ŞBP Bölümünden ve fakülteden öncesinde açıkça talep edildiği halde herhangi bir altyapı desteği  sağlanamamıştır. Duyuru dahi yetkisizliklerden ötürü dolaylı yollardan yapılmıştır.

Bu tür disiplinler arası bir sanal etkinliğe katılım için gerekli olan konferans alt yapısı (ses düzeni/hoparlör) ise fakülte içinde amfilerde dahi yoktur.

Ayrıca bina içinde kablosuz internet erişimi de bir türlü sağlanamamaktadır.

Eksikler, fakültemizin idari kesimlerine konferans öncesinde de hatırlatılmış ama muhatap ve destek bulunamamıştır,  etkinlik sonrasında da durum yerinde tespit edilip buradan tekrar bildirilmektedir. 

Ayrıca sınıflar ve bina 4:45 olunca boşaltılmaktadır, bu yüzden de etkinlik 18:00'de bittiği halde sonuna kadar izlenilememiştir.

Alttaki öğrencilerimize gösterdikleri gayret ve özveri için ayrıca teşekkür ederiz.

1.s : Elif Özer ve Özlem Yeniçeri

Öğrencilerin dünyadan ve gelişmelerden haberdar olması ve karşılaştırmalar yaparak tartışma ortamı yaratılabilmesi için dersliklerde taşınabilir bir bilgisayar ve internet desteği yeniden sağlanılmalıdır. Bu durum da 2 dönemdir teorik dersler de özellikle bölüm ve fakülte içinde aksamaktadır, halbuki dersin teorik olması da bilgisayar ve internet desteği verilememesi yönünde bahane edilmemelidir, bu da süregelen ve açıkça bilinen önemli bir eksikliktir. Teorik derslerin dünyadaki görsel uygulamalardan uzak kaldıkça ve etkinlikler altyapısızlık vb. organizasyon eksiklikleri nedeniyle ertelendikçe, teorik bilgilerin de kalıcı olamayacağı gayet açıktır. Disiplinler arası etkileşim sosyal ortamlar desteklenerek arttırılmalıdır.

Gereğini bilgilerinize önemle arz ederiz.

---

Duyuru

Bu dönem Sürdürebilirlik Etkinliklerine (SE) başlangıç olarak bir vebinar hazırlığı da iletilmişken, gelen çağrıyı sizlerle direkt paylaşıyorum, ilgili olanların kayıt sonrası rahatlıkla katılabileceği bir etkinlik olacaktır,  organizasyon için de ayrıca teşekkür ederiz, etkinlikte görüşmek üzere...

Not:

Katılmak isteyenleri eğer muh. / mim. / İletişim / eğitim fak.  içi bölümlerde uygun bir bilgisayar da varsa interneti iyi olan ortak bir amfiye de davet edebiliriz? 

Aksi halde dersler de var, o saatte sınıf olanakları ile ayrı ayrı katılım da az olacaktır, hocalarımdan öğrenci getirmek isteyenlere de böylece belki açık hem sanal hem de sosyal disiplinler arası bir ortam da sağlanmış olur..

https://bit.ly/ssm_webinar

Bilginize 

---

Anahtar 

SBPB-SS-PEF,NOHU-MF-SBP-SS-PEF,NOHU-SE-I,Kasım,2025,

Bknz.

Sosyal Sorumluluk (ŞBPB-SS-PEF)

=

https://ohusbp.blogspot.com/p/sosyal-sorumluluklar-ss-pef.html 

---

Çağrı

Cumhur Hocam Merhabalar,

Dilerim haberleşmeyeli iyisinizdir. Sürdürülebilirliğin Sorumlu Mühendisleri projemiz kapsamında bir başka etkinliğimizi size haber vermek istedim. 5 Kasım Çarşamba günü saat 15.30-18.00 arasında "Uygulamadaki Sürdürülebilirlik" isimli bir webinar düzenleyeceğiz. Sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

Bu webinar dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl etkilediğini, mühendislikte öne çıkan yenilikçi uygulamaların neler olduğunu ve sektörel dönüşümün sürdürülebilirlik ile kesiştiği alanları göstermeyi amaç ediniyor. Oturum başlıklarımız ise şu şekilde:
  • Yapay Zekânın Mühendislikteki Rolü
  • Mühendislik Kariyerinin Geleceği: Dijitalleşme ve Çok Disiplinli Yaklaşım
  • Mühendisliğin Dönüşümü ve Gençleri Bekleyen Gelecek

Üniversiteniz ile bölümünüz bünyesinde katılım göstermek isteyen ilgili akademisyen ve öğrenciler varsa kendilerine davetimizin ulaşması noktasında memnuniyet duyarız. Webinar özelindeki afişleri, programı ve duyuru metnini ek'te sizlerle paylaşıyorum.

Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

Sevgiler,


Pertev Furkan ÇANKIRI
Proje Yöneticisi
Sürdürülebilirlik Adımları Derneği

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Güncel Duyurular

Güncel Duyurular  3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:  141+ # olup,  burada yayınlanan haberler, çağrılar ve açıklamalar ö...