15 Aralık 2025 Pazartesi

12h ve 13h ile Güz Dönemi Biterken

12h ve 13h ile Güz Dönemi Biterken

Yeni yıla doğru yaklaşırken derslerdeki son hamleleriniz:

Not yükseltmek için katılım talebi iletmek isteyenlere son çağrı yapılmıştır, süreniz de  bu 12h ile yine %50 tükenerek 13h dersine kadar dolmuş olacaktır.

Elini çabuk tutan kazanır, oyalanan bu dönem de kaybeder!

(FB-ENYÕ):

Artık özgün bir ödev şansı ancak ilk haftadan verilebilecektir ve böyle kısa bir süreye de asla sıkıştırılmayacaktır!

Bu ödevin de kademeli ders-proje ve bitirme projesi akışları içerisinde önemi bir yeri vardır.

Bknz. GSP, PHR, BR, BP, ...

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/2025-2026-guz-fb-ek-not-yukseltme-icin.html

Hem dönem derslerini kurtarın, hem de GSP_Gelecek Stratejik Planlarında şimdiden yerinizi alın!! 

Bknz.

2025-2026 VFB: Ek Not Yükseltme için Ek ödev

---

GSP_Gelecek Stratejik Planları

2026 GSP hazırlıkları başlamıştır:

Bu amaçla derslerdeki son performans durumunuza yani alttaki formdaki geri bildirimlerinize ve çözümlenen son ortak verilerinize göre sınavlarda ve gelecek dönemki derslerde daha planlı bir şekilde GSP ile standartlaşan bir yol izlenerek hareket edilecektir.

---

1f_Form

13h girmeden ve yıl da bitmeden yoldaki 1f ile (verilen linkten google) formun bilinen verilerle en hızlı ve kademeli bir şekilde doldurulması önem taşımaktadır:

Bugün duyurulmuştur, 1+2+3s içinden dolduranların sayısı yeterli olunca çözümlemeler başlar, taslak kararlar 2026 için de netleşir:

Her türlü gecikmeniz; ilgisizliğinizin ve adım adım yaratacağınz yeni kayıplanızın da açık bir işareti sayılacaktır.

SBP Dersleri VFB Not-Sunum-Tprj Formu-1f-2025-12-14

---

Duyurular

ksp - Ref. Tablo vd Aralık duyuruları

Derslerin ksp ve Ref Tablo bilgisi vizenin hemen sonrasında sizlerle de mutabık kalınarak bildirilmişti, dikkatinden kaçanlara ve bakamayanlara hatırlatılır:

Yan Menü:

---

3d - Final Sınav Tarihleri

6-7 Ocak 2026 

Vize benzeri bir akusla gerçekleşir.

Bknz.

OHU-MF-ŞBP Duyuruları

---

Gelecek Önemli Duyurular

Örneğin;

Final

vd...

---

Vizeler Ayı-Kasım

Yan Menü:

---

Dönemin Son Kalite Toplantıları ve Gelecek Dönem

Her final sınavı sonrası sözlü/yazılı kalite toplantılarına katılmak isteyenlere duyurulur.

Sınav sonrası başka sınavlarınız yoksa sınıfta toplanırsanız, 

kısa bir toplantı veya bireysel görüşme yaparız.

Dilek ve görüşlerinizi yazılı olarak iletebilirsiniz: 

nohusbp@gmail.com adresi de kullanılabilir.

---

Anahtar

FB,Final,Final ve Bütünleme,2025-2026,2025-2026 Güz,2025-2026 Bahar,Ref.Tablo,Yan Menü,Duyurular,

14 Aralık 2025 Pazar

Yuksek.Lisans Programı

Yuksek.Lisans Programı 

Yuksek.Lisans Programı için hazırlık başlamıştır.

---

Lisans üstü

Gelecek senelerde açılacak yeni programlara hazırlıklar şimdiden başlamıştır.

Dersler özgün araştırma konularında ilerleme sağlayacak şekilde  programlanacaktır ve daha önceki güncel duyularda verilen konuları kapsayacaktır.

Kariyerinizi bugünkü başarınız belirler.

----

Yuksek.Lisans

Pek yakında...

---

Doktora

Yakında 

---

Anahtar 

7 Ders,Kitap,Şehircilik Kütüphanesi,ŞK, BT_Bitirme Tezi,Tp2209-A,Başarı,2025,2026,2025-2026,Uygulama,AKTS,Ortalama,Gelecek,Hedef,Gerek ve Yeter Şart,Gerek Ön Şart,Lisans üstü,




BT_Bitirme Tezi

BT_Bitirme Tezi

0.Gerek ön şartı sağlayarak 2. sınıfı bitiren öğrenci, BT_Bitirme Tezi için önceden hazırlığa  başlamış olabilir:

Bknz.

0.Gerek ön şart:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/lisans-ana-hedefler.html

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/7-ders-ve-kitaplar.html

----

İki farklı (1,2) gerek şarttan biri sağlanmış ise veya bir yeter şart (3) sağlandığında da BT_Bitirme Tezi alınabilir.

1//2.Gerek şart (2,8-3)-Bitirme odevi

1.SadeceACK-7# derslerinde AKTS orantılı ortalama >3 ise o öğrenci BT_Bitirme Tezini 4 yılı beklemeden hemen önceden seçip alabilir.

2.Tüm derslerde AKTS orantılı ortalama >2,8 ise o öğrenci yeter şartı da sağlıyorsa BT_Bitirme Tezini önceden başlayacak şekilde yine alabilir.

---

3.Yeter şart (2,8+Tp2209-A)-Bitirme odevi

3.Tp2209-A formatıyla ACK-projelerinde öğrenci başarılı ise BT_Bitirme Tezini önceden başlayacak şekilde de alabilir (Ancak genel ortalama > 2,8 olması gerekir.)

---

4.Lisans üstü

4.Mezuniyetle iş hayatına yada lisans üstü seviyeye doğru ön hazırlık çoktan  başlamış olmalıdır. 

Yeni hayatınızda sizlere şimdiden başarılar dileriz.

----

Anahtar 

7 Ders,Kitap,Şehircilik Kütüphanesi,ŞK,BT_Bitirme Tezi,Tp2209-A,Başarı,2025,2026,2025-2026,Uygulama,AKTS,Ortalama,Gelecek,Hedef,Gerek ve Yeter Şart,Gerek Ön Şart,





Lisans üstü

Lisans üstü

Lisans üstü 4. aşama, açılmış bir yüksek lisans programına kayıt yaptırmak ve başarılı bir tezle tamamlamaktır.

----

4.Lisans üstü

4.Lisans üstü seviyeye ön hazırlık lisansta başlar.

Bu 4. aşamaya yaklaşan bir öğrenci y.lisans yapacak bir düzeye uygun olduğu anlaşılan öğrencidir ve lisans son sınıfta iken lisans üstünden dersler almaya da başlayabilir.

Öğrenci gerek ve yeter şartları sağlama yolunda ilerlerken, lisans üstü seviyeye henüz lisansta iken õn hazırlık yaparak başlayabilir.

Bu ön hazırlıkta, lisans ana hedeflerde zaten aşama aşama (0,1,2,3) tekrarlanmıştı:

İki farklı (1,2) gerek şarttan biri sağlanmış ise veya bir yeter şart (3) sağlandığında da BT_Bitirme Tezi, alınabilir.

Bknz 

0.Gerek ön şart:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/lisans-ana-hedefler.html

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/7-ders-ve-kitaplar.html

----

BT_Bitirme Tezi

1//2.Gerek şart (2,8-3)-Bitirme odevi

1.SadeceACK-7# derslerinde AKTS orantılı ortalama >3 ise o öğrenci BT_Bitirme Tezini 4 yılı beklemeden hemen önceden seçip alabilir.

2.Tüm derslerde AKTS orantılı ortalama >2,8 ise o öğrenci yeter şartı da sağlıyorsa BT_Bitirme Tezini önceden başlayacak şekilde yine alabilir.

---

3.Yeter şart (2,8+Tp2209-A)-Bitirme odevi

3.Tp2209-A formatıyla ACK-projelerinde öğrenci başarılı ise BT_Bitirme Tezini önceden başlayacak şekilde de alabilir (Ancak genel ortalama > 2,8 olması gerekir.)

---

4.Lisans üstü

Gelecek senelerde açılacak yeni programlara şimdiden hazırlıklar da başlamıştır.

4. Y.Lisans

Lisans üstüne geçiş ile devam edecek 4. aşamadır, açılmış bir yüksek lisans programına kayıt yaptırmak ve başarılı bir tezle tamamlamak esastır.

Pek yakında...

---

5.Doktora

Lisans üstünde devam edecek 5. aşamadır,  açılmış bir doktora programına kayıt yaptırmak ve özgün bir tezle onu da tamamlamaktır.

Yakında

---

Anahtar 

7 Ders,Kitap,Şehircilik Kütüphanesi,ŞK, Bitirme Ödevi,Tp2209-A,Başarı,2025,2026,2025-2026,Uygulama,AKTS,Ortalama,Gelecek,Hedef,Gerek ve Yeter Şart,Gerek Ön Şart,Lisans üstü,



Lisans-Ana Hedefler

Lisans-Ana Hedefler

Öğrencinin lisans eğitimini tamamlamaya yönelik ana hedeflerini gerçekleştirebilmesi için bir ölçüt ve kalite standardı olarak bazı özel (ACK,2025) şartları da sağlaması beklenir.

Bu şartlar (0 1 2 3) şeklinde kodlanmıştır.

Örneğin;

öncelikle 0.gerek ön şartın sağlanması beklenir.

---

0.Gerek Ön Şart

2 aşamalı ilk hedefler

Derslerde not yükseltme ile başlayan ön tekliflerdir. Bu derslerde başarıyı da kolaylaştıran azim ve kararlılık ile görünür/izlenebilir bir disiplin gerektirir.

Bknz.

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/7-ders-ve-kitaplar.html

----

1//2. BT_Bitirme Tezini- Gerek ve Yeter Şart

Öğrencilerinin yine bir ölçüt ve kalite standardı olarak bu özel şartları sağlaması beklenir. 

O yüzden ayrıca belirlenerek duyurulmuştur:
Bknz.

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/bitirme-odevi.html

----

2.Bitirme Ödevi-Yeter sart (2,80+Tp2209-A)

Öğrencinin 1s, 2s, 3s ve 4s ile sonraki her farklı aşamaya geçişine eşlik edilirken, artık! özgün araştırma yapabilme becerisinin de  bir proje başvurusu düzeyine gelebilmiş olması gerekir. 

Öğrenci bir projesi ile Tp2209-A formatıyla başvuru yaptığında ise artık mezuniyete bir adım daha yakın demektir. 

Bu projeyi tamamlayıp bir bildiri ve makale olarak sunduğunda ise mezuniyet için bitirme ödevine de hazır sayılabilir.

----

1//2. Bitirme Ödevi- Gerek ve Yeter Şart

Bknz.

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/bitirme-odevi.html

---

Bknz. Bitirme Ödevi,Kalite,Önceki Duyurular,Sınav,VFB, Başarı, vs

----

Anahtar 

7 Ders,Kitap,Şehircilik Kütüphanesi,ŞK,BT_Bitirme Tezi,Tp2209-A,Başarı,2025,2026,2025-2026,Uygulama,AKTS,Ortalama,Gelecek,Hedef,Gerek ve Yeter Şart,Gerek Ön Şart,

7 Ders ve Kitaplar -Ders kademelendirmesi ve 0.Gerek ön şart

7 Ders ve Kitaplar -Ders kademelendirmesi ve 0.Gerek ön şart

Teorik dersler 

Derslerde uzun uzun "paragraf düzeyinde vurgulanarak" işlenen kitaplar sınavlarda önceliklidir. 

Klasik soru ve yanıtlarından oluşan haftalık çalışma temposunu yakalayabilen her öğrenci sınavlarda başarılı olma yolunda çoktan adım atmış sayılır. Ancak bu tür çalışmaların öğrenci bulut adresinde her ders ve sınav için haftalık ders saatlerinden önce de görünür ve tartıışılır kılınması da esastır.

Dersler zorluk derecesine göre efor ve Özen gerektirir. Önceden derslere hazır olamayan öğrenciler önce sınavlarda sonra da projelerde elenir. 

---

Somut ilerleme 

Hazırlıklı bir şekilde ilerlediği ve dersi de duzenli izlediği görülen öğrenciler tek tek kendilerine özgü yetenekler de öne çıkarılacak şekilde desteklenir.

---

Ders kademelendirmesi

Teorik derslerin zorluk derecesine göre kademelendirilmesi yapılmıştır. 

Bknz.

Ders kademelendirmesi, vs.

Öğrencinin derse katılımını teşvik edecek ve zaman içinde uygulama becerisini de geliştirebileceği kitaplar derslerde okutulmaktadır.

Belli derslerde AKTS orantılı ortalama >3 ise uygulama dersleri de daha kolay başarılabilir.

Bknz.

Not yükseltme şansı ayrıca duyuruldu:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/2025-2026-guz-fb-ek-not-yukseltme-icin.html

---

Uygulama dersleri 

Öğrencinin sınavlardaki genel başarısı, özgün araştırma, proje ve bitirme ödevine giden yolu da güçlendirir.

Teorik bilgi birikimi ile başlayan yolculuk uygulama yeterliliği ile kendini geliştirmektedir. Bu amaçla kullanılacak tüm kitaplar da özenle seçilmektedir. 

Bknz.

Not yükseltme şansı ayrıca gibi önceden de  ayrıca duyuruldu:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/2025-2026-guz-fb-ek-not-yukseltme-icin.html

---

ŞK_Şehircilik Kütüphanesi

ŞK Ders kitapları ve sunum ödevlerinin yapılabileceği konuları içerir. 

ŞK Derslerde not yükseltmek için yapılabilecek özgün araştırma ödevlerinin belirlenen konulaı üzerinden kaynak teminini  kolaylaştırır.

---

Özel Şartlar 

Öğrencinin lisans eğitimini tamamlamaya yönelik ana hedeflerini gerçekleştirebilmesi için bir ölçüt ve kalite standardı olarak bazı özel (ACK,2025) şartları da sağlanması beklenir.

Bu şartlar (0 1 2 3) şeklinde kodlanmıştır.

Örneğin

0.Gerek ön şart

(2 aşamalı ilk hedefler)

2. ve 3. sınıftan itibaren özellikle uygulama içeren derslerde öğrencilerin belirlenen kitaplardan önce bir bölüm ödevi hazırlayarak sonra da özgün bir araştırma ve sunum yapabilir duruma gelmesi beklenmektedir.

Bknz 

2 aşama-Ayrıca duyuruldu:

Not yükseltme şansı gibi ayrıca önceden de  duyuruldu:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/2025-2026-guz-fb-ek-not-yukseltme-icin.html

---

Lisans-Ana Hedefler

1s, 2s, 3s ve 4s ile artık sonraki ve son aşamalara geçilinceye kadar özgün araştırmanın bir proje düzeyine gelebilmiş olması gerekir. 

Bknz 

Ayrıca duyuruldu:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/lisans-ana-hedefler.html

----

Bknz. Kalite,Önceki Duyurular,Sınav,VFB, Başarı,Tp2209-A, vs

----

Bitirme odevi

0.Gerek ön şart sağlandıktan sonra
İki farklı (1,2) gerek şarttan biri sağlanmış ise veya bir yeter şart (3) sağlandığında da bitirme odevi alınabilir.

1//2.Gerek şart (2,8-3)-Bitirme odevi

...

3.Yeter şart(2,8+Tp2209-A)-Bitirme odevi

...

4.L.ustu


Bknz 

Ayrıca duyuruldu:

https://ohusbp.blogspot.com/2025/12/bitirme-odevi.html

---

Anahtar 

7 Ders,Kitap,Şehircilik Kütüphanesi,ŞK, Bitirme Ödevi,Tp2209-A,Başarı,2025,2026,2025-2026,Uygulama,AKTS,Ortalama,Gelecek,Hedef,Gerek Ön Şart,Gerek ve Yeter Şart,




12 Aralık 2025 Cuma

SBPB-SS-PEF 2025-2026 Güz (P1): Atölye/Doğaçlama Performans/Gösteri-1-"Hoş geldiniz"-2025/12/10

SBPB-SS-PEF 2025-2026 Güz: Atölye/Doğaçlama Performans/Gösteri-1-"Hoş geldiniz"-2025/12/10 (P1)

10/12 ve 5/12: Güncellemeler vurgulanmıştır!

10/12:

İzleme Değerlendirme Alanı
Toplumsal Katkı

"Fakülte ve MYO’larda yerel tarih, kültürel miras ve toplumsal farkındalık konularında düzenlenen etkinliklerin yetersiz olduğu; bu alanlarda öğrencilerin katılımının artırılması gerektiği görülmüştür."

Bölümdeki sınıflardan katılımla 10/12 Ç.şamba toplumsal farkındalık ve kamusal alan konularında derslere de paralel olarak düzenlenen etkinliklerden birini daha gerçekleştirdik:

Kaynak:

"Hoş geldiniz"-2025/12/10
---

Her sene güz (ayrıca bahar) yarıyıllarında olduğu gibi bu kez de aramıza bu yıl katılan yeni öğrencilerimize atfen, 

"Hoş geldiniz" mahiyetinde performatif bir atölye/tanışma/buluşma gerçekleştirilecektir. 

Bu çağrı/davet 1. sınıfımız dışında yine herkese açıktır.

Bu amaçla gelecek 10 Aralık Ç.şamba öğlen saat yarımda ön bahçede herkese açık atölye/doğaçlama bir performans/gösteri/çalışması da yapılacaktır.

Tarih

10 Aralık Ç.şamba - 12:30-13:00

Yer: 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi. Mimarlık Fakültesi. Ön bahçe. 
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü. Şehircilik ABD. Merkez, Niğde.

Performansın Özdeyişi:

"Meğerse teorik derslerin pratik yanları da varmış."

Gönüllü olarak (şartsız) katılmak isteyen öğrencilerimizin (ve idari personelimizle aslnda tüm ilgililerin) hazır bulunması için bu bir ön davettir.

Performansa sonuna kadar kopmadan, verilecek yönergeye "olabildiğince" uyumlu ve başarılı bir şekilde katılım sağlayarak, açık ve yaratıcı bir grup oluşturarak fark yaratan öğrencilerimize, gösterdikleri bu katılımdan ötürü, final ve bütünleme sınavlarının her ikisinde de sadece ilgili derslerde sorulacak ek bir soruya yanıt vermek kaydıyla en fazla +5 puan* verilecektir.  Seyirci olursa da belki sadece izlenilecek ve tebrik edilebilecelerdir.

Bu arada performans boyunca çalışma doğal olarak kamusal bir alanda ve (sp1, pkt gibi)* dönemin ilgili derslerinin de bir parçası olarak dışa da açık bir şekilde sergileniyor olacağı için,

1.Gösteri öncesi hazırlık (Gösteriye Bireysel Varoluş ve Katılım Algsının Beyanı)::

- Ônkayıt istenir, göstereye katılmak isteyen öğrencilerin ve katılımcıların altta da  belirtildiği şekilde kendi sorumluluklarını  aldıklarına dair çalışmayı algılayabildikleri ve kavradıkları ölçüde anlatacak şekilde birinci mektupla ön kayıt yaptırmaları ve bu amaçla açık anlaşılır okunaklı bir katılım niyetini ve bireysel durumlarını da tanıtıcı ve açık özgün bir tarzda beyan (duygusal ve düşünsel yazılı !) etmeleri gerekir:

1s: 20+ öğr.

2s: 10 öğr.

- Kavramlar ve hareket felsefesi: Hayal gücü, tasarım, yaratıcılık, an, varoluş, grup bilinci, kamusal alan, ...

Esin kaynakları:

https://youtube.com/shorts/AAlaQtFcnps?si=ZeN2yS3mlBRJ8GW3

- Kıyafet serbesttir. Ama temsili açıdan önem teşkil eder.

- Fotoğraf çekmek serbesttir. Ayrıca 5 dakikalık ön çalışmaya katılanlar içinden bu konuda görev almak isteyenler de, bu görevi kendi kararlarıyla en uygun şekilde yapacaklarını yine bir ön taleple bildirerek, gösteri grubundan kısmen ayrılmış olabilirler. Ancak onlar performansın halen içinde ve görevli olduklarından gösteriyi bir fotoğraf sergisi ile anlatabilecek derecede sosyal ve sanatsal algıları da açık bir şekilde gösteri aurası içinde uygun açılardan ve performans anındaki insan ve çevre algısını da gözeterek, grubu ve seyirci çevreyi hiç rahatsız etmeden (konuşmdan) fotoğraf çekmek üzere yine çalışıyor olacaklardır.

- Çalışmaya katılım sayısı ise bu performansa özel olarak 31+ kişidir. 7 kişilik yeter sayı sağlandığı için çalışma  yapılacaktır.

 3/12 PM derste aralarda D201 derslikte canlı veya derslerin sınıf e-postası ile yukarıdaki gibi tanıtıcı bir niyet mektubu yazılarak anında bireysel önkayıt yapılması esastır, böylece ön sıralamaya ve ilk seçmeye de girmiş sayılırlar. Sınır sayı dolunca bu kez  aday alınamayacaktır. Kalanlar seyirci  olabilirler.

2.Gösteri anında Bireysel Varoluş ve Katılım:

- Çalışma tam saatinde başlar ve başladıktan sonra da (önceden ön kayıt yapılsa da) yada yapılmamışsa artık gösteri grubu içinde katılım sağlanamaz. Dolayısıyla gösteri günü ön çalışmada (Akış 1) artık son gösteri grubunda yer alma yeterliliği göstermekte esastır. Elemeler bu mantıkla sürdürülecektir.

Gösteri dışında kalan grup sadece seyirci olabilir ve yine grubu rahatsız etmez, yani herhangi bir şekilde temas sağlamaz, yüksek sesle dikkat dağıtıcı şekilde konuşmaz.

- *Çift şeklinde katılmak isteyenler ise daha  önceliklidir. Onların da ayrı ayrı bir õnkayıt yaptırmaları ve bu amaçla bir niyet mektuplarıyla ön sıralamaya ve ön puanlamaya girmeleri gerekir (Yazılı ifadelerde bu algı açıklığının yansıması ve katılımın nitelikli hale getirilmesi için bilinç ve farkındalık/katılım düzeyi, çalışmanın yürütücüsüne duygusal/düşünsel yorumlarda içerecek şekilde en uygun şekilde önceden yansıtılmalıdır (Açıklık, netlik, algılama, kavrayış, performans içinde kalış/duruş ve varoluş, beden dili kullanımı, yerinde ve zamanında dogaçlama, yaratıcı yazılı/sözlü/sözsüz ifade kabiliyeti bu süreçte kullanılabilecek mevcut en değerli esas  araçlardır. Öğrenci performans planlamasını bu araçları kullanarak yapar.)

Akış:

- Çalışma süresi ise sadece en fazla yarım saattir: 

  1. 5+5 dak ön çalışma (daire, grup farkındalığı, ses/sessizlik, enerjetik ısınma, yönlendirme), 
  2. 5+5 dak gösteri (duruş, derin sessizlik, çiftler/tekler, varlık/yokluk, fotoğraflar), 
  3. 5+5 dak son çalışma (çember, duygular/düşünceler ve sözlü ifadeler); 
  4. Yüksek enerjili bir toplu grup fotoğrafı/buluşma hatırası

(Her bir dilim o anlarda verilebilecek +ek sürelerle esneyip genişleyebilir, ama herşey 30 dakika içinde biter.)

(1) Ön çalışma: İlk buluşma, dış orta kapı hizasında ve yakınindaki yeşil alanda ayakta daire olunurak başlar, performans için yönlendirici talimatlar alınır, sessizlik dinleme algılama ve uygulama esastır, soru sorulmaz.

(2) Performans: Ön talimatlarla algılanıp kavganır, bireysel ve çift şeklinde uygulanır.

(3) Son çalışma da tekrar ayakta daire olunur, deneyimler sırayla kısaca paylaşılır. Gösteri fotoğrafçıların da deneyim paylaşımlarını içerir, Bireysel/Özgün/Yarattıcı/Doğal/Serbest sözlü ifadelere de  açıktır.

Ardından grup fotoğrafı alınarak derslere girilebilir.

3.Çalışma sonrası serbest ödev:

- Derslerle ilişkili olarak puanlama her sınıf için sadece 1 ders (sp1) (pkt) üzerinden FB_Final ve bütünlemede yapılacaktır ve çalışmanın sonuna kadar katılanlara FB sınavlarında özel olarak sorulacak bir ek soruyla ve yanıtla beraber değerlendirme yapılacaktır! (Performans ve Sorular da SP 1-2./3./4. kitap ve PKT-1./3./4. kitap bağlantılıdır.)

Olayı/Soruyu yanıtlama performans sonrasından başlar ve yaşanılan deneyimi  de ders bağlantılı kavram ve özgün anlatımlarla ifade eden ikinci bir mektupla  yine o performans günü akşamına kadar e-postayı iletilerek (yani sınav öncesinde) pekiştirilir.

Bu duyuru ile böyle derslere açık ek bir organizasyon içeren bu çalışmamızı da  herkesin ön bilgisine şimdiden sunar, değerli katılımlarınızı bekleriz. 

---

Gelecek 

Bu sefer ki çalışmamıza katılım sağlayamayanlar da üzülmesinler.
Bu tür serbest ve açık gönüllü çalışmalar daha sonra da (peki yine derslere ek not katkısı ile) yapılacak ve sadece öncelikle buradan da duyurulacaktır (Her dönem en az bir kez).
Bir eğitim-öğretim yılı içinde her dönem/yarınyıl birer tane ve toplamda iki performansa da o yıl katılanlara, duyurulan 3.ders** alternatifleri içimden  başarılı/başarısız bir dersi de seçmek kaydıyla 3. Kez ++5 puan (2 kez kullanılmış olmasına da karşın) yine yazılı bir ön taleple yani sadece talep edilince (FB sınav öncesi 12.hafta derse kadar)  kendiliğinden/otomatikman  benzer yollardan verilecektir.
** (1s İYE o dönem ve 2s SC o dönem/1s  ancak bir dönem sonra/3s ders olursa...)

Görüldüğü gibi "kademelendirilmiş" teorik dersler***, birbiriyle ilintili, bütünsel ve farklı bakış açılarını insanlığın birikimi olarak mekansal ve çok boyutlu incelemelere tabi tutuyor ve sizlere bunu algılama şansı veriyor. Gecikilmeksizin faydalanılması dileğiyle...

***kademelendirilmiş dersler:

Gösterdiğiniz ilgi ve sağladığınız katılım için teşekkürler.

---

5/12:



Ohusbp sesli arama vurgusu Google'da aramayı kolaylaştırır

---

Anahtar 

Performans Gösterisi,P1,2025,OHU,MF,Fotoğraf,Kıyafet,Temsil, Katılım,2025/12/8-10,SBPB-SS-PEF,2025-2026 Güz,önkayıt,Kamusal alan,SP1,PKT,VFB,Atölye,Hoş geldiniz,

Yıllık ve Sayısal Etiketler (Diğer Etiket:Alfabetik sıralılar sağ en üst) (Sıklık sırası s

Güncel Duyurular

Güncel Duyurular  3 yılda sadece temel blogta yapılan duyuların sayısı:  141+ # olup,  burada yayınlanan haberler, çağrılar ve açıklamalar ö...